Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 268 záznamů.  začátekpředchozí236 - 245dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Lišková, Nela ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Areál lázní se nachází v západním Švýcarsku ve městě Yverdon les Bains, jež se rozprostírá kolem jižního břehu Neuchatelského jezera. Cílem bylo nahradit současné lázně, které kapacitně a provozně nevyhovují dnešním požadavkům a také navýšit kapacitu ubytovaní v podobě hotelu. Lázně umisťuji jako solitér do plochy mezi lázeňskými parky, který však nemá parky rozdělovat, ale naopak vytvořit plynulý přechod mezi nimi. Náplň lázní člením do více objektů, jež mají svou specifickou funkci, ale které ve své komplexnosti vytváří jeden lázeňský objekt. Tyto objekty "plují" na vodní hladině, která sceluje a zároveň odděluje jednotlivé provozy.
Osvětlení automobilu
Žlebek, Michal ; Guzej, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Záměrem této práce je přiblížit konstrukci a vývoj světlometů a zaměřit se na problematiku jejich chlazení. Úvodní část je věnována přehledu osvětlení vozidla a světlometům obecně. Zabývá se jejich historií, výrobci, funkcemi a základní konstrukční stavbou. Další část popisuje druhy světlometů a jejich vývoj v závislosti na použitém světelném zdroji. V předposlední části je rozebrán vznik tepla v LED a za použití přenosu tepla je popsáno jeho následné šíření. Na závěr se práce věnuje problematice a způsobům chlazení LED světlometů. Uvádí přehled chladičů a vysvětluje důležitost použití simulací při výpočtech šíření tepla.
Design ruční svítilny
Horáček, Radim ; Bukvald, Jiří (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je inovativní přístup designu ruční svítilny, splňující technické, estetické, ergonomické a ekologické nároky. Výsledný návrh ruční svítilny by měl efektně spojovat moderní vzhled s celkovým nekonvečním řešením svítilny, přinášející nový pohled na danou problematiku. Svítilna složená z jednotlivých segmentů, vybavených LED zdroji, je umístěna na předloktí. Toto řešení poskytuje volnost rukou a vysokou mobilitu.
Design stolního svítidla
Šabršula, Jakub ; Sládek, Josef (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je návrh stolního svítidla, respektující základní ergonomické a technologické požadavky. Mým cílem bylo vytvořit lampu, která by byla praktická a zároveň výtvarně zajímavá a vkusně by doplnila interiér moderního bytu nebo kanceláře. Díky řešení, kdy se tělo lampy skládá z několika stejných částí, by její výroba byla velmi ekonomická.
Design stojacího svítidla.
Bečicová, Dana ; Křenek, Ladislav (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje návrh designu stojacího svítidla. Zabývá se výběrem jeho zdroje osvětlení a materiály. Snažila jsem se o obohacení interiéru něčím jedinečným, co by těšilo uživatele. Výsledkem je elegantní stojací lampa, která je tvořena podstavcem a třemi zdroji světla umístěných na trubkách. Jako zdroj světla jsou použity LED diody. V práci je také zahrnut vývoj a současný stav interiérových svítidel. Obsahuje i vývoj a popis navrženého svítidla.
Přístavba FA Lublaň
Tomková, Iva ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Stará budova fakulty architektury v Lublani má na zadní jižní straně po obou stranách schodiště nevyhovující prostory. Tyto dvě části byli přistavěny v pozdější době - v druhé polovině 20. století. Do výšky staré budovy, která má vysoké stropy, byl vměstnán dvojnásobný počet pater. Vznikla tak složitá změť malých prostor, různých schodečků apod. Výška v některých místnostech je pod povolenou hranicí. Návrh s nahrazením těchto dvou částí zcela novými /na staré budově nezávislými/ konstrukcemi. Nový návrh vychází z několika základních možností a požadavků. Jedná se o ocelovou konstrukci v modulu 2,9 x 2,9 metru. Hmota s rostoucí výškou roste i do šířky. Nezabírá tak místo pro komunikaci na zemi a zároveň tak vytváří přístřeší nad zaparkovanými koly. Půdorysně je nová budova rozdělena na dvě části. Jedna jsou kanceláře, která mají všechny stejnou světlou výšku - 2,7 metru. Zbylá část je multifunkční tzv. poloveřejná, sloužící k odpočinku, práci, čekání na konzultace, prezentace,... Každé pole modulu je umístěno do jiné výšky, vytvářející tak různě vysoké a různě opticky propojené prostory. Pohyb probíhá po spirále a je tak dosaženo vstupům ze všech stávajících výškových úrovní ve staré budově. Ocelová nosná konstrukce je opláštěna prosklenou fasádou s čirého skla. Nové prostory jsou tak zcela světlé a pomáhají pocitově zvětšit prostory. Nové tvary jsou tak lehké, transparentní a je skrz ně vidět i stará původní fasáda. Počet kancelářských míst se oproti původnímu počtu 36 navýšil na 40 židlí. V prvním patře byly nově navrženy záchody, které zde chybí a byl rozšířen počet kabinek v každém podlaží.
Centrum volného času Brno
Gregorová, Stanislava ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh novostavby centra volného času v Brně Novém Lískovci. Řešené území je vymezeno prostorem při ulici Plachty. Pozemek se nachází v severní části území, je obklopen panelovými a bytovými domy. Princip návrhu spočívá v začlenění objektu do prostředí parku v kontextu s okolní zástavbou. Objekt s panelovými domy koresponduje svým tvarem a materiálem, zakomponováním do svahu se přizpůsobuje okolnímu terénu. Beton, kubus, jednoduché členění jsou typické pro celou stavbu, v exteriéru jsou patrné u nadzemního podlaží, naopak podzemní podlaží má pomocí materiálu dřeva navázat na okolní terén. Budova centra volného času je funkčně členěna na části: multifunkční sál, místnosti pro volnočasové aktivity a kavárna. Všechny tyto provozy spolu úzce souvisí a doplňují se. Zelená střecha objektu je navržena pro pohyb osob, doplněna o lavičky a společně s úpravou okolního parku má přispět k vytvoření využívaného veřejného prostoru na sídlišti.
Kulturní centrum Brno
Pieleszová, Katarzyna ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem projektu je návrh novostavby kulturního centra v lokalitě Brno-Starý Lískovec, Mikuláškovo náměstí. Pozemek se nachází mezi bloky panelových domů. Princip návrhu spočívá v jednoduché kombinaci kompozičních os. První osa je osou symetrie náměstí, druhá osa znázorňuje převládající směr zástavby z 60. let, třetí osa vyjadřuje jakési odpoutání od současnosti místa a představuje výhledovou osu do krajiny. Takto spojené linie vytvořily hmotu, která po zohlednění prostorových nároků jednotlivých provozů dala výsledný tvar. Celý objekt je funkčně členěn do dvou části – samotné kulturní centrum jako jádro a k němu přidružené provozy v jedné části. K doplňkovým provozům patří provozovna kavárny, knihkupectví s uměleckou tématikou a výstavní prostor. Cílem bylo vytvořit kompaktní celek, ve kterém se lze pohybovat neomezeně mezi těmito provozy. Důležitým prvkem v exteriéru je fasáda. Budova se v různou denní dobu různě tváří, podoba světel a stínů se mění, jakmile zapadne slunce. Součástí této idey byl venkovní průchod budovu, který návštěvníky nasměruje k hlavním vstupům. Venkovní prostory jsou určeny pro rekreaci a pro umění.
Light or temperature; that is the question. The circadian rhythm of the silvery mole-rat (\kur{Heliophobius argenteocinereus})
RÝPALOVÁ, Kateřina
Subterranean rodents are interesting model group for studying of the circadian timing system due to their cryptic lifestyle and challenging living conditions. The filed data indicate that the locomotor activity of the silvery mole-rat (Heliophobius argenteocinereus) is influenced by temperature cycle, but the confirmation in laboratory study was to date missing.
Stín a stínohra - výtvarná řada ve výtvarné výchově na základní umělecké škole.
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Diplomová práce je věnována teoretickému uvedení stínu jako svébytného námětu a výrazového elementu v dějinách výtvarné kultury s přesahem do dramatického umění, filmu a fotografie a také specifikaci stínohry jako expresivního média. Práce se rovněž zabývá popisem stínu z hlediska optiky a vizuální percepce, odpovídá na otázku, co je to stín. V diplomové práci není opomenuta analýza tradiční i moderní symboliky vztahující se k fenoménu stínu. Nemalá část práce je věnována didaktické analýze tématu a stručné charakteristice výtvarně - projektových metod a výtvarných řad ve VV s ohledem na praktické vyústění práce. Součástí diplomové práce byla příprava, realizace a dokumentace vlastní výtvarné řady (souboru výtvarných lekcí) na téma "Stín a stínohra" na druhém stupni základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 268 záznamů.   začátekpředchozí236 - 245dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.