Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Uhlířová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.
Analýza poranění a léčby ramenního kloubu u overhead sportovců v České republice
Vocásek, Jan ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Autor: Bc. Jan Vocásek Název: Analýza poranění a léčby ramenního kloubu u overhead sportovců v České republice Cíl: Cílem diplomové práce bylo vytvořit literální rešerši o poranění ramenního kloubu u overhead sportovců, teoreticky sepsat anatomické a kineziologické vlastnostií ramenního pletence, rozebrat biomechaniku, mechanismy poranění v jednotlivých overhead sportech, rehabilitační léčbu a zjistit, jak častá jsou poranění sportovců v České republice a čím se následná léčba liší oproti zahraničí. Metody: Pro účel tohoto výzkumu byl vytvořen nestandardizovaný dotazník, jenž byl stanoven na základě prostudované literatury a výzkumných otázek, následně byl rozeslán 36 vytipovaným lékařům, zabývajících se touto problematikou na území České republiky, kteří anonymně vyplnili otázky týkajícící se poranění ramenního kloubu na základě jejich vlastních klinických zkušeností. Výsledky: Ze získaných dat se potvrdily čtyři ze šesti hypotéz. Vyšlo, že počet pacientů s poraněním ramenního kloubu při overhead sportu v České republice meziročně vzrůstá a že nejčastějším poraněním je SLAP léze. Potvrdilo se také, že nejčastěji je poranění způsobeno při míčových overhead sportech a na dominantní končetině. Klíčová slova: pletenec ramenní, overhead sporty, artroskopie, biomechanika, poranění, přetížení ve sportu,...
Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou na 1. stupni základní školy
Otipková, Zuzana ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název práce: Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyper- aktivitou (ADHD). Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků s diagnózou ADHD na školách pro tyto žáky určených a porovnat ji s úrovní jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků bez této diagnózy na běžné základní škole. Dílčím cílem práce bylo zjistit úroveň hrubé motoriky dolních končetin a lateralitu párových orgánů (ruka - noha) u výše zmíněných skupin žáků. Metody: Pro zjištění úrovně jemné a hrubé motoriky horních končetin, hrubé motoriky dolních končetin, laterality horních a dolních končetin u žáků s a bez poruchy ADHD ve věku 9 - 11 let byly použity tyto druhy testů: "Spirála", "Tečkovací test", "Korálky" (úroveň jemné motoriky horních končetin); "Krabička", "Malý talířový tapping", "Velký talířový tapping" (úroveň hrubé motoriky horních končetin); "Tapping dolní končetinou" (úroveň hrubé motoriky dolních končetin); "Vyťukávání rytmu" (lateralita dolních končetin); "Zvoneček" a "Sirky" (lateralita horních končetin). Výsledky: Úroveň jemné motoriky dominantní ruky byla u žáků s diagnózou ADHD nižší než u žáků bez této poruchy (0,38 ≤ d ≤ 0,79). S výjimkou testu "Spirála" porucha ADHD negativně ovlivňovala jemnou motoriku dominantní ruky více (0,74 ≤ d ≤ 0,79) než...
Výchova a vzdělávání dětí - leváků
Čivrná, Simona ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem Výchova a vzdělávání dětí - leváků se zaměřuje na důležité poznatky související se vzděláváním i výchovou levorukých dětí. Teoretická část práce se zaměřuje především na vysvětlení pojmu lateralita a její diagnostiku, na metodiku psaní levou rukou a průpravné cviky pro psaní. Dále poukazuje na různé příčiny i následky potlačování levorukosti a nabídne krátký vhled k tehdejšímu a současnému přístupu. Nechybí informace ani k novému trendu v psaní - českému školnímu písmu Comenia Script. Praktická část je zaměřena na rozvoj písařské dovednosti u leváků v běžně užívané psací abecedě a písmu Comenia Script. Součástí je také orientační dotazník pro učitele 1. stupně ZŠ a pozorování a výuka leváků ve čtyřech různých ročnících ZŠ. Klíčová slova: lateralita, leváctví, výchova, vzdělávání, běžně užívaná psací abeceda, písmo Comenia Script
Vztah mezi projevem mozečkové dominance v podobě fyziologického zánikového syndromu na horních i dolních končetinách a lateralitou člověka
Rybář, Adam ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
1 Název: Vztah mezi projevem mozečkové dominance v podobě fyziologického zánikového syndromu na horních i dolních končetinách a lateralitou člověka. Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit míru vztahu mezi projevem mozečkové dominance v podobě fyziologického zánikového syndromu a preferencí končetin. Metody: Tohoto kvantitativního výzkumu se zúčastnilo celkem 27 jedinců - studentů a studentek UK FTVS. Preferenci končetin jsme určili prostřednictvím vybraných indikátorů z testové baterie autora Musálka (2013). Asymetrie v kloubní pasivitě jsme hodnotili na základě úhlových a časových parametrů v průběhu pohybu končetin při chůzi a při řízených pádech předloktí a bérců na sestrojeném padostroji. Pohyb byl zaznamenán v reálném čase pomocí Qualisys Motion Capture System a pro analýzu získaných dat jsme použili deskriptivní statistické metody, párový t-test, míru statistické i věcné významnosti (Cohenovo d) a tetrachorický korelační koeficient. Výsledky: Z našeho výzkumu vyplývá, že na nepreferovaných končetinách není významně odlišná kloubní pasivita v porovnání s preferovanými. Je ale nutné brát v potaz specifika i velikost výzkumného souboru, ve kterém byli všichni aktivní sportovci. Výsledek tetrachorického korelační koeficient r = 0,54 naznačuje slabý vztah s množstvím nevysvětlených reziduí mezi směrem...
Diagnóza laterality ve školním prostředí
Šnajdrová, Veronika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické základy projevů dominance mozkových hemisfér - laterality. Zabývá se vývojem laterality, jejím genotypem a fenotypem, stupni, typy a druhy laterality, zmiňuje se o následcích nevhodného výchovného působení na genotyp laterality a následné nápravě. Dále se zabývá diagnostikou laterality, a to především z pozice učitele. Základní myšlenkou této práce je podpora přirozeného vývoje dítěte prostřednictvím vhodného působení na lateralitu dítěte, konkrétně žáka s diagnózou dysfázie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.