|
Analýza trhu práce v okrese Kolín
Končelová, Simona ; Tomková, Magdalena (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou trhu práce, vytvářením pracovních příležitostí a nezaměstnaností v okrese Kolín. První kapitola je věnována ekonomické teorii trhu práce a výkladu důležitých termínů, druhá pak sociokenomickým charakteristikám regionu, které svým způsobem předurčují míru nezaměstnanosti. Třetí kapitola rozebírá zaměstnanost v okrese Kolín, její vývoj a současnou strukturu. Součástí této kapitoly je i určení nejvýznamnějších zaměstnavatelů v okrese a stručné představení dvou z nich. V následující kapitole se zabývám analýzou nezaměstnanosti, jejím vývojem a strukturou. Poslední část mé práce je věnována společnosti Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech s.r.o. Cílem této kapitoly je postihnout vliv této investice na regionální trh práce.
|
|
Sociální a demografické aspekty rozvoje Náchodska
Lubasová, Helena ; Nezdařilová, Eva (vedoucí práce) ; Šulcová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce je regionální analýzou sociálních a demografických aspektů podmiňujících současný a budoucí rozvoj okresu Náchod. Zabývá se všeobecnou charakteristikou okresu, analýzou obyvatelstva, trhem práce, cestovním ruchem a programy rozvoje. Závěrečnou částí práce je SWOT analýza, která vyjmenovává silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti regionu.
|
|
Analýza trhu burzovně obchodovaných fondů
Sinecký, Filip ; Musílek, Petr (vedoucí práce) ; Witzany, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá burzovně obchodovanými fondy, označovanými též jako Exchange traded funds. Jelikož se jedná o relativně nový produkt na finančních trzích, první část zahrnuje postupný vývoj burzovně obchodovaných fondů na americkém trhu, jejich základní charakteristiku, výhody a nevýhody. Další část je věnována srovnání burzovně obchodovaných fondů s indexovými fondy, a to po nákladové stránce. Následuje kapitola o arbitrážním mechanismu a daňové efektivitě. V poslední části jsou uvedeny nejdůležitější investiční společnosti v USA a možné cíle investování.
|
|
Technická analýza měnového kurzu GBP/USD a EUR/USD
Holub, Petr ; Bauerová, Jarmila (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na technickou analýzu měnového trhu s důrazem na klouzavé průměry a na nich založené indikátory. Jejím cílem je zjistit, zda je možné jednotlivé aspekty technické analýzy úspěšně využít na trhu. První část diplomové práce je věnována chartrové analýze a testování úspěšnosti aplikace svícových vzorů v praxi. Druhá a třetí kapitola zkoumá vybrané indikátory na základě analýzy zisku a spolehlivosti.
|
| |
| |
|
Finanční analýza společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s.
Divišová, Jana ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Musil, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je provést finanční analýzu společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s., interpretovat zjištěné skutečnosti a pokusit se navrhnout managementu společnosti případná doporučení ke zlepšení finanční situace. Teoretická část je převážně věnována metodice finanční analýzy, která je dále aplikována na vybraný podnik v praktické části této práce. Samotná finanční analýza je doplněna o analýzu telekomunikačního trhu a mezipodnikové srovnání s vybranými konkurenty.
|
|
Analýzy trhu Business Intelligence
Závodný, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pergl, Robert (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného přehledu trhu Business Intelligence (BI). V úvodní části jsou uvedeny obecné principy technologie Business Intelligence. Následuje analytická část, zabývající se poptávkou a nabídkou na trhu BI v ČR a ve světě. Další část je věnována aplikačním oblastem a službám BI. Poté následuje analýza BI nástrojů, v rámci níž je trh nástrojů rozdělen do čtyř segmentů ? databáze, nástroje datové integrace, pokročilé analytické nástroje a řešení pro data mining. V závěrečné části je uveden přehled trendů týkajících se trhu a využití Business Intelligence v podnikové praxi. V příloze jsou shrnuty některé významné dodavatelské subjekty působící na českém trhu.
|
|
Electoral year 2006 in Slovakia
Giertlová, Barbora ; Pešková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Faturová, Marie (oponent)
Text se věnuje teórii politického marketingu. Nastiňuje kořeny v ekonomickém marketingu. Věnuje se vývoji politických strán a s tím souvisejícimu vývoji politických kampaní. Nastoluje základní elementy politického marketingu jako analýza trhu, segmentace trhu, určení vlastní pozice na trhu.Dostává se i k problematice politických strategií a konkrétně k volební strategii.Teoretická část končí oboznámením s nástrojmi politické propagace a s pojmem public relations.V případové studii se práce věnuje analýze předvolební kampane strany Smer - SD před volbami 2006 do NR SR.
|
| |