Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terénní výuka a praktické pokusy v meteorologii a klimatologii v rámci zeměpisu
Hrubá, Kateřina ; Müller, Miloslav (vedoucí práce) ; Tesařová, Barbora (oponent)
Terénní výuka a praktické pokusy v meteorologii a klimatologii v rámci zeměpisu Abstrakt Prostřednictvím této práce se snažím dokázat, že existují pokusy a aktivity pro terénní výuku, které můžeme využít v hodinách věnovaných meteorologii a klimatologii v rámci zeměpisu. Práce nejprve popisuje výhody a nevýhody různých organizačních forem výuky. Dále uvádí hlavní přínosy terénní výuky, její členění a cíle a připomíná její zařazení v RVP ZV a RVP G. Následující kapitola popisuje rozdíly mezi názorně demonstrační výukou a praktickými činnostmi žáků, což jsou druhy metod výuky používaných v rámci praktických pokusů. O metodách, které budou ve výuce použity, si rozhoduje každá škola sama ve svém Školním vzdělávacím programu. Poslední část teoretické rešerše potvrzuje, že výuka meteorologie a klimatologie na školách nejčastěji probíhá v hodinách zeměpisu v prvním a pátém ročníku osmiletého gymnázia, nebo v prvním ročníku čtyřletého gymnázia. Do práce jsou zařazeny praktické pokusy a aktivity v rámci terénní výuky, které jsou vhodné pro aplikaci v hodinách meteorologie a klimatologie. Pokusy jsou tematicky rozděleny podle jevů a procesů, které demonstrují. Těmi jsou výstupy vzduchu, studená fronta, kondenzace vodní páry, vzhled oblohy a oblaků a zahřívání zemského povrchu slunečním zářením. Vybranými aktivitami...
eTwinning jako forma výuky předmětů oboru pedagogika na středních školách
Švihálková, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce s názvem eTwinning jako forma výuky předmětů oboru pedagogika na středních školách má své těžiště v projektové výuce. Zabývá se konkrétně možností využívat projektovou výuku v rámci eTwinningu s žáky pedagogických oborů na středních školách. Cílem práce je teoretické zmapování této problematiky a uvedení praktického návrhu projektu zaměřeného konkrétně na obor předškolní a mimoškolní pedagogika. Metodologie byla postavena na participačním akčním výzkumu. Pro zjištění podmínek a představ o struktuře a obsahu projektu v eTwinningu byla nejprve užita metoda dotazníkového šetření. Respondenty byli učitelé pedagogiky a jejích disciplín. Následoval vlastní výzkumníkův návrh projektu, který byl podstoupen ke kritickému pohledu třem učitelům z dotazníkového šetření. S těmi byl veden rozhovor o tomto projektu a o využitelnosti projektové výuky v rámci eTwinningu pro žáky oboru pedagogika na středních školách. Dosaženým závěrem je, že střední školy nabízející ke studiu pedagogické obory by s mírnými nedostatky mohly být zázemím pro projektovou výuku v eTwinningu. Důležité také je, že učitelé vnímají aktivitu eTwinning jako přínosnou ve vzdělávání budoucích pedagogů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolupráce učitelů při proměně výuky
Soldátová, Jitka ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Bc. Jitka Soldátová Spolupráce učitelů při proměně výuky Cooperation between teachers during education transformation Vedoucí práce: 2014 Doc. PhDr. Kasíková Hana, CSc. Anotace Spolupráce učitelů při proměně výuky Tématem diplomové práce je spolupráce učitelů při proměně výuky. Věnuje se problematice spolupráce na úrovni školy a jednotlivým formám spolupráce učitelů, které vedou ke zkvalitnění výuky. Dále se zabývá rolemi, kompetencemi učitele, požadavky na jeho práci a také faktory, které zařazování inovativních prvků do výuky ovlivňují. Proměna výuky je zaměřena na organizační formy a vyučovací metody. Empirická část uvádí konkrétní úroveň a formy spolupráce učitelů při zařazování nových organizačních forem výuky a vyučovacích metod na Střední odborné škole a Středním odborném učilišti v Milevsku. Klíčová slova: spolupráce, škola, učitel, výuka, organizační formy výuky, vyučovací metody červen 2014
Učení se češtiny v důchodovém věku
Drtinová, Simona ; Sherman, Tamah (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
DRTINOVÁ, Simona. Učení se češtiny v důchodovém věku. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se z interdisciplinárního hlediska zabývá problematikou učení se cizích jazyků v důchodovém věku, jehož charakteristiky mohou být omezená ekonomická aktivita, větší množství volného času a možný výskyt určitých bariér způsobených věkem. Jako příklad učení se cizího jazyka bude sloužit případ cizinců důchodového věku v České republice, kteří se učí česky. V teoretické části je nejprve vymezeno stáří spolu se změnami, které k procesu stárnutí a stáří patří: změny jsou popsány na úrovni tělesné, kognitivní a sociální. Dále se v práci pojednává o procesu učení s důrazem na učení se cizích jazyků. V rámci pedagogicko-psychologické složky procesu učení jsou zde zmíněny jeho vybrané složky, konkrétně se jedná o motivaci k učení, různé formy výuky a roli učitele při výuce. Závěr teoretické části se zabývá nabídkou kurzů češtiny. Veškeré oblasti práce pojednávají o daném tématu vždy v obecné rovině a poté s důrazem právě na seniory. Praktická část této diplomové práce, provedená pomocí mnohočetné případové studie, se pokouší zodpovědět otázky týkající se motivace seniorů k učení se češtiny, průběhu a forem jejich učení, a to pomocí...
Výukové projekty zaměřené na oblast Milíčovského lesa a rybníků
Kusková, Lenka ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Název diplomové práce: Výukové projekty zaměřené na oblast Milíčovského lesa a rybníků Předkládaná diplomová práce se zabývá projektovou výukou v terénu přírodní památky Milíčovský les a rybníky. Ta bezprostředně sousedí se sídlištní zástavbou Jižní Město. Výsledkem práce je souhrn materiálů, zaměřených na environmentální vzdělávání a výchovu žáků 2. stupně základních škol, které se nacházejí nedaleko této památky. Jedná se především o metodiku pro učitele, manuál k projektové výuce, pracovní listy pro žáky a autorské řešení pracovních listů pro učitele. Východiskem pro tvorbu projektů byl předvýzkum, dotazníkové šetření a otevřená diskuse se žáky. Teoretická část v úvodu popisuje obecnou ochranu přírody a zvláštní ochranu přírody, a to z důvodu zasazení problematiky do širších souvislostí. Je zde také zmíněn historický aspekt. V diplomové práci je rovněž vymezena charakteristika oblasti Milíčovský les a rybníky s přihlédnutím k jejím zvláštnostem. Jedná se především o výskyt významných a zvláště chráněných druhů na tomto území. V práci je také kladen důraz na Rámcový vzdělávací program, environmentální výchovu, analýzu učebnic a organizační formy výuky. Zde se opírám o didaktickou teorii, z níž jsem vycházela při tvorbě projektů. Klíčová slova: Obecná ochrana přírody, zvláštní ochrana přírody,...
Porovnání metod a organizačních forem výuky cizího jazyka v rámci povinné výuky a výuky ve volném čase
Sobková, Ladislava ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Název: Porovnání metod a organizačních forem výuky cizího jazyka v rámci povinné výuky a výuky ve volném čase Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jaké metody a organizační formy výuky mají podíl na zvyšování efektivity výuky a osvojení cizího jazyka a jaké další faktory na studenty ve výuce mají vliv. K tomuto účelu je východiskem teoretická část práce, která představuje teoretické pohledy na motivaci ke studiu, roli, jakou při ní hraje organizace výuky, používané metody, hodnocení práce studentů a osobnost vyučujícího, jak je popisuje odborná literatura. Praktická část pak uvádí závěry získané prostřednictvím dotazníků, diskusí a rozhovorů vedených se studenty a vyučujícími. Nabízí tak jejich pohledy na faktory ovlivňující efektivitu výuky, které porovnávali v rámci výuky na středních školách a výuky v pomaturitním studiu na školách jazykových. Jako stěžejní se tak ukázala být kvalita výuky, respektování studentů a jejich vzdělávacích potřeb a propojení výuky s praxí. Klíčová slova: metody výuky, organizační formy výuky, žák, učitel, motivace, efektivita
Efektivita badatelských metod výuky na 2. stupni základních škol
PEŠKOVÁ, Šárka
Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění efektivity badatelsky orientovaného vyučování (dále jen BOV) ve výuce přírodopisu na druhém stupni základních škol. Dalším dílčím cílem je srovnání výkonnosti žáků při výuce s prvky badatelsky orientovaného vyučování (tzv. experimentální skupina) a žáků při výuce frontální (tzv. kontrolní skupina). Bakalářská práce se zabývá výukovými metodami, které je možno použít při výuce žáků druhého stupně základních škol a zaměřuje se na možnosti badatelsky orientovaného vyučování (BOV). V práci jsou navrženy tři badatelsky orientované úlohy, které se zaměřují na rostliny a jejich části (kořen, stonek, list). Využitelnost těchto navržených úloh byla ověřena ve vlastní autorčině praxi na jedné základní škole v sedmém ročníku. Jednotlivé úlohy jsou sestaveny a připraveny tak, aby rozvíjeli kreativitu, samostatnost, chuť spolupracovat a bádat nad danými tématy. Navrhovaná témata jsou využitelná na druhém stupni základnách škol v předmětu Přírodopis. Výsledky efektivity navržených badatelsky orientovaných úloh jsou prezentovány v bakalářské práci.
PŘÍSPĚVEK K DIDAKTICKÝM OTÁZKÁM VÝUKY VE SPECIALIZOVANÉM ZÁJMOVÉM ÚTVARU
BLÁHA, Stanislav
Práce se zabývá aspekty edukace ve specializovaném zájmovém útvaru ? rybářském kroužku. První část se týká legislativního vymezení rybářských kroužků v rámci ČRS (Český rybářský svaz) a stanovení cílů vzdělávání v rybářských kroužcích v České republice. Druhá a třetí část se zabývá organizačními formami a metodami výuky a poukazuje na jejich vhodnou implementaci do výuky v rybářském kroužku. Čtvrtá část je věnována edukačnímu prostředí a jeho vlivu na klima a atmosféru rybářského kroužku a využití vlivu prostředí jako nástroje vzdělávání v oblasti výchovy dětí. Pátá část je sondou na-příč rybářskými kroužky v jihočeském kraji a o odborných publikacích či periodikách, které využívají vedoucí kroužků v rámci svého pedagogického působení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.