National Repository of Grey Literature 30 records found  previous11 - 20next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Development of Competitiveness of Company
Šohajová, Kristýna ; Hudáková, Markéta (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The main goal of the bachelor's thesis is to develop a proposal for brand expansion measures to a new market with an emphasis on strengthening the competitiveness of the brand in the market. The theoretical part includes theoretical background, which is based mainly on the methodology of the authors Ko Floor and Keller. The analytical part focuses on the evaluation of the current potential of the brand and the analysis of competitors in the planned market. Following the performed analyzes, measures in the area of communication leading to the expansion of the brand are proposed in the design part.
Branding Development at Insurance Company
Taťáková, Zuzana ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Předložená diplomová práce je zaměřená na použití konceptů a strategie značky sloužící k rozvoji značky Pojišťovny České Spořitelny a.s.., Vienna Insurance Group. Základem jsou teorie marketingových guru Ko Floora, Kapferera, Kellera a konceptů brand identity a brand prismu které jsou použity k analýze současného stavu branding značky. Současně jsou provedeny analýzy konkurentů a prostředí k určení pozice značky na trhu. Na základě výsledků provedených analýz jsou stanoveny návrhy řešení konceptu rozvoje značky.
Branding Strategy of Company for the Czech Market Entry
Šoukal, Michal ; Hoffmann, Přemysl (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diplomová práce je zaměřena vstupní strategii značky Virtika na český trh. Za účelem dosažení tohoto cíle author zkoumal literaturu zaměřenou na metodiku značky od Ko Floora a koncept Brand Prizm. V analytické části byly provedeny analýzy prostředí Českého trhu, analýza odvětví, klíčových konkurentů a vnímání značky zakazníky. Tyto analýzy pomohly autorovi identifikova budoucí pozici značky na Českém trhu. Na základě výsledků analýz, autor vytvořil návrh řešení vstupní strategie značky and zvýšení její konkurence schopnosti na Českém trhu.
Marketing strategy for introduction period of new product Xanil on the Czech pharmaceutical market
Popelová, Tereza ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Petrová, Helena (referee)
Title: Marketing strategy of product Xanil application on the Czech pharmaceutical market Objective: Design marketing strategy of product Xanil application on the Czech pharmaceutical market Methods: Written interview, descriptive analysis Results: The result is a design marketing strategies for new drug Xanil. The marketing strategy process segmentation of potential customers, targeted to competition and proposes a structure of the marketing mix. The strategy is the development of the concept of promotion, including the estimated financial costs. Key words: Marketing strategy, marketing mix, customer segmentation, competition, brand positioning, Eli Lilly company, Xanil, promotional strategy
Application of Branding Concepts for Development of Competitiveness
Tesařová, Mariana ; Schüller, David (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Předložená diplomová práce je zaměřena na aplikaci konceptů značky sloužící k rozvoji konkurenceschopnosti produktu instituce vysokoškolského vzdělávání, konkrétně studijního oboru “Entrepreneurship and Small Business Development”. Na základě teoretických poznatků, metodiky dle Ko Floora a konceptu Brand Prismu je zhodnocena stávající situace studijního oboru. Zároveň jsou provedeny analýzy konkurentů a požadavků zákazníků, společně s analýzou odvětví k určení pozice značky studijního oboru na trhu. Na základě výsledků ze všech provedených analýz jsou následně stanoveny návrhy řešení konceptu značky na podporu rozvoje konkurenceschopnosti studijního oboru.
Application of Online Marketing Tools for the Strengthening of Company Competitiveness
Keprdová, Šárka ; Svoboda, Štěpán (referee) ; Zich, Robert (advisor)
This diploma thesis focuses on strengthening the company’s competitiveness through the use of online marketing tools. On the basis of theoretical knowledge from specialized literature and analysis of the company’s current state, proposals contributing to the brand’s promotion with the help of selected online marketing tools (SEO, PPC, social networks) are developed.
Development of Competitiveness of Company
Danielová, Kamila ; Ing.Žaneta Homoláčová (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The master´s thesis is focused on strengthening the competitiveness of the bank through the development of its brands. The current situation of the company is analyzed according to the theoretical knowledge and methodology Ko Floor. Subsequently, the company compared to selected competitors. Based on the comparison and further analysis for the firm set of measures involving their own proposals to support brand development.
Brand Management of a Selected Brand
Daly, James ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Cilem teto diplomove prace je zamerit se na predmet ktery se tyka rizeni znacky (branding). Primarnim cilem je shrnout problematiku rizeni znacky a nasledne aplikovat dosazene poznatky o vybrane znacce pusobici na ceskem trhu v prumyslu onlinovych hudebnich prehravacu. To znamena vyhodnoceni analyticke casti, ktera popisuje stavajici strategii rizene znacky a jeji soucasnou situaci na trhu. Zminene vyhodnoceni znacky vychazelo z prehledu teoretickych ramcu a jejich strategickych moznosti obsazenych v teoreticke casti. Nasledne jsou navrzeny pripadna doporuceni, ktera nabizi strategicke moznosti rizeni znacky, jez jsou navrzeny k tomu, aby znacce pomohli vylepsit svou pozici na ceskem trhu.
Brand perception
MEJZLÍKOVÁ, Lucie
This bachelor thesis is focused on brand perception of a chosen company. In the theoretical part there are explained related terms. The practical part of the thesis is focused on research of brand perception of McDonald's Company. The aim of the thesis is to suggest possible changes in the McDonald's Company for better brand perception. Suggested changes are based on public survey and structured interviews with the employees of the company.
Brand building draft of new textile brand
Dolanská, Barbora ; Průša, Přemysl (advisor) ; Chmelař, Petr (referee)
The theme of this bachelor thesis is Brand building draft of new textile brand. First part is aimed at description of brand, elements of brand, brand identity, brand positioning and its vision. Practical part is focused on draft of my own brand, which includes specific presentation of particular brand elements, brand vision, its identity, brand positioning and last but not least marketing communication, price strategy and distribution plan.

National Repository of Grey Literature : 30 records found   previous11 - 20next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.