Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Design zemědělského traktoru
Horáček, Radim ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je design zemědělského traktoru zaměřený na inovativní přístup k návrhu s technickými, estetickými, ergonomickými a ekologic- kými požadavky. Cílem designu je navržení svébytného a tvarově charakteristického stroje nesvázaného konvenčním řešením. Na traktor je pohlíženo z pohledu vztahu farma–zemědělský stroj, alternativního přístupu k pohonu a šetrnosti jeho provozu ke svému okolí.
Zvýšení brzdného účinku mokrých diskových brzd
Falta, Martin ; Ševčík, Miloš (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem brzdového systému traktoru Zetor Forterra HSX. Začátek práce je věnován přehledu konstrukcí brzdových systémů jiných světových výrobců traktorů. Následuje vlastní konstrukční činnost od výběru varianty po konečný návrh. Práce obsahuje potřebné výpočty celého zařízení a její součástí je také výpočtová analýza napětí a deformace vybraných součástí s využitím numerického přístupu metody konečných prvků a výkresová dokumentace těchto součástí.
Analýza dopravních prostředků v zemědělské prvovýrobě
Raška, Michal ; Kubín, Karel (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním spotřeb a výkonností různých transportních souprav v zemědělské prvovýrobě. V první části se věnuje možnostmi dopravy velkoobjemových hmot v zemědělství. Následuje popis porovnávaných souprav. Nakonec je popsána metodika výpočtu spotřeby strojů, které jsou následně porovnány.
Nastavitelný rozchod kol zadní nápravy traktoru
Šíbl, Michal ; Slezák, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem nastavitelného rozchodu kol zadní nápravy traktoru ve společnosti Zetor Tractors a.s. Na začátku je přehled konstrukcí nastavitelného rozchodu kol jiných světových výrobců traktorů. Následuje vlastní konstrukční činnost od výběru varianty po konečný návrh. Práce obsahuje potřebné výpočty celého zařízení. Součástí je také výpočtová analýza napětí a deformace významné části konstrukce s využitím numerického přístupu metody konečných prvků (MKP) a výkresová dokumentace navrhovaného stavěcího zařízení.
Design jednotného vizuálního stylu výrobce traktorů.
Hopfingerová, Ivana ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší jednotný vizuální styl výrobce traktorů. Pro tyto účely vzniká fiktivní společnost Haart. Snahou je zajistit jí tímto vizuálním stylem image seriózního podniku vyrábějícího kvalitní zemědělské stroje. Toho je dosaženo oranžovo-šedou barevností, kde oranžová barva zastupuje živé (zemědělská produkce) a šedá odkazuje k neživému (traktor je stroj). Výsledný jednotný vizuální styl je vedle podnikových tiskovin a předmětů, orientační grafiky a internetových stránek prezentován na traktoru navrhnutém v rámci předdiplomového projektu. Pro potřeby reklamní grafiky je vytvořeno písmo Haart. Součástí diplomové práce je design manuál s popisem veškerých prvků tohoto jednotného vizuálního stylu.
Design testing stand during the tractor manufacture
Trgiňa, Michal ; Kadlec, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
In diploma thesis is general design testing stand during the tractor manufacture, centred on design and calculation main skeleton and strength calculation. Thesis include particular calculation and concrete design parts of measure stand, design and calculation main skeleton, strength calculation, drawing dokumentation of main skeleton and selected parts of measure stand. Thesis also include picture of 3D model whole of measure stand like appended documents.
Tvarová studie traktoru
Foret, Martin ; Dubjak, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Téma: Futuristický traktor Ve své práci jsem se zaměřil na návrh těžkého orebního traktoru budoucnosti v rozmezí 15-20 let. Hlavním záměrem bylo přinést řešení, které by se zaobíralo problematikou přizpůsobení různým pracovním podmínkám, ve kterých se traktor pohybuje. Adaptivnost byla tedy mým hlavním cílem. Konkrétně jsem se zaměřil na vyvážení celého traktoru s ohledem na řidiče (kabina by v ideálním případě měla být uprostřed mezi koly a co nejníže, aby se snížily výkyvy kabiny, které jsou pro řidiče velmi nepříjemné a projevují se negativně i na jízdních vlastnostech celého traktoru). Tato poloha je ideální pro jízdu, ovšem ne pro práci na malém prostoru a manipulaci s předním či zadním agregátem, kdy jsou požadavky na co nejlepší viditelnost z kabiny traktoru. Již v mých skicách je patrná hlavní idea, kdy se traktor chová jako "kompaktní těleso", které mění svoji délku a polohu kabiny dle aktuální potřeby. V případě delší jízdy, např. kdy za sebou táhne zadní stroj na poli, se podvozek prodlouží a kabina sjede do nejnižší polohy, čímž vznikne pomyslný trojúhelník (mezi kabinou a koly), kdy spodní základna trojúhelníku je nejdelší a tím pádem i těžiště je co nejníže. Naopak pro manipulaci s traktorem na malém prostoru se podvozek "stáhne"- co nejmenší poloměr otáčení, a zároveň může kabina vyjet a řidič tak vidí lépe pod jednotlivá kola, i na přední agregát. Co se týče pohonu, tak podle aktuálních tendencí převládá názor, že bude v budoucnu nejefektivnější diesel- elektrický pohon. Oproti stávajícím motorům bude menší dieslový motor běžet v ideálních otáčkách a dodávat energii pro alternátor, který ji přemění na el. energii pro elektromotory, které budou v každém kole. To má výhodu např. nezávislé trakce každého kola, lepší akceleraci, atd. Stejně jako v době minulé, současné i budoucí, i můj návrh se musel vypořádat s faktem, že vždy tu bude motor, jeho chlazení, a různé další prvky, které mají určité rozměry a ty není možné příliš měnit. S tímto faktem jsem již od začátku pracoval a hledal řešení, které by bylo v souladu s mým záměrem. Nakonec jsem zvolil princip, kdy se kabina vysouvá pomocí hydrauliky pod úhlem cca 45‘ směrem dopředu a změna délky rozvodu kol se děje díky pohybu zadních kol v kolejnicích podvozku. Po vizuální stránce, která je velmi úzce spjata s funkčními aspekty, jde o čisté a snadno čitelné tvarosloví. Celým traktorem probíhá výrazná linie, která se vine od předního chladiče, obtahuje kabinu, aby se za ní vytáhla nad alternátor. Cílem bylo docílit kompaktního a dynamického tvaru kapoty. Přední světla jsou navržena tak, aby jejich velikost a umístění vyhovovala při jízdě na veřejných komunikacích, ale zároveň, aby byla naddimenzována pro potřebu většího osvitu během práce na poli. K tomu pomáhají i světla ve střeše kabiny a blatnících, které umožňují i správný odhad velikosti a obrysu celého traktoru pro protijedoucí automobily. Ze stejného důvodu vystupují z tvaru blatníků i blinkry, které je tak možné vidět ze všech uhlů. Nádrže jsou uchyceny pod kabinou na bocích podvozku o celkovém obsahu 280 l. Kabina má rám trojúhelníkového profilu, který koresponduje s již zmíněnou výraznou linií na kapotě a světlomety na blatnících. Je navržena tak, aby bylo možné nejen pohodlné nastupování řidiče ale i dostatečný a dosud podceňovaný prostor pro protáhnutí nohou řidiče během dlouhých jízd.
Konstrukce přídavného modulu za traktor
Kubrický, Jakub ; Košťál, David (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukcí neseného zařízení, které bude sloužit pro přepravu materiálu. Připojení k traktoru je realizováno pomocí tříbodového závěsu a nosnost zařízení je 800 kg. Součásti práce je také konstrukční návrh sestavy a výkresová dokumentace.
Brzdové systémy traktorů
Pazour, Martin ; Prokop, Aleš (oponent) ; Ambróz, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem součastné době používaných brzdových systémů traktorů. V práci jsou také popsány principy a konstrukce brzdových soustav. Dále je rozebrána dynamika brzdění a navržena vhodná brzdová soustava pro traktor do 90kW.
Studie velkokapacitních nákladních souprav pro silniční dopravu
Božik, Michal ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je studií velkokapacitních přívěsových a návěsových souprav s celkovou délkou 25,25 metru. Obsahuje přehled a srovnání legislativních poţadavků a přepravní kapacity. Dále uvádí popis jednotlivých souprav, jejich specifických prvků a zhodnocení přínosu nasazení těchto souprav do silničního provozu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.