|
Mediální působení na dítě předškolního věku
ASCHENBRENNEROVÁ, Romana
Ve své bakalářské práci se chci zabývat tématem, jak silné je mediální působení na dítě předškolního věku a jak se na dětech projevuje. Svou práci rozděluji na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se budu zabývat obecnou specifikací médií. Co to vlastně média jsou, jaký je jejich význam a kde všude s nimi přicházíme do styku. Praktická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením, které probíhalo na dvou mateřských školách ve městě a na vesnici. Cílem šetření bylo zjistit, zda rodiče mají přehled o tom, jak silně nechají na své dítě působit média. Co v dětech média zanechávají a jaký druh aktivit u dětí převládá. Dále jsem se chtěla zabývat tím, jak silně působí média na dítě ve městě a na vesnici. Výsledky šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.
|
|
Vliv mediálních komunikací na vývoj dětí předškolního věku
KOSTROUNOVÁ, Světlana
Bakalářská práce se zabývá samotným vlivem prostředí a médií na vývoj dětí předškolního věku. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jak velký vliv mají média na vývoj dítěte. Řešením této práce je navrhnutí způsob minimalizace či úplného odstranění negativního působení médií. Na základě zjištěných informací jsou formulovány závěry.
|
|
Vliv reklamy na životní způsob osob
SUCHNOVÁ, Silvie
Tato práce s názvem Vliv reklamy na životní způsob osob je malou sondou do velkého světa médií. Zabývá se zejména reklamou a životním způsobem osob. Téma reklamy i životního způsobu je velmi rozsáhlé. Vymezila jsem si proto jednotlivé části, jimž jsem věnovala největší pozornost. Z oblasti reklamy jsem sledovala zejména vliv televizní reklamy. Ze životního způsobu jsem se zabývala stravováním osob, trávením volného času a také patologiemi, které se mezi lidmi vyskytují. Všechny tyto oddíly jsem rozvedla v teoretické části mé práce. Teoretická část je věnována legislativní úpravě reklamy a její definici. Dále marketingové komerční komunikaci, elektronickým médiím a samozřejmě vlivu reklamy. Teoretická část se také dotýká tématu genderu v reklamě a životního způsobu osob, zejména výživy a patologiemi chování. V praktické části práce vymezuji cíl a stanovené hypotézy. Uvádím zde i metodiku práce. Provedla jsem dotazníkové šetření zacílené na zjištění míry ovlivnění respondentů reklamou. Výsledky jsem hodnotila z hlediska pohlaví, věku, nejvyššího dosaženého vzdělání dotazovaných a čistého měsíčního příjmu celé domácnosti. V diskuzi srovnávám mnou zjištěné údaje s poznatky odborníků a zaměřuji se na srovnání dvou ukázek reklamy na pivo značky Pilsner Urquell. Originální spot pod záštitou této společnosti si za cílovou skupinu zvolil střední a starší generaci obyvatel. Porovnávaná studentská reklama je naopak jednoznačně zaměřena na mladé lidi a využívá méně tradiční metody, například citové apelace. Velkou pozornost věnuji analýze obou spotů za spolupráce autorů studentské tvorby. Zaměřuji se na význam slova láska a odlišnosti, se kterými přistupuje k životu mladší generace v porovnání s tou starší. Práce by mohla být využita odborníky, kteří se zabývají vlivem reklamy na životní způsob osob.
|
| |
| |
| |
|
Marketingová strategie TV Z1
Votrubová, Vendula ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií televize Z1 před a po restrukturalizaci. Cílem práce je odhalit skutečnosti, které ovlivnily budoucí vývoj televize natolik, že bylo potřeba přistoupit k restrukturalizaci. Porovnat činnosti televize před restrukturalizací a po restrukturalizaci a popsat hlavní rozdíly v marketingové strategii. V průběhu práce se budu soustředit na odhalení chyb, kterých se televize dopustila nebo které podcenila a pokusím se navrhnout způsob, jak se jim mohla vyvarovat.
|
| |
|
Vliv televizní reklamy na vnímání dětí
Vízková, Veronika ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Tato práce pojednává o vnímání televizní reklamy dětmi, které představují v rámci komerčních komunikací specifickou cílovou skupinu. Závěry o případném vlivu reklamních spotů na tuto generaci spotřebitelů vycházejí zejména z analýzy vlastního terénního šetření, které se uskutečnilo za pomoci dětí z mateřské a základní školy. Součástí práce jsou také právní a etická opatření upravující reklamní činnost s ohledem na děti.
|
| |