Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Single matky a jejich děti - skupina ohrožená chudobou?
Voráčová, Helena ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
V této práci jsem se zaměřila na ženy, které se rozhodly pečovat o své dítě či děti samy, označuji je jako single matky. Jedná o skupinu, která dle výzkumů čelí nepříznivé finanční situaci a vysoké míře ohrožení chudobou a sociálního vyloučení. Stejně tak jako jejich děti. Vzhledem k nemožnosti uspokojovat všechny své potřeby trpí deprivací, jejíž následky si nesou do budoucna. Jednou z oblastí, na kterou má vliv jejich obtížná finanční situace jsou volnočasové aktivity. Míra omezení single matek a jejich dětí ve způsobu trávení volného času závisí především na zájmu či nezájmu otců o své děti. Ke kvalitnímu využití volného času single matek a jejich dětí mohou též přispívat neziskové organizace občanské společnosti primárně zaměřené na single matky a jejich děti, kterých je v České republice bohužel nedostatek. Jedním z možných důvodů může být ten, že tyto ženy, přestože jejich přítomnost vnímají pozitivně, netouží být, ať již z jakéhokoliv důvodu, společností označovány a vnímány jako single matky, natož na sebe z tohoto úhlu pohledu nechat nést pozornost. Annotation The aim of this study is to address single mothers. Single mothers and their children are usually in poor financial condition and threatened with poverty and social exclusion. They are unable to meet their basic needs which effect...
Vliv sportovních aktivit v procesu resocializace u lidí s následky cévní mozkové příhody
Šteflová, Romana ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce bude zaměřena na resocializaci a sociální rehabilitaci osob s následky cévní mozkové příhody v kombinaci se sportovními aktivitami. Cílem bude zjištění vlivu sportovních aktivit na sociální rehabilitaci u cílové skupiny. V teoretických kapitolách budou definovány a vysvětleny pojmy týkající se cévní mozkové příhody, sociální rehabilitace a sportovních aktivit. V empirické kapitole budou analyzována a interpretována data na základě metody polostrukturovaného rozhovoru a zúčastněného pozorování.
Využití ergoterapie ve speciální pedagogice
Šrámová, Magdaléna ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku prolínání se dvou profesí ergoterapie a speciální pedagogiky. Nejprve je podrobně popsána ergoterapie, její cíle, rozdělení a podobně. Poté se zabývá ucelenou rehabilitací, kde se tyto dva obory nejčastěji prolínají. Je zde popsána spolupráce ergoterapeuta a speciálního pedagoga, aplikovaná ergoterapie ve vybraných oblastech a u vybraných diagnóz. Vybrané oblasti jsou sestaveny podle podoborů speciální pedagogiky. Diagnózy jsou stanoveny na základě nejčastější spolupráce obou profesí. Hlavním záměrem je analýza možností spolupráce a její uplatnění v praxi. Součástí je i vyhodnocení dotazníků, které byly sestaveny pro účel této diplomové práce, kde respondenty byly ergoterapeuti a speciální pedagogové. Jejich odpovědi odrážejí skutečné postavení obou oborů v praxi. Výsledkem šetření jsou nedostatky spolupráce, které by se měly v budoucnu napravit pro zlepšení kvality terapeutické léčby. KLÍČOVÁ SLOVA: ergoterapie, ucelená rehabilitace, speciální pedagogika, spolupráce, rehabilitace, terapie.
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v rámci logopedické intervence u jedinců s kombinovaným postižením
Saláková, Kateřina ; Klenková, Jiřina (oponent)
Shrnutí Rigorózní práce nabízí podrobný rozbor logopedické intervence se zaměřením na systémy alternativní a augmentativní komunikace u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami (kombinované postižení) různého věku (19, 12, 8 let). V teoretické části předkládáme obecnou charakteristiku komunikační schopnosti jako součásti sdělovacího procesu, jejího možného narušení v souvislosti s kombinovaným postižením respondentů i vlastní logopedickou intervenci, kdy poukazujeme na posun terapeutických přístupů orientovaných od zvukové stránky řeči k obsahové. Popis kombinovaného postižení prezentujeme z pohledu časté kombinace mozkové obrny a mentální retardace včetně symptomatologie a diagnostiky. Poslední kapitola profiluje jednotlivé systémy alternativní a augmentativní komunikace i kritéria uplatňovaná v průběhu jejich volby. Výzkumná část podává detailní přehled logopedické intervence v jednotlivých vývojových etapách respondentů. Následné zhodnocení jednotlivých terapeutických přístupů předkládá závěry nekoordinované a nesystematické logopedické intervence, která je i přes včasnou diagnostiku realizována ve věku čtyř let jedinců. Současná podpora všech složek, tj. primárních funkcí, řeči a komunikace představuje u respondentů různorodou subvenci. Systémy alternativní i augmentativní komunikace jsou u jedinců...
Porovnání terapeutických konceptů a jejich výsledků u osob s tělesným postižením
Nováková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce přibližuje problematiku jednotlivých konceptů, které ovlivňují psychologické a motorické procesy probíhajících u osob s postižením, specificky u tělesného postižení. Řeší vymezení základních pojmů z historického i současného pohledu. Práce se zamýšlí, jaké spojitosti a vztahy stojí v pozadí poruch tělesného schématu i lidské psychiky. Podrobněji se zabývá metodami, které pracují na zlepšení kvality života člověka s TP. Výzkumná část zjišťuje situaci ucelené rehabilitace v ČR z pohledu odborníků z praxe. Rozpracována je dle oblastí: celoživotní vzdělávání, hodnocení stavu komprehenzivní rehabilitace a osobních názorů odborníků na postupy využívané v péči o osoby s TP.
Psychosociální situace seniorů s tělesným postižením
Kaiserová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Kaiserová: Psychosociální situace senioru s telesným postižením. Praha, PedF UK, 2011. Predložená bakalárská práce se zabývá problematikou získaného telesného postižení v dospelosti a stárí a jeho dopadem na osobnost jedince. Dále se zabývá problematikou cukrovky, jejími komplikacemi a syndromem diabetické nohy.
Kazuistika pacientky s diagnózou revmatoidní artritis
Váňová, Tereza ; Žáková, Hana (vedoucí práce) ; Jarošová, Hana (oponent)
Název bakalá ské práce: Kazuistika pacientky s diagnózou revmatoidní artritis Shrnutí: Práce je zam ena na problematiku onemocn ní revmatoidní artritida a její fyzioterapeutickou pé i. Je složena ze dvou ástí. ást obecná obsahuje obecnou anatomii kloubu, v nuje se onemocn ní revmatoidní artritis, její diagnostice, lé b a komplexní rehabilita ní lé b . ást speciální je vlastní kazuistikou fyzioterapeutické pé e na toto téma. Klí ová slova: revmatoidní artritida, komplexní rehabilitace, fyzioterapie Vypracovala: Tereza Vá ová Vedoucí bakalá ské práce: Mgr. Hana Dušková Rok obhajoby: 2012
Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením
Zikl, Pavel
Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením Pavel Zikl Hlavním tématem práce je komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením. Teoreticko-metodická část je zaměřena na užívanou terminologii, odhad počtu těchto žáků v našich školách a zejména na komplexní péči/rehabilitaci. V textu je akcentována léčebná složka komplexní péče a možnosti její realizace ve školách (metody léčebné rehabilitace využitelné ve školách, polohování). Ve druhé části práce jsou prezentovány výsledky realizovaných výzkumů, které se týkají edukace a komplexní péče o děti s mentálním a kombinovaným postižením. Jedná se o dva na sebe navazující výzkumy, kde je použita odlišná metodologie. Prvním je výzkum kvantitativní (deskripce a analýza vzdělávání žáků s mentálním a kombinovaným postižením integrovaných v běžných školách) a následují výsledky výzkumu kvalitativního (analýza a komparace vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách speciálních a běžných). Závěr obsahuje shrnutí výsledků a diskusi k nim.
Ucelená rehabilitace dětí a mládeže s kombinovaným postižením
Linková, Marie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tato práce pojednává v teoretické části o ucelené rehabilitaci dětí a mládeže s kombinovaným postižením v České republice se zaměřením na pedagogickou a sociální složku ucelené rehabilitace. V práci je prezentován fenomén kombinovaného postižení, možnosti vzdělávání dětí a mládeže s tímto postižením a systém sociálních služeb pro tuto cílovou skupinu. Jsou charakterizovány metody podpory dětí a mládeže s kombinovaným postižením (bazální stimulace, fyzioterapie, animoterapie a muzikoterapie). Praktická část práce sestává z výzkumného šetření, které proběhlo ve vybraném zařízení formou hloubkových rozhovorů s pracovníky, analýzou dokumentů a pozorováním; šetření je zaměřeno na způsob realizace metod podpory uživatelů zařízení a na zjištění toho, zda jsou metody aplikovány v souladu s principy ucelené rehabilitace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.