Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 310 záznamů.  začátekpředchozí299 - 308další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategická analýza podniku
Lískovcová, Jaroslava ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá strategickou analýzou externího a interního prostředí u společnosti Retre, s. r. o., která působí na českém trhu v oboru "prádelenství". Hlavním předmětem podnikání je praní, žehlení, mandlování prádla a dále sběr textilů, oděvů pro chemické čistění. V teoretické části diplomové práce jsou popsány základní pojmy, které jsou nezbytné pro pochopení dalších souvislostí. Jsou zde vymezeny pojmy jako je: strategický management, strategie, strategické myšlení, atd. Samostatnou kapitolu tvoří popis procesu marketingového výzkumu, sběru potřebných informací (tj. marketingový informační systém) a popis jednotlivých analýz externího a interního prostředí. V praktické části jsou jednotlivé analýzy realizovány u společnosti Retre, s. r. o.- prádelna a chemická čistírna. Na základě získaných informací je zhodnocena současná situace a pozice na konkurenčním trhu, dále navržena vhodná doporučení a opatření pro tuto společnost.
Vztah Enterprise Architecture a strategického managementu
Vašíček, Václav ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Matějovský, Jan (oponent)
Enterprise Architecture je zatím nejvyšším vývojovým krokem architektonického popisu podniku oddělením IT. Nejprve existovala pouze technologická architektura. S rostoucí komplexitou IT však rychle vznikly další oblasti, které bylo potřeba zmapovat, jako jsou informace anebo aplikace. IT pak zjistilo, že je ještě potřeba přidat business pohled k IT architekturám a z toho důvodu vznikla disciplína Enterprise Architecture. Strategický management je klíčový pro budoucí vývoj každého podniku. Diplomová práce se soustředí na strategický management businessu a strategický management IT. Strategický management businessu se skládá z business strategie a z operačního modelu. Ke strategickému managementu IT pak patří informační strategie a IT governance. Business-IT alignment dále zkoumá a zajišťuje soulad mezi strategickým managementem businessu a strategickým managementem IT. Cílem práce je popsat vztah mezi Enterprise Architecture a různými formami strategického managementu a vyjádřit, v jaké míře je Enterprise Architecture podporuje. Zkoumané vztahy jsou: - Vztah Enterprise Architecture a business strategie - Vztah Enterprise Architecture a operačního modelu - Vztah Enterprise Architecture a informační strategie - Vztah Enterprise Architecture a IT governance - Vztah Enterprise Architecture a business-IT alignmentu Cíle jsou v práci dosaženy prostřednictvím teoretického výzkumu a následného usuzování. Osobní přínos autora spočívá ve vytvoření hierarchického modelu Enterprise Architecture, v definici reakcí Enterprise Architecture na business strategii, v modifikaci metodiky MMDIS co se týče informační strategie, v prokázání, jak Enterprise Architecture lze využít v IT governance, ve znázornění, kde Enterprise Architecture přispívá k business-IT alignmentu a v určení, v jaké míře Enterprise Architecture podporuje jednotlivé formy strategického managementu.
The Implementation of Strategic Management of Selected Multinational Company in the Selected Country
Lagosha, Olena ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce) ; Kallookaran, Roberto (oponent)
Pokud jde o světové globalizace nadnárodní společnosti jsou pořád významnější v systému mezinárodního obchodu. Jednou z hlavních podmínek pro otevření nového trhu nadnárodní společnosti je účinný systém strategického řízení. Tato práce je zaměřena na analýzu způsobů operací LUKOIL-u na Ukrajině. Kromě toho je zvláštní pozornost věnována činnosti LUKOIL-u v zemi. S ohledem na všechny zvláštnosti ukrajinského trhu, závěr poskytuje jasný důkaz o úspěšném provedení LUKOIL-em formulované strategie na Ukrajině.
Strategické řízení a budování značky Pilsner Urquell
Nováková, Tereza ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Kraus, Karel (oponent)
Práce je strukturována do devíti kapitol. V prvních třech kapitolách se zabývám teoretickými východisky, která tvoří základ pro následujících šest kapitol praktické části. První kapitola je věnována definici základních pojmů, jako je značka, vztah značky a produktu a na příkladu značky Pilsner Urquell pak také popisuji základní prvky značky. V druhé kapitole se věnuji dvěma klíčovým konceptům strategického řízení značky. Prvním z nich je koncept identity značky, kde vysvětluji dimenze identity značky a popisuji také typické problémy, se kterými se brand manažeři setkávají ve vztahu k tomuto tématu. Druhým konceptem je koncept hodnoty, u kterého podrobně popisuji zdroje hodnoty značky prostřednictvím kategorií znalost značky, věrnost značce, vnímaná kvalita značky a asociace spojené se značkou. Ve třetí kapitole se zabývám procesem strategického řízení značky počínaje stanovením positioningu, přes plánování a implementaci marketingových programů až po měření a udržování hodnoty značky v čase. Zabývám se zde také přínosy silné značky jak pro firmy, tak pro spotřebitele a uvádím bariéry, se kterými se brand manažer může setkat při snaze silnou značku vybudovat. Kapitola končí rozborem složek marketingového mixu a jeho vlivem na budování hodnoty značky. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na analýzu českého pivního trhu. Ačkoliv cílem této práce není rozbor českého pivního trhu, považuji za důležité seznámit sebe i čtenáře se základními fakty a hlavními vývojovými trendy na tomto trhu. Kapitola také zasazuje český pivní trh do světového kontextu a krátce se dotýká marketingového mixu pivního trhu a jeho specifik. V páté kapitole zužuji záběr diplomové práce pouze na společnost Plzeňský Prazdroj, a.s. Jejím majitelem je společnost SAB Miller plc., což do značné míry ovlivňuje řízení společnosti. Kromě stručného nastínění historie obou společností se soustředím zejména na marketingové řízení společnosti Plzeňský Prazdroj v kontextu SAB Miller a vysvětluji způsob řízení portfolia značek. Na závěr se zmiňuji o Etickém kodexu pro marketingovou komunikaci Plzeňského Prazdroje, jež je pro pivovarnickou společnost tohoto významu v dnešní době nepostradatelný. Šestá kapitola je věnována přestavení značky Pilsner Urquell. Popisuji zde historii značky, výrobní specifika tohoto piva, zabývám se působením značky na zahraničních trzích z pohledu exportních a licenčních aktivit a kapitolu uzavírám krátkým pohledem na mezinárodní marketingové řízení značky. Sedmá kapitola spolu s následující osmou a devátou kapitolou tvoří jádro diplomové práce. V sedmé kapitole se věnuji strategickému řízení značky Pilsner Urquell v rámci českého trhu. Abychom mohli cílového zákazníka oslovit, musíme ho nejdříve důkladně poznat, nejprve se tedy zabývám cílovou skupinou a typickými spotřebními příležitostmi pro tuto značku. Velkou pozornost věnuji rovněž positioningu a marketingovému mixu značky Pilsner Urquell, tedy výrobkové, cenové, distribuční a komunikační strategii. Osmá kapitola je zaměřena na analýzu příležitostí pro značku Pilsner Urquell ve vztahu k mladým mužům mezi 18 a 29 lety. Po analýze konkurenčních značek Heineken a Stella Artois, která zahrnuje definici cílového spotřebitele, rozbor positioningu značky a její komunikace, přistupuji ke kvalitativnímu výzkumu, ze kterého sestavuji SWOT analýzu pro tuto cílovou skupinu a vyvozuji závěry pro návrh komunikační strategie. Poslední devátá kapitola obsahuje návrhy možné komunikační strategie pro značku Pilsner Urquell ve vztahu k výše zmíněné cílové skupině. Návrhy jsou rozděleny do pěti bloků podle zaměření, kterými jsou on-trade a off-trade aktivace, aktivace v nových médiích, prostřednictvím speciálních eventů zaměřených na mladé a product placement v PC hrách a ve filmech.
Strategic analysis Pelmi, spol. s.r.o.
Senková, Katarína ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Mádl, Jan (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je konkrétně rozebrat a následně analyzovat vnější a vnitřní vlivy, které působí na logistickou společnost Pelmel, spol. s.r.o. a z výsledků dílčích analýz stanovím vlastní doporučení pro firmu.
Analýza inovací ICT v podnicích
Zíma, Petr ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Práce je zaměřena na inovace v podniku a konkrétně pak na ICT/IS inovace. Tomuto tématu se věnuje jak z hlediska teorie, tak z hlediska praxe. Cílem práce bylo především uvést základní teorii inovací a inovací ICT/IS a dále provedení průzkumu firemního prostředí s následnou analýzou dat. Z těchto dat následně identifikovat skupinu úspěšných podniků v oblasti inovací, definovat klíčové postupy pro tento úspěch a posoudit vliv ICT/IS inovací na životní cyklus u jednotlivých typů inovací. Pro naplnění těchto cílu je práce rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je věnována definici informačních systémům a jejich významu pro konkurenceschopnost. Zmíněn je především multidimenzionální pohled na informační systém v podniku. Tato část se věnuje i definici teorie inovací, kde je zejména zmíněna teorie J.A Schumpetera a některých dalších autorů, kteří na něj navázali. Autor se v teoretické části věnuje také managementu inovací a inovačním strategií. V další části práce reflektuje své praktické zkušenosti s realizací inovačních projektů. Závěrečná část teoretické části je zaměřena na definici a typologii inovací informačních systémů. Zde také autor diskutuje vazby a vliv ICT/IS inovací na ostatní typy. Druhá část práce je pojata zcela prakticky a věnuje se průzkumu, který byl proveden mezi podnikatelskými subjekty. Autor definuje teze před samotným vyhodnocením výzkumu. Tyto teze jsou rozděleny do těchto kategorií: efekty a návratnost investic do ICT/IS, strategické řízení ICT/IS inovací a role ICT/IS inovací v rámci inovačního cyklu. Autor v rámci analýzy dat diskutuje definované teze s dosaženými výsledky. Na závěr této části je shrnutí dosažených poznatků a výsledků, ve kterém jsou definovány základní doporučení a klíčové předpoklady pro úspěch v inovačních aktivitách. Hlavním přínosem této práce je především to, že se podařilo zmapovat postoj podniků k inovacím a identifikovat skupinu úspěšných podniků v oblasti inovací a jejich klíčové předpoklady pro dosažení úspěchu.
Strategická analýza společnosti Zepter International s.r.o.
Hubačka, Miroslav ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Knedlík, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je popsat nástroje a metody, které slouží k provádění strategické analýzy společnosti a pomocí těchto nástrojů a metod provést strategickou analýzu společnosti Zepter International s.r.o. Závěrem této práce navrhuji potřebná doporučení a opatření, kterými by se měla daná společnost řídit.
Možnosti financování projektu obce Rybná nad Zdobnicí
Tomášová, Zuzana ; Kačín, Radovan (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Cílem práce bylo vypracování projektu rekonstrukce vodovodu a výstavby kanalizace pro obec Rybná nad Zdobnicí. Tento projekt by měl umožnit financování záměru obce z veřejných zdrojů, konkrétně z Programu rozvoje venkova. Teoretická část se věnuje strategickému managementu a jsou představeny dva dokumenty, Program rozvoje venkova a Operační program Životní prostředí. Oba dokumenty nabízí možnosti financování projektů zaměřených na vodohospodářskou infrastrukturu. V praktické části je vypracován projekt, který je povinnou přílohou pro žádost o dotaci z Programu rozvoje venkova.
Změna strategie firmy v důsledku ekonomické krize
Tkáčová, Barbora ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Jašek, Jan (oponent)
Obsahem mé bakalářské práce je teoretický popis základních pojmů týkajících se strategického řízení a druhů strategické analýzy, které se uplatňují zejména v obdobích hospodářské nestability. V praktické části jsem se pak pokusila navrhnout změny ve strategickém řízení konkrétní malé strojírenské firmy, postižené současnou ekonomickou krizí.
Návrh strategie pro společnost Cestné stavby, s. r. o. Žilina
Jandzík, Tomáš ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Tisoň, Tomáš (oponent)
Při zpracování své bakalářské práce jsem se zaměřil na SWOT analýzu a následný návrh strategie společnosti. Mým cílem je analyzovat současnou situaci firmy a nalézt takové řešení, které by pomohlo progresu firmy. Tuto analýzu použiji jako podklad pro návrh vhodné strategie, která by měla za cíl zamyslet se nad jednotlivými hrozbami a slabinami podniku a naopak, podtrhnout silné stránky a rozebrat jednotlivé příležitosti, které pro firmu skrývá trh. Cílem je jednoznačně rozvoj společnosti a její posun dopředu. Síla konkurence, její vynikající vybavení a dispozice nejmodernějších technologií je pro naši firmu varovným signálem. Podnik má nedostatečnou úroveň výpočetní techniky, což by mohlo vést ke zpomalení celkové výroby produktů. Další problematickou oblastí je reklama a propagace, dnes už neodmyslitelná součást podnikání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 310 záznamů.   začátekpředchozí299 - 308další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.