Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany
Piškulová, Jiřina ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany AUTOR: Jiřina Piškulová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá definicí kybernetické šikany, jejího vztahu k šikaně "klasické, školní". Upozorňuje na jejich odlišnosti a vyzdvihuje jejich podobnosti, které se pak dají využít při práci s ní. Práce uvádí několik poddruhů kyberšikany s praktickými příklady. Nahlíží na typické rysy agresora a oběti, opět v kontrastu s tradiční šikanou. Dává návody na prevenci proti tomuto sociálně patologickému jevu z hlediska samotného uživatele, rodičů a školy. Popisuje proces odhalení a následného vyšetřování kyberšikany, opět se zvlášť věnuje krokům školy, rodičů a uživatele. Komentuje kyberšikanu namířenou proti učitelům, definuje postoj a odhaduje postoje učitelů ke kyberšikaně. V závěru práce dokazuje některá tvrzení malým kvalitativním výzkumem ze dvou českých škol. KLÍČOVÁ SLOVA: kyberšikana, kyberprostor, oběť, agresor, postoje, učitel
Možnosti řešení domácího násilí z pohledu katolické církve
Fraisová, Naděžda ; Lorman, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
Diplomová práce Možnosti řešení domácího násilí pojednává o různých alternativách řešení problematiky domácího násilí Úvodní kapitola se věnuje odborným definicím pojmu domácí násilí a jeho příčinám, formám i specifickým znakům. Následuje popis důsledků násilí a mýtů, které o tomto jevu panují v povědomí veřejnosti. Domácí násilí je také charakterizováno jako dlouhodobé, opakované a stupňující se fyzické, psychické, emocionální či sexuální týrání osob, které spolu žijí ve společné domácnosti. Odehrává se mezi osobami blízkými, dospělými členy rodiny, životními partnery. Oběti v situaci dlouhodobého násilí ztrácejí sebevědomí, narůstá v nich strach a zmatek a trpí celou řadou různých příznaků, jako jsou deprese, stud, zhoršení celkového zdravotního stavu či zvýšené riziko suicidálního chování. Ve druhé kapitole jsem se zaměřila na charakteristiku obětí a pachatelů domácího násilí. Obětí tohoto násilí se může stát kdokoliv, a to bez ohledu na vzdělání, věk, sociální postavení nebo ekonomickou situaci. Oběťmi bývají ženy, děti, senioři, osoby se zdravotním postižením, ale také muži. Dochází k němu mezi dospělými partnery, mezi manžely, mezi rodiči a dětmi, mezi osobami mladými a starými. Ve třetí kapitole se zabývám právní úpravou domácího násilí. Legislativní opatření a možnosti právní ochrany obětí významným...
Homofobní obtěžování na základní škole z pohledu agresora a jeho oběti
Šerák, Viktor ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent)
Homofobní obtěžování na základní škole z pohledu agresora a jeho oběti. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory se podílejí na způsobu, jakým protagonisté homofobního obtěžování prožívají tyto interakce a jak na ně nahlížejí. Zkoumány byly i související otázky, zahrnující mj. vliv homofobního obtěžování na třídní klima a třídního klima na homofobní obtěžování. Na téma se dívám z pohledu sociální psychologie, pedagogické psychologie a genderové problematiky. Konkrétně řeším otázky třídní skupiny a klimatu v ní panujícím, dále pak šikanu, která je součástí homofobního obtěžování a také přímo homofobií.
Šikana na prvním stupni základní školy
Švecová, Lucie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice šikany v dětském kolektivu na prvním stupni základní školy, a to z pohledu učitelů, kteří mají s tímto fenoménem osobní zkušenost. Práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část přináší aktuální poznatky zahraniční i tuzemské odborné literatury. Jsou zde popsány a diskutovány poznatky o příčinách, formách, aktérech šikany a porovnána různá doporučená řešení problematiky a v neposlední řadě taktéž široká škála preventivních metod. Empirická část je založena na případových studiích řešení šikany na 1. stupni ZŠ, které jsou realizovány formou polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami z různých prostředí a zemí, které v minulosti problematiku šikany ve třídě řešili. Výsledky přináší pohled na odlišné postupy, které zainteresovaní lidé volili, co efektivnímu řešení problematiky pomáhalo a co mu naopak bránilo, jak se s překážkami v řešení problému potýkali, jaká následná opatření byla ve třídě zavedena, a jaké způsoby prevence učitelé ve svých třídách využívají. Práce taktéž obsahuje srovnání situace a způsobů řešení šikany v českých a dvou zahraničních školách. KLÍČOVÁ SLOVA šikana v dětském kolektivu, primární škola, agresivita, oběť, agresor, zkušenosti učitele, diagnostika, intervence, prevence
Vnímání šikany žáky 2. stupně ZŠ
Hnojská, Veronika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
V této bakalářské práci se zabýváme problematikou šikany. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které se šikanou úzce souvisejí. Empirická část se zabývá vnímáním šikany žáky druhého stupně základních škol. Cílem této práce bylo zjistit pomocí dotazníkového šetření, jak vnímají žáci sedmých a devátých ročníků vybraných základních škol na Klatovsku pojem šikana.
Kyberšikana na školách
Kohoutková, Terezie ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zneužíváním informačních a komunikačních technologií zejména pak v kyber prostoru. V první části práce je popsána šikana, která velmi souvisí s kyberšikanou. Nejprve jsou uvedeny znaky šikany, jak lze ublížit. Důležitý je vývoj šikany ve skupině. Další část se zabývá právě zmiňovanou kyberšikanou. Příbuzné fenomény kyberšikany, jako je cyberstalking, cyber grooming, child grooming a happy slapping. Také druhy kyberšikany, kterými lze oběti ublížit. Poslední část se zabývá výzkumným šetřením, pomocí dotazníku. Který zkoumá nástrahy ICT, co mladí lidé považují právě za nástrahy, jak často tráví na počítači a zda ví co to kyberšikana znamená.
Sociální práce s agresory a oběťmi domácího násilí v Karlovarském kraji
Čežíková, Aneta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
ČEŽÍKOVÁ, A. Sociální práce s agresory a oběťmi domácího násilí v Karlovarském kraji. Praha, 2016. 85 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Husitská teologická fakulta. Vedoucí práce: prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na problematiku domácího násilí v Karlovarském kraji. V práci jsou vysvětleny pojmy domácí násilí, formy domácího násilí, popíše oběť a agresora a práci s nimi, dále vylíčí možnou právní pomoc obětem domácího násilí. V neposlední řadě popíše Intervenční centrum v Karlovarském kraji pro oběti domácího násilí. Cílem praktické části bude poukázat na názor sociálních pracovníků intervenčního centra, zda si myslí, že by se v Intervenčním centru v Karlovarském kraji mělo pracovat s agresory domácího násilí. Hlavním cílem je zjistit to, jakým způsobem je realizovaná sociální práce s agresory domácího násilí v Intervenčním centru v Karlovarském kraji. Dále ve dvou kazuistikách poukáže na život obětí domácího násilí. Klíčová slova domácí násilí, intervenční centrum, agresor, oběť, sociální pracovník, rozhovor, kazuistika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.