Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Začleňování dětí s potřebou podpory do běžné mateřské školy
ŠTEFLOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá začleňováním dětí s potřebou podpory do běžné mateřské školy. Cílem předkládané bakalářské práce bylo zjistit, jak probíhá začleňování dětí s potřebou podpory do konkrétní mateřské školy z pohledu rodičů a učitelek. Dílčím cílem bylo zjistit, jak hodnotí rodiče a učitelé inkluzivní vzdělávání a jak nahlíží na inkluzi v předškolním vzdělávání. Výsledky šetření by měly sloužit ke zlepšení podmínek inkluzivního vzdělávání v konkrétní mateřské škole. Zároveň mohou posloužit veřejnosti pro orientaci, jak probíhá začleňování dětí s potřebou podpory a jaká mohou být poskytnuta podpůrná opatření.
Realizace výuky tělesné výchovy žáků se zrakovým postižením v základních školách hlavního vzdělávacího proudu.
CHYNOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá problematikou realizace tělesné výchovy u žáků se zrakovým postižením v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části se čtenář dozví co to znamená zrakové postižení a jakým způsobem se dá zrakové postižení kompenzovat pomocí sluchu, čichu, hmatu a chuti. Dále se dozví o vývoji zrakově postiženého dítěte ať už se jedná o vývoj kognitivních funkcí, pohybu či sociálního vývoje. Teoretická část je rozdělena na 2 základní části, kdy druhou část tvoří systém vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Praktická část je zaměřena na 3 zrakově postižené žáky, kteří navštěvují základní školu hlavního vzdělávacího proudu. S těmito žáky, jejich rodiči a pedagogickými pracovníky byl proveden polostandardizovaný rozhovor. Dále je zde popis hodiny tělesné výchovy, která byla součástí výzkumu této práce.
Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve waldorfské škole
TRÁVNÍČKOVÁ, Renata Ela
Bakalářské práce je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) v prostředí české základní školy typu waldorfského školství. Teoretická část definuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále je charakterizována waldorfská pedagogika. Výzkumná část práce byla relizována s využitím kvalitativního typu výzkumu. Výzkumný soubor tvořili pedagogičtí pracovníci, kteří se přímo účastnily edukačního procesu žáků s OMJ.
Postoje rodičů k inkluzivnímu vzdělávání v mateřské škole
KRAJCOVÁ, Karolina
Bakalářská práce se zabývá postoji rodičů k inkluzivnímu vzdělávání v mateřské škole. Mapuje postoje rodičů k inkluzi v mateřské škole na malém městě a dále proinkluzivní podporu ze strany mateřské školy. Teoretická část seznamuje se základními pojmy vztahujícími se k tématu - inkluzí, legislativou a postoji k inkluzi a jejich utváření. Praktická část předkládá a analyzuje data z kvalitativního výzkumného šetření, ve kterém byly provedeny rozhovory s rodiči a pedagogy.
Výchovné poradenství na základní škole se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
PECHKOVÁ, Gabriela
Cílem bakalářské práce je zmapovat výchovné poradenství na základní škole v Hluboké nad Vltavou se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a výchovnými problémy. Část teoretická obsahuje historii výchovného poradenství, pojem výchovné poradenství, právní rámec a legislativu, poradenské služby ve škole, definici žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a školská poradenská zařízení. Cílem praktické části je zorientovat se a představit činnost výchovného poradce také představit Plán výchovného poradce na Základní škole Hluboká nad Vltavou. Zaměřit pozornost na Strategii předcházení školní neúspěšnosti a zjistit s jakým spektrem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pracují, těchto cílů bylo dosaženo za pomoci výzkumných otázek.
Změna přístupu učitele k edukaci ve vztahu k inkluzi
PELTANOVÁ, Nikol
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou inkluze a jejími didaktickými specifiky edukace ve vyučování, která jsou navázána zejména na vyhlášku č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Pohled je zaměřen zejména na pedagoga chápaného jako důležitého účastníka inkluzivního vyučování. Tématy této práce se tak stává porovnání inkluzivního modelu výuky zaměřeného na pedagoga s tradičním vzděláváním. Teoretická část je věnována představení inkluze jako takové a následnému srovnání výuky bez a s inkluzivní tendencí. Tato komparace je zaměřena na komplexní vnímání pedagoga v procesu vzdělávání. Praktická část sleduje změny či tendence učitelů při samotné edukaci. Z potřeby hlubšího poznání této problematiky je zvolen kvalitativní design s metodou sběru dat rozhovoru. Ke zkoumání je využita vícepřípadová studie se 4 participanty.
Postoje učitelů k inkluzivnímu vzdělávání
KOKEŠOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním. Právě problematika inkluzivního vzdělávání představuje v současnosti stále velmi diskutované téma, a to jak mezi laickou veřejností, tak i mezi pedagogy. Hlavním cílem této práce je tedy zjistit, jaké jsou postoje pedagogů působících na základních školách ke společnému vzdělávání - jak moc se cítí býti připraveni a vzděláni a jaké jsou jejich zkušenosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické rovině jsou přiblíženy základní pojmy týkající se inkluze, legislativy či žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktickou část pak tvoří výzkum realizovaný prostřednictvím smíšeného výzkumného designu (dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory). Na základě získaných dat jsou pak veškeré výsledky analyzovány a okomentovány.
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v kontextu mimořádné životní situace
Dusová, Veronika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce na téma Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v kontextu mimořádné životní situace se zabývá problematikou začleňování ukrajinských žáků v běžné základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V první kapitole je vymezena relevantní terminologie a jednotlivé pojmy související se situací žáka s odlišným mateřským jazykem, jeho příchodem do nové země a se začleněním do vzdělávacího procesu. Druhá kapitola navazuje na vysvětlené pojmy a definuje právo dítěte na vzdělávání v kontextu národních a nadnárodních dokumentů. Další kapitoly jsou zaměřeny na proces přijetí žáka do běžné základní školy, na možnosti podpory, na možné způsoby financování, případné bariéry a podpůrná opatření. Poslední kapitola teoretické části se zabývá vymezením mimořádné životní situace a možnostmi podpory. Výzkumné šetření je vedeno jako deskriptivní případová studie konkrétní základní školy a klade si za cíl poskytnout hloubkovou analýzu procesu začleňování a vzdělávání žáků v kontextu mimořádné životní situace ve vybrané základní škole. Ke sběru dat jsou využity metody kvalitativního výzkumu. Výzkum je realizován na základě polostrukturovaných rozhovorů s pedagogickými pracovníky a žáky dané školy. Informace získané rozhovory jsou doplněny o pozorování a analýzu vybraných...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.