Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění metod a technik dramatické výchovy ve výuce dějepisné části vlastivědy.
Hybnerová, Alena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato práce pojednává o možnostech realizace společné výuky historie žáků víceročníkové třídy málotřídní školy. Tato výuka bude probíhat pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se proto zabývá charakteristikou dramatické výchovy a jejím přínosem ve výuce žáků. Práce též zkoumá, zda kurikulární dokumenty takovouto výuku umožňují. Plánováním lekcí pro výuku, její realizací a reflexí se zabývá praktická část této práce, která též shrnuje použité metody a techniky DV. Součástí je souhrnná žákovská tabulka žáků s hodnocením vhodnosti zařazených aktivit. Závěrem je potvrzena hypotéza, že výuka pomocí metod a technik dramatické výchovy je pro žáky atraktivní. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, malotřídní škola, vlastivěda, člověk a jeho svět, 4. a 5. ročník ZŠ, RVP, česká historie
Rozšíření Apache Tika o extrakci textu ze souborů průmyslových formátů
Rešetár, René ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce bolo rozšíriť syntaktické analyzátory projektu Apache Tika o extrakciu tabuliek a dát z priemyslových formátov dokumentov z laboratórnych prístrojov. Tieto dáta majú byť uložené v štruktúrovanom formáte podľa určitej schémy. V teoretickej časti boli preskúmané dodané industriálne formáty, projekt Apache Tika a možnosti jeho rozšírenia. V praktickej časti bol navrhnutý a implementovaný nástroj, ktorý dokumenty pomocou projektu Apache Tika klasifikuje, spracuje, vytvára z nich štruktúrované dáta vo formáte JSON a tie následne validuje. Na záver bola vytvorená sada testov pre overenie a demonštráciu vlastností riešenia.
Maturita z výtvarné výchovy
Vozný, Martin ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Vozný, M.: Maturita z výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha 2019. Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, počet stran:85. Diplomová práce se zaměřuje na téma maturit, a to konkrétně na maturitu z výtvarné výchovy. V rámci teoretických aspektů je zkoumáno prostřednictvím kurikulárních dokumentů, školského zákona a k tomu příslušných vyhlášek maturita a její možnosti v rámci formy a obsahu. Součástí práce je rovněž i výzkumná část, která je založena na kvalitativním výzkumu. Ta přináší zjištění, která jsou vytvořena na základě vykonaných pozorováních a realizovaných polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s audiozáznamy na předem vybraných gymnáziích. Informace získané z terénu jsou nadále reflektovány a podrobeny patřičnému designu výzkumu, který se opírá o zakotvenou teorii. Audiozáznamy z výzkumných rozhovorů jsou následně přepsány a je provedeno otevřené, axiální kódování dokumentů. Výstupem je vhled do nově objevených vztahů a kategorií, které souvisí s formováním obsahu, formy a reflexe maturitní zkoušky z výtvarné výchovy. Výsledkem práce je vytvoření vlastního designu maturitní zkoušky z výtvarné výchovy, který vychází ze sémantického přístupu. Klíčova slova: Maturitní zkouška, výtvarná výchova, výzkum, vyšší sekundární vzdělávání, kurikulární dokumenty,...
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR
Švec, Jaroslav ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR. ABSTRAKT Tato práce se zabývá vybranou množinou kurikulárních dokumentů v českém právním řádu zakotvenou zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Pozornost se zaměřuje na rámcové vzdělávací programy (RVP) a školní vzdělávací programy (ŠVP), pro něž byly vydány příslušné RVP, a v teoretické rovině také na Národní program vzdělávání dle školského zákona ve znění zákona č. 101/2017 Sb., účinném do 30. 9. 2020. V době očekávání významných obsahových změn státní úrovně kurikulárních dokumentů, a v jejich důsledku i změn úrovně školní, je cílem práce analyzovat podstatné právní aspekty jednotlivých typů kurikulárních dokumentů a jejich vzájemných vztahů, a dále posoudit, zda současná právní úprava adekvátně reflektuje jejich předpokládané funkce a význam ve vzdělávání. Za tím účelem však nejprve vymezuje stěžejní pojmy a poskytuje stručný vhled do historie vývoje kurikula. Práce shledává v platné právní úpravě nedostatek v podobě absentujícího stanovení právní formy, v níž mají sledované kurikulární dokumenty vcházet v život, a následně zkoumá, zda a jakým způsobem je tuto mezeru právní úpravy vzdělávacího systému třeba zhojit. Aplikací párových metod...
Zjištění současného stavu zařazování výuky úpolů v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze
Sochor, Jakub ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Zjištění současného stavu zařazování úpolů v hodinách tělesné výchovy na II. stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze Cíl: Cíl výzkumu je zjistit, jak výuka v hodinách tělesné výchovy reflektuje doporučení RVP ohledně výuky úpolů, jaký podíl v rámci TV výuka úpolů zaujímá a popsat trendy zařazování nebo důvody nezařazování úpolů do hodin školní tělesné výchovy z pohledu učitelů tělesné výchovy. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Jako výzkumný instrument jsme zvolili dotazníkové šetření. Na základě dříve publikovaného dotazníku, který se zabýval otázkou výuky úpolů u menšího výběru škol moravského kraje (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), jsme vytvořili účelový dotazník. Dotazník byl vytvořen na platformě služby survio.com a distribuován pomocí elektronické pošty ředitelům škol. Ti dotazník dále předali učitelům tělesné výchovy. Výsledky: Na základě vyhodnocení dotazníku, bylo zjištěno, že 75 z 84 učitelů zařazuje úpoly do hodin TV. Z celkového počtu dotázaných tvořili 48 respondentů muži a 34 ženy. Největší zastoupení mezi našimi respondenty měli osoby mezi 31 - 40 lety. Nejvíce respondentů učí pouze na ZŠ, celkem 48. Pádové techniky do svých hodin TV zařazuje 36 respondentů. Nejvíce 67 dotázaných zařazuje úpolové hry. U sebeobrany si lze povšimnout, že...
Metody a techniky dramatické výchovy v hodinách českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ.
Pajpachová, Šárka ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké možnosti může dramatická výchova přinést do výuky českého jazyka ve 3. ročníku základní školy. Zásadní otázkou je, zda je dramatická výchova vhodným nástrojem k učení žáků a jaké je spektrum využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce českého jazyka ve 3. ročníku na základní škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je uveden český jazyk a dramatická výchova v rámci obsahu učiva na základní škole, včetně jejich charakteristik a cílů, které jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. Zabývá se také metodami i vzájemnou propojeností obou oborů. Dále jsou v teoretické části uvedena specifika žáka na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozčleněná podle dní v týdnu. Každý den obsahuje popis konkrétní vyučovací hodiny českého jazyka ve 3. ročníku, do které jsou zařazeny metody a techniky dramatické výchovy. Každá lekce obsahuje též reakce žáků v průběhu výukového bloku. Všechny vyučovací jednotky jsou ukončeny vlastní závěrečnou reflexí s uvedením, co se povedlo a naopak co se nepovedlo. Zde dochází i k zodpovězení výzkumné otázky. Tato diplomová práce upozorňuje na pozitivní vliv dramatické výchovy při výuce českého jazyka s ověřením jejích metod a technik v oblasti edukačního, osobnostního i sociálního...
Post-kvantová kryptografie na omezených zařízeních
Matula, Lukáš ; Dzurenda, Petr (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
V posledních letech dochází k velkému technologickému vývoji, který mimo jiné přináší návrhy a realizace kvantových počítačů. V případě využití kvantových počítačů je dle Shorova algoritmu velmi pravděpodobné, že matematické problémy, o které se opírají dnešní kryptografické systémy, budou vypočitatelné v polynomiálním čase. Je tedy nezbytné věnovat pozornost vývoji post-kvantové kryptografie, která je schopna zabezpečit systémy vůči kvantovým útokům. Práce zahrnuje souhrn a porovnání různých typů post-kvantové kryptografie a následně měření a analyzování jejich náročnosti za účelem implementace na omezená zařízení, jako jsou čipové karty. Měřené hodnoty na PC jsou využity na určení nejvhodnější implementace na čipovou kartu a poté je samotná verifikační metoda na čipovou kartu implementována.
Výuka výchovy k občanství na českobudějovických základních školách
HŘÍDELOVÁ, Kristýna
Diplomová práce Výuka výchovy k občanství na českobudějovických základních školách se zaměřuje na aktuální stav vyučování předmětu výchova k občanství na základních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část se zabývá systémem kurikulárních dokumentů, analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jeho následnou komparací s jednotlivými školními vzdělávacími programy na vybraných českobudějovických základních školách. Praktická část představuje rozhovory se čtveřicí učitelů, vyučujících předmět výchova k občanství na vybraných základních školách v Českých Budějovicích. Jedná se o následující základní školy: ZŠ a MŠ Kubatova, Základní škola Matice školské, Církevní základní škola a ZŠ a MŠ J. Š. Baara.
Didaktické zpracování tématu: Občanská a politická participace
Matějíček, Lukáš ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se věnuje pojetí tématu občanská a politická participace na základní a střední škole. V úvodní části práce jsou pojmy občanská a politická participace vymezeny, jsou zde také prezentována zjištění o občanských postojích mladých Čechů na základě mezinárodních srovnávacích šetření. Těžištěm práce je analýza zastoupení tématu participace na různých úrovních kurikula českého vzdělávacího systému a srovnání pojetí tématu v kurikulárních dokumentech vybraných států. Následně je analyzován přístup k tématu participace u autorů schválených českých učebnic. Z analýz vyplývá, že téma participace je v českém národním kurikulu nedostatečně zakotveno a tyto nedostatky se odráží v přístupu k tématu ve školních vzdělávacích programech i učebnicích. V návaznosti na tato zjištění je provedena didaktická analýza tématu participace. Práce ke stanovenému obsahu učiva nabízí teoretické minimum. V poslední části jsou prezentovány návrhy didaktických postupů ve výuce zaměřené na témata občanské a politické participace. Práce navíc učitelům doporučuje projekty neziskových organizací a další iniciativy, které se vybraným aspektům tématu participace věnují do hloubky.
Inovace RVP a ŠVP v závislosti na aktuálních trendech výuky ICT na ZŠ a víceletých gymnáziích
ČAPKOVÁ, Michaela
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření návrhu nového školního vzdělávacího programu sloužícího jako vzor pro výuku Informační akomunikační technologie na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Vzorový ŠVP vzniká v souvislosti schystaným rámcovým vzdělávacím programem v souladu se současnými žádoucími tendencemi ve vzdělávání, založenými mimo jiné na aktuálních možnostech využití moderních technologií. Návrh ŠVP se zabývá kompetencemi, kterých by měli žáci nabýt, a z toho vyplývajícím učivem, jež by mělo být na školách probíráno ve výuce ICT a také v některých tematických celcích související vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Navrhovaný ŠVP vychází z evaluace školních vzdělávacích programů devíti vybraných škol Jihočeského kraje. ŠVP jednotlivých škol jsou podrobně analyzovány. Práce dále obsahuje kvalitativní výzkum zaměřený na problematiku výuky ICT. Je zjišťováno, co je na základních školách a víceletých gymnáziích opravdu vyučováno a zda probíhající výuka odpovídá současnému RVP a platnému ŠVP konkrétní školy. Návrh vzorového ŠVP je podpořen několika videohospitacemi výuky informatiky současných studentů katedry informatiky PF JU se zaměřením na výuku základů algoritmizace a programování, využití cloudových nástrojů při tvorbě webových prezentací a zpracování dat a v rámci mezipředmětových vztahů také na využití hlasovacího zařízení při výuce fyziky. Diplomová práce je vypracována v rámci OP VVV projektu Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0 /16_011/0000660) ve spolupráci s odbornou garantkou vzdělávacích oblastí Informační a komunikační technologie a Člověk a svět práce Mgr. Danielou Růžičkovou z Národního ústavu pro vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.