Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 229 záznamů.  začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odlehčovací služby pro lidi s autismem a mentální retardací - dostupnost v regionech
Nováková, Marie ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku poskytování odlehčovacích služeb rodičům dětí a dospělých s autismem a mentální retardací. V úvodních kapitolách se diplomová práce zaměřuje z teoretického hlediska na poruchy autistického spektra v kombinaci s mentální retardací a možným výskytem problémového chování. V práci jsou dále popsány terapeutické postupy pro jedince s autismem a mentální retardací, dále se práce věnuje obecné problematice poskytování sociálních služeb těmto jedincům. Ze sociálních služeb pak diplomová práce cílí především na služby odlehčovací. V empiricky zaměřené části diplomová práce popisuje dostupnost odlehčovacích služeb pro rodiny s jedincem s autismem a mentální retardací v jednotlivých regionech České republiky.
Autismus a finanční gramotnost v primárním vzdělávání
Kokrhounová, Jana ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Cílem mé diplomové práce Autismus a finanční gramotnost je porovnání rozdílů ve vzdělávání dětí s autismem v základní škole speciální a v inkluzi na základní škole. Dále si zmapovat přehled o finanční gramotnosti u autistů. Diplomové práce je rozdělena na dvě části. První část teoretická, obsahuje informace o autismu, popisuje možné příčiny jeho vzniku, výčet autistických poruch, metody a možnosti vzdělávání dětí s autismem. V praktické části popisuji rozdíly vzdělávání dětí s autismem v základní škole speciální a v inkluzi na základní škole. Vlastní výzkum se zabývá přehledem a porovnáním znalostí finanční gramotnosti u autisty v inkluzi na základní škole a jeho zdravých spolužáků.
Integrace autistického dítěte v různých typech mateřských škol
HÁJKOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá tématem integrace autistického dítěte v různých typech mateřských škol. Osobní zájem a zkušenost mě přivedly ke zpracování tohoto tématu. Teoretická část přináší vhled do problematiky autismu a integrace/inkluze. Zároveň zmiňuje obecné informace o systému vzdělávání v různých typech mateřských škol. Výzkumná část se zabývá zkušenostmi, názory na inkluzi z pohledu rodičů i pedagogických pracovníků mateřských škol běžného typu, waldorfské a montessori mateřské školy. Výzkumné šetření bylo zrealizováno pomocí kvalitativních metod, a to rozhovoru a pozorování. Jde o design vícečetné případové studie. Výsledky této práce nám umožňují nahlédnout hlouběji do jednotlivých případů a zjistit konkrétní potíže rodičů dětí s PAS. Přinášejí pohled pedagogů na průběh procesu integrace/inkluze i jejich názor na zařazování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v obecné rovině.
Aplikace strukturovaného učení a tvorba učebních pomůcek strukturovaného učení pro žáky s PAS ve speciální mateřské škole
TÁBORSKÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá tématem strukturovaného učení, tvorbou učebních pomůcek strukturovaného učení pro žáky s poruchou autistického spektra ve speciální mateřské škole a sledováním úspěšnosti vytvořených pomůcek při praktickém používání. Cílem bakalářské práce je přispět k hlubšímu pochopení důležitosti struktury a strukturovaných úloh v každodenním vzdělávání žáků s autismem ve speciální mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce se zabývá poruchami autistického spektra, hlavními principy a metodami strukturovaného učení. Dále se také věnuje oblastem rozvoje dětí s autismem ve speciální mateřské škole a optimalizaci podmínek prostředí pro práci s těmito dětmi. Praktická část se zaměřuje na tvorbu učebních pomůcek strukturovaného učení a aplikaci těchto pomůcek v praxi.
Socializace a integrace dítěte a poruchou autistického spektra.
HOŠKOVÁ, Berta
Diplomová práce je zaměřena na socializaci a integraci dětí s poruchami autistického spektra. Teoretická část popisuje charakteristiku poruch, proces socializace, pravidla úspěšného zařazení dětí do společnosti. Zabývá se způsoby vzdělávání, zejména strukturovaným učením. Empirická část je zaměřena na výzkum zkušeností v oblasti socializace a edukace ze strany rodičů a pedagogických pracovníků. Výzkum je zpracován prostřednictvím kazuistik a rozhovorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 229 záznamů.   začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.