|
Paletová zdviž s válečkovým dopravníkem
Holcapfl, Zdeněk ; Vymazal, František (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh paletové zdviže s připevněným úsekem poháněné válečkové tratě, pro přepravu europalet s břemenem o hmotnosti 1200 kg. Navržená zdviž je určena pro vertikální manipulaci mezi dvěma pracovními polohami vzdálených mezi sebou 5 m. Práce je doložena návrhem všech konstrukčních celků stroje, návrhem všech normalizovaných dílů a kontrolním výpočtem některých částí s využitím metody konečných prvků (MKP). V přílohách práce je doložena kompletní výrobní dokumentaci stroje.
|
|
Mechanický manipulátor
Kopecký, Vojtěch ; Winkler, Tomáš (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout mechanický manipulátor. Práce obsahuje varianty kinematiky zdvihu pásového dopravníku, funkční výpočty pásového a válečkového dopravníku a rizikovou analýzu (podklad pro prohlášení o shodě) a FMEA analýzu.
|
|
Návrh manipulačního stolu pro otáčení obrobků
Horák, Jiří ; Opl, Miroslav (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem manipulačního stolu pro otáčení předmětů, potažmo rozličných obrobků, polotovarů či hotových výrobků, kolem vodorovné osy. Jde o manipulátor pro předměty, u kterých je nutné v průběhu výrobního procesu měnit jejich orientaci. Diplomová práce postupně popisuje konstrukci jednotlivých částí manipulátoru a výpočty pohonných jednotek. Nejdříve je navrhnut válečkový dopravník s pohonnou jednotkou. Dále navazuje konstrukce a výpočet zdvihacího stolu s volbou pohonné jednotky. U zdvihacího stolu je provedena pevnostní analýza nohou stolu. Jako další celek je řešen výpočet a konstrukce otočné a vysouvací čelisti. Následně je navrhnut hydraulický obvod s výpočtem pohonné jednotky. Na závěr je zpracován krokový diagram stroje a navrženy vhodné typy senzorů. Celek je zpracován v příslušném programu jako 3D model, z něhož je vypracována návrhová výkresová dokumentace.
|
| |
|
Návrh zdvižného pozičního stolu
Hájek, Ondřej ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvižného pozičního stolu pro překonání výškového rozdílu mezi dvěma válečkovými tratěmi. Hmotnost přepravovaných břemen je 550 kg a výškový rozdíl válečkových tratí činí 2000 mm. Cílem práce je navrhnutí typu pohonu zvedání, funkční výpočty pohonu zdvihu, funkční výpočet pohonu podavače palet a stanovení hlavních rozměrů zdvižného stolu. Příloha obsahuje sestavený výkres zdvižného stolu a rámu stolu.
|
|
Dopravník s upínámím a odměřováním
Polák, Aleš ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Práce popisuje v první části současné způsoby dělení a odměřování hliníkových profilů a analýzu konkrétního válečkového dopravníku s odměřovacím zařízením pro přísun hliníkových profilů k rychlořezné kotoučové pile. Druhá část je zaměřena na konstrukční návrh nového dopravníku s upínáním pro přísun hliníkových profilů a návrh odměřovacího zařízení, vycházející z analýzy v první části.
|
|
Dopravníkový překladač
Chlapečka, Tomáš ; Jonák, Martin (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje konstrukční návrh přesuvny Europalet mezi válečkovým a řetězovým dopravníkem a konstrukční řešení řetězového dopravníku o délce 12m. Zdvih přesuvny je vyřešen pomocí elektrických aktuátorů a dimenzován na plně zatíženou Europaletu o hmotnosti 1200kg. Práce obsahuje 3D model přesuvny a řetězového dopravníku, základní pevnostní a funkční výpočty, výkresovou dokumentaci sestavení.
|
|
Přesuvna palet
Gajdušek, Jakub ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje celkové konstrukční řešení předávacího uzlu (přesuvny) pro EURO palety mezi válečkovým a řetězovým dopravníkem. Uvažováno je s paletami plně a rovnoměrně zatíženými. Dopravníky jsou v zájemně kolmém směru. Práce obsahuje 3D model celé přesuvny.
|
| |
|
Stohovací zařízení
Kopecký, Vojtěch ; Špička, Jiří (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem stohovacího zařízení, které je součástí dopravní linky německého výrobce kompresorů. Obsahuje nejen samotnou konstrukční, ale i její výpočtovou část. Cílem je zajistit maximální spokojenost uživatele.
|