Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 237 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza potřebnosti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež na Praze 3.
Burdová, Michaela ; Poláčková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Hana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat potřebnost nízkoprahově orientovaných sociálních služeb pro děti a mládež v lokalitě Prahy 3. V teoretické části práce byly vymezeny základní pojmy a popsán proces socializace a individuace jedince s důrazem na specifika postmoderní doby a obtíže, které mohou během utváření identity nastat. Na tomto pozadí byly dále definovány základní zátěžové situace - obecně i v kontextu nízkoprahových sociálních služeb pro děti a mládež - a nastíněny možné strategie jejich zvládání. Cílem teoretické části bylo poukázat na biodromální kontext vývoje jedince, z něhož nelze jednotlivé problémy vytrhnout a řešit izolovaně, ale je třeba hledat komplexní porozumění situaci, v níž se uživatel služby nachází. Empirická část práce obsahuje srovnání výsledků dotazníkového šetření na školách a nízkoprahových klubech a analýzu rozhovorů s uživateli nízkoprahového zařízení pro děti a mládež s odkazem na demografické aspekty lokality Prahy 3. Výsledky šetření dále doplňují data sebraná od zainteresovaných odborníků - pedagogických pracovníků na školách, metodika prevence pro Prahu 3 a 9, zástupce orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD) v Praze 3 a koordinátorů nízkoprahových programů pro děti a mládež v Praze 3. Veškerá data byla získána polostrukturovanými rozhovory s uživateli...
Rozvoj finanční gramotnosti u mladých lidí opouštějících dětské domovy
Kačabová, Alžběta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku finanční gramotnosti dětí žijících v dětských domovech. Vychází ze současného stavu vzdělávací politiky v oblasti finanční gramotnosti, obsahu vzdělávacích programů a kvalitativního průzkumu současného skutečného stavu výuky finanční gramotnosti v dětských domovech. Vlastní průzkum bude uskutečněn formou strukturovaných rozhovorů s dětmi z dětských domovů. Průzkum je zaměřen na zjišťování úrovně finanční gramotnosti starších dětí (15 až 18 let) trvale žijících v dětském domově, zkoumá možnosti zkvalitnění výuky finanční gramotnosti v dětských domovech a tím zvýšení prevence sociálního vyloučení mladých lidí opouštějících dětské domovy z důvodů předlužení, které obvykle bývá důsledkem nízké finanční gramotnosti. Klíčová slova Finanční gramotnost, klient dětského domova, předluženost, sociální vyloučení, standardy finanční gramotnosti, vzdělávací politika, vzdělávací programy, hospodaření s finančními prostředky.
Fenomen bezdomovectví v kontextu nabídky sociálních služeb města Benešov
Tulachová, Blanka ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je seznámení s nabídkou nově vzniklých sociálních služeb pro bezdomovce ve městě Benešov na podkladě teoretických znalostí a informací o fenoménu bezdomovectví. Ukázání vlivu nabídky sociálních služeb na život bezdomovce, upozornění na další souvislosti a význam formy pomoci sociálních služeb v roli nízkoprahového denního centra, noclehárny a terénních služeb pro osoby bez přístřeší. Pro výzkumnou část práce byl zvolen kvalitativní výzkum pro jeho možnosti prozkoumat určitý široce definovaný jev a přinést o něm dostatečné množství informací. Byla použita metoda případové studie. V závěru jsou shrnuty výsledky výzkumné části. Je ukázán vliv využití nabídky sociálních služeb pro bezdomovce v Benešově na kvalitu života osob bez přístřeší. Zjištěné závěry poukazují na význam pomoci a podpory, která je skrze sociální služby nabízena.
Hodnocení systému prevence a pomoci osobám ohrožených ztrátou bydlení v České republice
Kšandová, Pavlína ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá hlavními problémy souvisejícími se ztrátou bydlení v kontextu institucionálního nastavení v České republice. Cílem práce je vysvětlení institucionálního nastavení systému prevence a pomoci lidem/domácnostem, které jsou ohroženi ztrátou bydlení a zhodnocení systému z hlediska možností zabránění vzniku sociálního vyloučení. Úvodní část práce se věnuje charakteristice klíčových pojmů v bytové politice v souvislosti se sociálním bydlením a různými přístupy k sociálnímu bydlení ve vybraných zemích (Švédsko, Německo, Velká Británie). Dále se práce zaměřuje na institucionální analýzu stávajícího právního rámce a na aktuální možnosti řešení bytové nouze (sociální dávky, sociální práce, sociální služby). V rámci výzkumné části uvedené diplomové práci byl zvolen výzkumný design případové studie, kdy se obec Louny stala modelovým příkladem analýzy aktuální situace v možnostech řešení bytové nouze. Výsledky analýzy jsou konfrontovány a hodnoceny perspektivnou lidí, kteří řeší problémy s bydlením a perspektivnou sociálních pracovníků, kteří s těmito lidmi pracují. Celý systém je v závěru práce zhodnocen SWOT analýzou, která vymezuje silné, slabé stránky a hrozby a příležitosti systému.
Romské děti a mládež v obtížné životní situaci ve městě Mladá Boleslav
Vítová, Tereza ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
(česky) VÍTOVÁ, Tereza. Romské děti a mládež v obtížné životní situaci ve městě Mladá Boleslav. Praha, 2014. 91s. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Katedra sociální práce. Vedoucí práce: Jaroslava Šťastná Diplomová práce se zabývá romskými dětmi a mládeží v obtížné životní situaci ve městě Mladá Boleslav. Teoretická část práce se zaměřuje na historii romského národa, sociální vyloučení Romů, rasismus a diskriminaci, vzdělávání Romů v ČR, adopci či pěstounskou péči romských dětí a na Romy v Mladé Boleslavi. Cílem empirické části práce je zjistit, v jakých obtížných životních situacích se romské děti a mládež v Mladé Boleslavi nacházejí, a zda jsou služby organizací v Mladé Boleslavi zabývající se touto problematikou dostačující. Práce může posloužit pracovníkům, kteří pracují s Romy, a konkrétním zařízením poskytujícím služby této cílové skupině. Výzkumné šetření je provedeno kvalitativní výzkumnou strategií. V diplomové práci jsou využité metody analýzy, syntézy, dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru a doplňkově analýzy dokumentů.
Sociální program klienta s tělesným postižením
Nešporová, Františka ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce,,Sociální program podpory klienta s tělesným postižením", sestává ze dvou částí. V teoretické části se věnuji kapitolám, které se zabývají filosofií duše a těla, tělesností, tělesným postižením, dětskou mozkovou obrnou a zákonem č. 108/2006 Sb., O sociálních službách. Pro výzkumnou část mé práce využívám case managment v případě klientky s DMO. Popisuji zde cíl práce, metodu sběru dat, stručně představuji svou respondentku a uvádím úkoly výzkumného šetření. V podkapitole nazvané,,Data a jejich interpretace", předkládám rozhovor, který je zaměřený na využití poskytovaných sociálních služeb konkrétním klientem. Rozhovor publikuji v celém znění jako nedílnou součást diplomové práce.
Sociální znevýhodnění žáků středních škol - vliv znevýhodnění na vzdělávání a možnosti eliminace tohoto jevu
Zbořilová, Barbora ; Laurenčíková, Klára (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků středních škol se sociálním znevýhodněním. Představuje fenomén sociálního znevýhodnění v kontextu vzdělávání a současné legislativy. Dále popisuje aktuální situaci a příčiny rozvoje sociálního znevýhodnění, především roli rodiny a také se zabývá žáky a jejich rodinami ze sociálně vyloučených lokalit. V práci je vyčleněn velký prostor popisům projevů sociálního znevýhodnění ve škole, diagnostice sociálního znevýhodnění a specifickému vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, především principům tohoto vzdělávání. Cílem této práce je demonstrace vlivu sociálního znevýhodnění na žáky středních škol a poukázání na možnosti řešení tohoto fenoménu v rámci školy, možnosti podpory při vzdělávání a roli školního sociálního pracovníka při eliminaci dopadů sociálního znevýhodnění na vzdělávání. Součástí práce jsou kazuistiky žákyň se sociálním znevýhodněním jako ukázka odborné a důležité práce školního sociálního pracovníka. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, sociální znevýhodnění, žáci se sociálním znevýhodněním, střední škola, sociální vyloučení, školní sociální pracovník
Možnosti prevence a řešení sociálního vyloučení v oblasti bydlení v rámci ČR
Marečková, Veronika ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje především na popis současného nastavení českého systému prevence a pomoci osobám v bytové nouzi, tj. osobám vyloučeným ze standardního bydlení nebo tímto vyloučením přímo ohroženým, přičemž je pozornost věnována především sociální práci, sociálním službám, sociálním dávkám a sociálnímu bydlení, na které je pak kladen zvláštní důraz. Kromě obecného popisu těchto čtyř částí daného systému jsou v práci popisovány také s nimi související formální instituce v podobě zákonů, předpisů a koncepcí. Další cíl této práce se váže přímo k problematice sociálního bydlení. Práce popisuje fungování sektoru sociálního bydlení v České republice, přičemž poukazuje na problém související s neexistencí institucionálního rámce týkajícího se sociálního bydlení. Dále je v práci popsána Koncepce sociálního bydlení ČR 2015-2025, která především jednotně definuje systém sociálního bydlení České republiky. V rámci výzkumné části této bakalářské práce bylo využito designu případové studie, která se snaží zmapovat možnosti bydlení/ubytování pro nízkopříjmové domácnosti a domácnosti v bytové nouzi a fungování systému prevence a řešení sociálního vyloučení v oblasti bydlení v praxi na obecní úrovni, k čemuž zde jako modelový příklad slouží statutární město Mladá Boleslav.
Vzdělávání Romů v ČR
Pekárková, Hana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagoga
Protidrogová prevence rómské mládeže
Hrabcová, Marta ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Resumé Bakalářská práce "Protidrogová prevence romské mládeže" se zabývá možnostmi prevence závislostí na návykových látkách u romských dětí a mládeže. Vychází z výzkumu provedeného formou hloubkových rozhovorů s dvanácti romskými klienty NZDM v Praze na Žižkově, ve věku od deseti do šestnácti let. Romové v České republice jsou vlivem historických, etnických a dalších specifik výrazně zasaženi sociálním vyloučením. V souvislosti s tím je v této komunitě i značná míra sociopatogenních jevů včetně závislostí. Romskou mládež tedy můžeme chápat jako mládež rizikovou a proto je třeba se jí zvláště věnovat v rámci prevence selektivní. Vzhledem k mnohým rizikovým aspektům spojeným s etnickými specifiky je velmi důležitá i nespecifická prevence, zaměřená nejen na využití volného času, ale i na posilování pozitivní etnické identity, schopnosti plánovat a odložit uspokojení na pozdější dobu, přijímání odlišností a hospodaření s financemi. V rámci specifické prevence je třeba zdůrazňovat způsob vzniku a rozvoje závislosti a praktické možnosti odvykání. U velmi rozšířeného a tolerovaného kouření je možné se zaměřit na posouvání věkové hranice s využitím vztahů v rodině jako pozitivní hodnoty. V souvislosti s fungováním romských komunit by bylo dobré se zaměřit na prevenci napříč všemi věkovými skupinami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 237 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.