Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hlava státu v ústavním systému České republiky: de iure a de facto
Gřešák, Martin ; Gronský, Ján (vedoucí práce) ; Hřebejk, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Hlava státu v ústavním systému České republiky: de iure a de facto" pojednává jak o ustanoveních, která zakotvují instituci prezidenta republiky v Ústavě, tak o faktické realizaci této nejvyšší pozice v zemi. Na začátku se práce zabývá historickou dimenzí problematiky. Zmiňuje obecný vývoj i dějiny úřadu v Českých zemích. Poté následuje popis jeho teoretického rozměru. Široký prostor je věnován postavení a pravomocem prezidenta republiky v Ústavě. Praktická část práce se skládá ze dvou případových studií. Jedna se zabývá prezidentstvím Václava Havla. Druhá uskutečňováním funkce prezidenta republiky Václavem Klausem. Zvláštní zřetel je věnován analýze souladu mezi teoretickým a praktickým výkonem funkce prezidenta republiky.
Hodnocení tréninkových jednotek hráči basketbalu v kategoriích U12 a U14
Kratochvíl, Jakub ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název: Hodnocení tréninkových jednotek hráči basketbalu v kategoriích U12 a U14 Cíle: Sestavení tréninkových jednotek v basketbalu pro kategorie hráčů U12 a U14. Tyto tréninkové jednotky mají vždy konkrétní zaměření na: nácvik, kondiční trénink, herní trénink a kombinace předchozích složek. Tréninky realizovat, vytvořit dotazníky pro hráče a získat jejich hodnocení tréninku. Metody: V této práci je pro sestavení tréninkových jednotek použita odborná literatura z oblasti sportovního tréninku, didaktiky sportovních her a basketbalu. Využijeme kvantitativní typ výzkumu. Analyzujeme hodnocení získané z tréninkových jednotek o hráčů kategorií U12 a U14. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že nejoblíbenější tréninkové jednotky jsou ty, které jsou zaměřené na herní trénink. Oproti tomu nejméně oblíbeným zaměřením tréninku je pro kategorii U12 nácvik a pro kategorii U14 kondiční trénink. Klíčová slova: basketbal, tréninková jednotka, nácvik, herní trénink, kondiční trénink, herní cvičení, hodnocení
Význam odborné praxe a zvyšování odborných znalostí v rámci vysokoškolského studia jako podstatného faktoru pracovního uplatnění absolventů
Jonák, Martin ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématice reálného uplatnění absolventů po absolutoriu na trhu práce v České republice a možné přípravě na tuto problematiku během studia. Míra participace studentů na jejich budoucích profesních kvalitách a zvýšení konkurenceschopnosti jejich lidského kapitálu je předmětem této práce. Postavení absolventů se v historii České republiky mění. Tato práce popisuje vývoj postavení vysokoškolsky vzdělaného absolventa v období historie České republiky, a to před Sametovou revolucí a socializmem, následně pak vývoj vzdělávací politiky terciárního vzdělání v demokratické společnosti. Tato období jsou blíže rozpracována pomocí odborných pramenů a názorových idejí. Diplomová práce se zaměřuje na časový horizont absolventů deseti let 2006-2015. Za použití výzkumného šetření autor sleduje jednotlivé strategie a postoje studentů v rámci této problematiky. Respondenti dané cílové skupiny absolventů jsou dotazováni retrospektivně na jejich počínání při studiu. Svět se mění. Dochází k technologickému pokroku, globalizaci a rozvoji států jako socioekonomických jednotek. Stejně tak se přizpůsobují a rozvíjejí se i jednotliví aktéři vzdělávacího systému v oblasti vysokých škol. Ti se adaptují na současný stav vzdělávacího systému, trh práce a celkově se přizpůsobují společnosti, a také...
Prvky základní gymnastiky v mateřské škole ve vztahu ke vzdělávání učitelek.
Rathausová, Kateřina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývala prvky základní gymnastiky v mateřských školách ve vztahu ke vzdělávání učitelek. Cílem práce bylo zjistit, zda vzdělání učitelek mateřských škol v oblasti tělesné výchovy, získané na středních pedagogických školách a pedagogických fakultách, je dostačující pro kvalitní vedení pohybových aktivit a konkrétně pak gymnastických činností v mateřských školách. V práci byly použity dvě výzkumné metody: analýza vzdělávacích programů pedagogických škol z internetových zdrojů a dotazník učitelkám mateřských škol. Výzkum byl tematicky rozdělen do tří okruhů. V prvním byla analyzována část vzdělávacích programů středních pedagogických škol a pedagogických fakult, věnující se tělesné výchově, kdy byl zjištěn současný stav vzdělávání v této oblasti. V druhém byl prostřednictvím dotazníkové metody zjišťován pohled absolventů na jejich vzdělávání v oblasti tělesné výchovy. Důraz byl kladen na jejich konkrétní zkušenosti a osobní názor. Třetí oblast se též prostřednictvím dotazníku zabývala uplatňováním získaných vědomostí a dovedností učitelek v praxi. Analyzováním dat třetího okruhu byla zjištěna úroveň tělovýchovného působení v oblasti gymnastiky na děti v mateřských školách.
Problematika nácviku základních herních dovedností ve fotbale pro děti ve věku 6 - 8 let
Syrovátka, Karel ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Problematika nácviku základních herních dovedností ve fotbale pro děti ve věku 6-8 let Cíle práce: Cílem mé diplomové práce je zmapování problematiky nácviku herních dovedností dětí ve věku 6 - 8 let v České republice a vliv sportovní průpravy na jejich zdokonalování. Dalším cílem je porovnávání nácviku herních dovedností v jednotlivých oddílech pomocí tréninkových jednotek. Pro zjištění postupu nácviku herních dovedností v jednotlivých oddílech použiji kvalitativní metodu sledování tréninkových jednotek a komunikaci s trenéry pomocí otevřeného rozhovoru. Metody práce: Při sběru dat pro tuto diplomovou práci byla využita metoda zkoumání dokumentů. Touto metodou jsem získal potřebné informace z mnoha odborných publikací věnujících se určené problematice. Dále jsem použil metodu přímého pozorování tréninkových jednotek na různých výkonnostních úrovních oddílů v Jihočeském kraji. Dále byla využita metoda otevřených rozhovorů, kterou byla získána další data pro tuto práci. Rozhovory probíhaly s trenéry dětí věkové kategorie 6-8 let v Jihočeském kraji. Výsledky práce: Výsledky poukazují na důležitost správného vedení a obsahové náplně tréninkových jednotek na jednotlivých výkonnostních úrovních. Rozhovory s trenéry a pozorování tréninkových jednotek mi potvrdily pozitivní vliv sportovní...
Formy spolupráce fakultních učitelů s pedagogickou fakultou UK
Křížková, Julie ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
V teoretické části je popsána spolupráce fakultních učitelů s pedagogickou fakultou. Je zde definována role fakultního učitele a fakultní školy ve vztahu k mentoringu a pojetí Klinické školy. Dále jsou zde mapovány formy spolupráce, podoby praxí na PedF UK nebo role fakulty a vysokoškolského učitele. Další část textu se soustředí na místa propojování teorie a praxe a podobu spoluprací v edukačně vyspělých zemích. Výzkumná část práce se soustředí na mapování způsobů spolupráce fakultních učitelů s Katedrou preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty UK, jsou zde analyzovány přínosy a úskalí spolupráce a mapovány formy motivace, které spolupráci pomáhají navazovat. Klíčovou výzkumnou otázkou je: Jaké formy motivace uvádějí učitelé při spolupráci s fakultou, jaká vnímají úskalí a jaké spatřují benefity a přínosy ve spolupráci s fakultou? Výzkumným nástrojem je skupinové a individuální interview. Součástí práce jsou též formulované návrhy na inovaci spolupráce fakultních učitelů a pedagogické fakulty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.