| |
|
Strategie organizace
Podlešák, Ondřej ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Král, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je stanovení dílčí strategie organizace pro společnost Centrum finanční gramotnosti, o.s.. Strategie musí respektovat udržení či vytvoření konkurenční výhody. Strategie je formulována na základně externí a interní analýzy podniku. Externí analýzu tvoří analýza okolí podniku a dále analýza konkurenčního prostředí. Byly využity PEST analýza a Porterova 5F. V rámci interní analýzy je provedena analýza zdrojů podniku a analýza produktů. Pro analýzu portfolia byla použita metoda BCG matice. Pro zhodnocení všech faktorů řešitel určil jako vhodné způsoby SWOT analýzu a pro formulaci strategie metodu TOWS. Všechny metody byly důsledně aplikovány na reálná data. Výstupem práce je doporučení pro cenovou strategii, která bude využívána pro další strategické plánování podniku.
|
|
Cenová strategie vybraného hotelu
Cibulková, Michaela ; Jenčková, Jiřina (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je analýza cenové strategie hotelu Imperial a její následné zhodnocení, které má vést k návrhům změn, které by přispěly k větší efektivitě a zvýšení příjmů hotelu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První dvě teoretické kapitoly se věnují vymezení cenové strategie a popisu distribučních kanálů využívaných v hotelnictví. Třetí kapitola je zaměřená již na samotnou analýzu hotelu a popisu jeho vlastní cenové strategie. Poslední kapitola zahrnuje návrhy na zlepšení cenové strategie vycházející z předchozí analýzy.
|
| |
|
Cenová strategie dodavatelů teplé užitkové vody
Jonasová, Tereza ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá cenovou strategií dodavatelů teplé vody. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá především tvorbou cen a strategickou analýzou. Prostor je zde věnován i problematice výroby a rozvodu teplé vody a dodavatelům v České Republice. Práce obsahuje rovněž kapitolu, která se podrobněji věnuje cenovým regulacím. Praktická část práce se věnuje strategické analýze společnosti Distep a.s.
|
| |
|
Strategie podnikatelského subjektu (vybrané problémy)
Kulíšková, Petra ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je provést analýzu a návrh na zlepšení produktové a cenové strategie debetních karet ČSOB. První kapitola je věnována problematice marketingové strategie, zde je přiblížena přípravná fáze této strategie, produktová a také cenová strategie. Druhá kapitola pojednává o strategické analýze a zabývá se podrobně externí a interní analýzou. Třetí kapitola čtenářům nastiňuje tematiku bankovního systému. Čtvrtá kapitola se zabývá externí analýzou pro debetní karty ČSOB. Pátá kapitola si všímá produktové a cenové strategie debetních karet ČSOB. Nabídka debetních karet ČSOB je pro analýzu rozčleněna do segmentů. Následně je komparována s nabídkou dvou nejvýznamnějších konkurenčních bank. Na základě zjištěných poznatků jsou pak navrženy změny v produktové a cenové politice Československé obchodní banky.
|
|
Restaurační minipivovary a rodinné pivovary v podmínkách České republiky
Pojmanová, Kateřina ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Nožička, Břetislav (oponent)
První část práce je věnovaná malým a středním podnikům, jsou zde obsaženy jejich definice, charakteristiky, vývoj, výhody a nevýhody spojenectví či možnosti poskytnutí různých druhů podpor pro malé a střední podniky. Další část práce se již zaměřuje na restaurační minipivovary a rodinné pivovary v ČR. Je zde zmíněna nejen historie piva a historie minipivovarů, ale i technologie výroby piva, rozdělení pivovarů dle velikosti či trendy v tomto rozvíjejícím se oboru. Dále je zde kapitola věnovaná ekonomické stránce v konkrétním restauračním minipivovaru, kde je provedena SWOT analýza, rozebrány jednotlivé nákladové položky týkající se výroby piva, přiblížena metoda stanovení ceny v tomto podniku a poslední část upozorňuje na spotřební daň z piva. Závěr práce je věnován vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo zaměřené na různé aspekty související s tímto tradičním oborem.
|
|
Yield (revenue) management a jeho uplatňování v hotelovém průmyslu
Hanušová, Karolína ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Cestovní ruch, a potažmo i hotelový průmysl, hrají významnou roli v sektoru služeb národního hospodářství řady zemí, včetně České republiky. Úspěšnost celého odvětví je výrazně ovlivněna výkyvy poptávky, které mívají sezónní charakter. Bohužel v současné době, kdy je světový trh zasažen ekonomickou krizí, jsou výkyvy poptávky patrné i v dobách hlavní sezóny. Podniky proto hledají způsoby, jak je možné dopady ekonomické krize na jejich hospodaření zmírnit. V hotelnictví je více než 20 let využíván Yield management, který své uplatnění našel v řadě velkých hotelových řetězců i menších nezávislých hotelů. Jeho cílem je eliminovat výše zmíněné výkyvy poptávky prostřednictvím efektivního využití kapacity hotelu. V praxi to znamená zajistit, aby byly prodávány správné pokoje správným zákazníkům za správné ceny. Cílem této práce je představit aplikaci teoretických poznatků o Yield managementu u konkrétního hotelu, hotelu Hilton Prague, a následně hledat možnosti, jak prostřednictvím technik Yield managementu může Hilton Prague zmírnit dopady ekonomické recese na svůj provoz. Za tímto účelem je nejprve definována podstata a principy fungování Yield managementu, které jsou následně aplikovány na příkladu z praxe, kterým je hotel Hilton Prague. Právě pro tento hotel jsou v závěru práce hledány způsoby, jak oslabit negativní projevy ekonomické krize ve fungování hotelu.
|
| |