Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence syndromu vyhoření ředitelek mateřských škol
Sovová, Iva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u ředitelek mateřských škol a možnostmi jeho prevence. V první části přináší teoretické poznatky o syndromu vyhoření, specifikuje jeho projevy a fáze. Popisuje rizikové i ochranné faktory syndromu vyhoření a uvádí dlouhodobé, střednědobé a krátkodobé postupy v prevenci uvedeného syndromu. Dále charakterizuje pracovní zátěž ředitelky mateřské školy v roli lídra, manažera a vykonavatele vyučovací povinnosti. Praktická část práce se zabývá zjištěním míry vyhoření u ředitelek mateřských škol, zkoumá, jak ho ovlivňují základní pracovní povinnosti, a sleduje, jaké činnosti využívají ředitelky MŠ k prevenci syndromu vyhoření na pracovišti a v osobním životě.
Komparace komunikace ředitelky mateřské školy s pedagogickými a nepedagogickými pracovníky
Svobodová, Dana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce nazvaná "Komparace komunikace ředitelky mateřské školy s pedagogickými a nepedagogickými zaměstnanci" pojednává o reálných rozdílech v komunikaci ředitelky se zaměstnanci. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti komunikace, které souvisí s komunikací ředitelky mateřské školy se zaměstnanci. To se propojuje s doporučeními a návrhy k efektivní komunikaci. Metodou dotazníku a interview byly zjišťovány možné rozdíly v komunikaci ředitelky mateřské školy se zaměstnanci. Výsledky dotazníků byly zveřejněny, dále porovnávány s výsledky interview. Konkrétní interview bylo porovnáno s výsledky dotazníku dané školy. Výsledek této práce přináší komparaci komunikace ředitelky mateřské školy s pedagogickými a nepedagogickými zaměstnanci a také zpětnou vazbu ředitelkám mateřských škol. v komunikaci se zaměstnanci.
Identifikace vzdělávacích potřeb ředitelek mateřských škol
Vašíčková, Miroslava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávací potřeby vedoucích pedagogických pracovníků, na které jsou kladeny stále větší nároky vyplývající ze změn ve společnosti, které se odrážejí v proměnách školy. Ukazuje na aktuálnost identifikovat současné vzdělávací potřeby ředitelů škol, přizpůsobovat jejich potřebám vzdělávací nabídku, a vytvořit tak základ pro systematické, celoživotní vzdělávání. Práce vychází z teoretických poznatků, z odborné literatury, ze zákonných požadavků, z kompetencí a z dalších oblastí a činností, od kterých se vzdělávací potřeby ředitelů odvíjejí. Objasňuje pojmy v souvislosti se vzděláváním a identifikuje současný stav ve vzdělávání ředitelů škol. Nabízí různé metody a formy dalšího vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumná část, která je zaměřena na vedoucí pedagogické pracovníky mateřských škol. Přináší poznatky o jejich přístupu k dalšímu vzdělávání, konkrétních vzdělávacích potřebách, identifikuje mezery v současné vzdělávací nabídce a zjišťuje jejich motivaci k dalšímu vzdělávání. Tato práce je doporučením a nabídkou vzdělávacích možností v oblasti dalšího vzdělávání ředitelů škol vycházející z jejich potřeb, i z potřeb budoucích uchazečů na tuto funkci. Nabízí témata a oblasti, ze kterých si můžou vybrat i ostatní pedagogičtí pracovníci v rámci svého vzdělávání.
Vliv změny ředitelky na firemní kulturu mateřské školy. Charakter očekávání zaměstnanců od nastupující ředitelky
Prokopová, Jana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Název Vliv změny ředitelky na firemní kulturu mateřské školy Podtitul Charakter očekávání zaměstnanců od nastupující ředitelky Autor: Jana Prokopová Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání vlivu změny ředitelky na kulturu mateřské školy a na charakter očekávání zaměstnanců od nastupující ředitelky. V teoretické části se práce zaměřuje na popis a definování hlavních témat, tedy na kulturu školy a vliv změny vedení na kulturu školy. Kultura školy se mění nejen v čase nebo spolu se změnami vnějšího prostředí. Změna ředitelky může podstatně změnit vnější i vnitřní pohled na stávající kulturu školy. Stupeň spokojenosti lidí pracujících v organizaci, jejich názory, postupy, pracovní podmínky apod. jsou důležitou součástí kultury školy a při změně vedení se mění. Výzkumná část práce mapuje očekávání pracovníků při změně ředitelky sledované mateřské školy a jejich přístup ke změně. Analýzou výsledků přibližuje společné znaky, které změna přináší.
Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské školy
Vlastníková, Eva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Název: Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole Autor: Eva Vlastníková Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Irena Lhotková Ph.D. Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole, otázkami správného stanovení priorit, uvědomění si vlastních silných a slabých stránek, dostatečného delegování, efektivního řízení času, plánování a možnostmi vzdělávání ředitelů. Cílem této práce je zmapovat a pojmenovat nejčastější problémy v oblasti sebeřízení začínající ředitelky, analyzovat problematiku sebeřízení ředitelek a nastínit optimální možnosti jejich redukce nebo odstranění. V empirické části bakalářské práce je použita metoda výzkumu dotazováním pomocí elektronického dotazníku. Zkoumaným vzorkem bylo 109 ředitelek pražských mateřských škol. Na základě zjištěných výsledků výzkumu byly tři tvrzení potvrzeny a jedno tvrzení bylo částečně vyvráceno. Práce poukazuje na nejčastější problémy v sebeřízení začínající ředitelky mateřské školy - stanovení priorit, jasné stanovení cílů, nedostatky v delegování činností, pravomocí, odpovědnosti a fiktivním řízení času. Z teoretické a empirické části vyplynulo, že cesta k odstranění problémů sebeřízení je v soustavném vzdělávání ředitelek v této oblasti. Klíčová slova: Delegování, mateřská...
Problémy ředitelek samostatných mateřských škol v jednotlivých fázích jejich profesní dráhy
Sedláková, Hana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Problémy ředitelek samostatných mateřských škol v jednotlivých fázích jejich profesní dráhy AUTOR: Hana Sedláková KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE:PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problémy ředitelek samostatných mateřských škol v jednotlivých fázích jejich profesní dráhy, jimž v odborné literatuře nebyla věnována pozornost. Základním východiskem se staly výsledky výzkumu etap profesní dráhy ředitelů základních škol v ČR, které rozkryly jejich charakteristické znaky. Teoretická část práce se nejprve věnuje dosavadním poznatkům o etapách profesní dráhy ředitelů škol v ČR, ale i v zahraničí, poté se zaměřuje na jejich potřeby a problémy. Současně nahlíží na problematiku ředitelek samostatných právních subjektů mateřských škol ČR. Rekapituluje a posuzuje jejich postavení v českém vzdělávacím systému, včetně důležitých determinant mateřských škol, jež mohou vyvolávat specifické problémy ředitelek v jednotlivých etapách kariéry. Výzkumná část je členěna na tři základní oblasti: vnitřní, vnější a osobní. Celá výzkumná část je vedena cílem práce a výzkumnými otázkami. Ty hledají odpovědi na to, zda jednotlivé fáze profesní dráhy ředitelek implikují (zahrnují) odlišné problémy různé intenzity, nebo zda se tyto problémy v průběhu profesní dráhy příliš nemění....
Spolupráce s rodinou v současné mateřské škole, její úskalí a přednosti
Schořová, Jaroslava ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží nalézt odpovědi na to, jak probíhá spolupráce mezi rodiči v současné mateřské škole. Jsou zde objasněny některé základní pojmy: spolupráce, partnerství, význam rodiny pro předškolní dítě, druhá socializace. Popisuje, co funkční spolupráce dává dítěti. Dává si za úkol zjistit, zda rodiče a pedagogové považují spolupráci za nutnou, případně co od této spolupráce očekávají a jaké formy spolupráce využívají. KLÍČOVÁ SLOVA Spolupráce, mateřská škola, rodina, učitelka mateřské školy, ředitelka mateřské školy, evaluace spolupráce
Návrh na rozšíření mateřské školy
Franková, Markéta ; Zajícová, Ivana (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu vybrané mateřské školy. Na základě provedené analýzy je vytvořen návrh na rozšíření mateřské školy, vzhledem k nedostatečné kapacitě budovy. V rámci diplomové práce jsou navrhnuta řešení nedostatků vyskytujících se mateřské škole. Je vytvořen návrh na rozšíření mateřské školy o novou třídu společně s kalkulací vzniklých nákladů a výnosů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.