|
Analyze of business plan for IT projects
Piala, Martin ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem práce je návrh rámce pre spracování podnikatelského plánu v oblasti IT. Důraz sa klade na návrh využitelného rámce, odvozeného z teoretických poznatkov. V první kapitole práce je rozebraný pojem podnikatelský plán na teoretický úrovni. Dál je tu uveden vývoj investic do start-up projektů v oblasti IT. Druhá kapitola obsahuje návrh nového rámce pro zpracování podnikatelského plánu na základě výstupů z kapitoly první. Třetí kapitola práce je praktickou ukázkou použití navrhnutého rámce. Nejdřív je uvedený Executive Summary a následně kompletný podnikatelský plán start-up projektu v oblasti IT ( konkrétně oblast instalace, konfigurace a prodeje hardwaru), který je zpracovaný podle navrženého rámce.
|
|
Podnikatelský plán v oblasti fitness center
Chmelík, Dan ; Kotáb, Jiří (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Cílem této diplomové práce je vypracování podnikatelského plánu fitness centra s následným vyhodnocením investice. Nejprve se představí samotný produkt a vlastnická struktura, následuje analýza trhu, zákazníků, analýza konkurence a analýza dodavatelů, ve které se vícekriteriálně rozhoduje za pomoci Saatyho metody a metody lineárních funkcí užitku. Na to navazuje personální zabezpečení a marketingový plán včetně marketingového mixu a marketingového rozpočtu. Ve finančním plánu je sestavena počáteční rozvaha, výkaz cash flow, výkaz zisků a ztrát pro první rok a následně rozvaha po prvním roce podnikání. V této části je vypočten bod zvratu. Samotnému vyhodnocení projektu předchází analýza rizik. Je zkoumána citlivost kritéria výsledek hospodaření za působení dvou, respektive čtyř faktorů. K hodnocení investice jsou použity statické a dynamické metody hodnocení. Za určitých podmínek je projekt životaschopný.
|
|
Franchising jako forma rozvoje firmy
SMÍTKOVÁ, Věra
Téma diplomové práce je Franchising jako forma rozvoje firmy. Hlavní cíl práce spočívá ve vypracování franchisingového modelu podnikání a jeho postupu, který by byl aplikovatelný na firmu. Dalším cílem je navržení jednotlivých kroků postupu a opatření pro zajištění správného fungování celého franchisingového systému.
|
|
Návrh a realizace služby Rezervačník
Houžvička, Jakub ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Cílem této diplomové práce je návrh a realizace vlastního SaaS projektu Rezervacnik. Práce je rozdělena do tří částí. První teoretická slouží k vymezení pojmu SaaS a Cloud Computingu a stanovení základních výhod a nevýhod služeb SaaS. Druhá část analyzuje a navrhuje informační model poskytovatele SaaS. Poté jsou představeny základní aplikace na řízení provozu SaaS, které jsou prozkoumány a srovnány. Poslední část představuje projekt Rezervacnik a vymezuje základní výhody online rezervací. Následně je ověřován tržní potenciál projektu. Po zjištění tržního předpokladu jsou navrhovány veškeré části projektu. Na závěr je představena i část realizace.
|
|
Obchodní modely digitální distribuce audia
Hlaváček, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá současným stavem trhu hudby a mluveného slova ve světě a v České republice. Zkoumá používané technologie, platební systémy a obchodní modely, přináší aktuální informace z vývoje hudebního průmyslu. V modelové části je popsán ideální obchodní model, který navazuje na dostupné trendy a vytváří vizi obchodování do budoucna. V praktické části je tento model na základě zadání fiktivní firmy (avšak vycházející z reálného prostředí) upraven a přizpůsoben českým podmínkám. Závěrečná SWOT analýza ukazuje silné a slabé stránky a příležitosti a faktory ohrožující vytvořený model.
|
|
Klíčové aspekty webových aplikací dle jejich obchodního zaměření
Nemejovský, Michal ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
Diplomová práce je primárně zaměřena na charakterizaci klíčových prvků, které jsou důležité při návrhu, implementaci a údržbě webové aplikace, přičemž tyto prvky se různí v závislosti na obchodním modelu aplikace. Práce reflektuje moderní trendy v oblasti návrhu, projektového managementu, UX, webového návrhu, elektronického obchodování, byznys procesů a dalších. Práce se skládá z úvodu, teoretické části, praktické části a závěru. V úvodu popisuji důvod výběru tématu, podrobněji popisuji cíle, předpoklady a omezení práce, zabývám se detailněji strukturou práce, shrnuji její přínosy a představuji rešerše vybrané oblasti. Teoretická část se skládá z informací o podnikání na Internetu a úvodu do webových aplikací, dále jsou zde představeny klíčové domény a popsány nejnovější trendy z různých oblastí webových aplikací. V praktické části jsou z počátku definovány kategorie webových aplikací vycházející z různých dříve představených obchodních modelů. Dále následuje podrobná analýza oblasti komerčních webových aplikací každé kategorie webové aplikace zvlášť, jejímž výstupem je popis trendů a nejlepších praktických postupů v rámci jednotlivých domén obchodní webové aplikace. Poté následuje zhodnocení situace kolem webových aplikací obecně, jelikož i zde se podařilo zachytit standardní postupy a některé trendy. V závěru shrnuji dosažené výsledky, představuji přínos práce a zamýšlím se nad situací kolem webových aplikací.
|
|
Inovace Business Modelu
Makarov, Daniil ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Andera, Michal (oponent)
Práce se zabývá fenoménem inovace business modelu, poskytuje teoretická východiska konceptu na základě prací několika vědců, kteří stojí u počátků této disciplíny. Příspěvek rovněž představuje principy design-thinking aplikované na inovaci business modelu s cílem získat lepší výsledky a slouží jako směrnice pro procesy myšlení a vylepšení stávajících obchodních modelů. Praktická část je věnována aplikaci popsaných pojmů na příkladech z reálného života, což může pomoci zejména malým firmám v jejich boji s velkými hráči. Tři odvětví jsou analyzovány s cílem vytyčit nedostatky aktuálního stavu věcí. Nové obchodní modely, které mohou narušit odpovídající odvětví jsou nabízeny na konci každého případu.
|
|
Business model internetové platformy a jeho implementace
Urban, Bohumil ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Koliš, Karel (oponent)
Diplomová práce Business model internetové platformy a jeho implementace předkládá konkrétní doporučení při stanovení business modelu pro internetovou platformu, cílenou na sociální síť Twitter. V první části se věnuje teoretickým pohledům na vytváření platformy, business modelu, strategie vstupu na zahraniční trhy. V druhé části analyzuje vytváření a implementaci konkrétní platformy - influenta. V závěrečné části přináší syntézu poznatků z teorie i praxe a nabízí konkrétní doporučení pro implementaci. Navrhuje časovou a finanční úsporu i alternativy využití business modelu.
|
|
Analýza obchodního konceptu společnosti Zara
Tejnická, Jana ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Motlíková, Anna (oponent)
Zara představuje jednu z nejúspěšnějších a nejrychleji se rozvíjejících maloobchodních oděvních společností na světě. Tento řetězec je považován za průkopníka fast fashion společností, jejichž hlavním rysem je rychlá reakce na novinky v módě, uvádění několika kolekcí ročně a snaha o neustálé obměňování sortimentu podle nejnovějších trendů. V České republice společnost Zara působí od roku 2001. Na rozdíl od zemí západní Evropy, kde je Zara vnímána jako středová značka, se na českém trhu profiluje jako prémiová značka. Zara v České republice provozuje pouze šest prodejen a její tržby jsou v porovnání s největšími oděvními řetězci působícími na českém trhu relativně nízké. V rámci této diplomové práce byly stanoveny dva hlavní cíle. Prvním cílem je popsat a analyzovat obchodní model společnosti Zara. Obchodní model této společnosti si zaslouží pozornost, protože je velice specifický a řada odborníků se domnívá, že právě jeho implementace přinesla společnosti Zara úspěch. Druhým velkým úkolem této práce je zjistit, jak české ženy vnímají řetězec Zara v porovnání s jinými oděvními řetězci působícími na českém trhu a ověřit hypotézu, že české spotřebitelky nejsou spokojeny s poměrem kvality a ceny zboží nabízeného řetězcem Zara. Vedlejšími cíli diplomové práce je charakterizovat sektor obchodu s oděvy a vysvětlit pojem fast fashion.
|
|
Analýza marketingové strategie ve vybraném podniku
ŠKRLETOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na analýzu marketingové strategie. Cílem diplomové práce bylo zanalyzovat a zhodnotit stávající marketingovou strategii ve společnosti Spojené kartáčovny a. s. Na základě provedené analýzy navrhnout případné změny stávajícího stavu. Teoretická část je zpracována na základě získaných poznatků z odborné a vědecké literatury zabývající se problematikou marketingu, marketingového mixu, procesem marketingového strategického řízení a systemizací jednotlivých marketingových strategií. V praktické části jsou v úvodu shrnuty základní informace o podniku jako např. historie podniku, vývoj loga, struktura zaměstnanců, organizační struktura atd. Na tento úvod o podniku navazují již provedené analýzy, dále návrh na zlepšení a projekt vytvoření e-shopu a internetových stránek. Mezi tyto analýzy patří analýza marketingového mixu, Porterova analýza pěti hybných sil, SWOT analýzy a tvorba business modelu.
|