Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alkoholismus rodičů a jeho dopad na psychiku dětí
Beránková, Monika ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Tato diplomová práce se v teoretické části věnuje souhrnnému podání informací o alkoholismu, psychice dětí a jejich vývoji, rodině. Dále i strategiím, které používají děti k vyrovnávání se se skutečností, že jejich rodiče jsou lidé, kteří mají větší problém, než jsou samy. Problémů v rodině a vlivu rodiny na dítě. Práce se věnuje rodině, jejímu působení na dítě, vývoji dítěte, důsledkům, jenž působí alkoholismus rodičů na dítě a vyrovnávacím strategiím alkoholismem rodičů postižených dětí. Obsahuje také mimo jiné návyky na návrhy na možnou prevenci alkoholismu pro děti rodičů - alkoholiků a publikaci (Woititzová: Dospělé děti alkoholiků), která byla napsána především od a pro děti rodičů alkoholiků pro jejich děti. V praktické části byla jako výzkumná metoda použita analýza získaných dotazníků, tedy kvantitativní výzkum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Traumatické zážitky dětí v kontextu České republiky
Drápela, Radek ; Kubíčková, Anna (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tématem práce jsou traumatické zážitky dětí v kontextu České republiky. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Cílem teoretické části je seznámení s vlivem na chování a vzdělávání po prožití traumatických zážitků, popisuje typické formy a projevy, které se do negativních zážitků v dětství řadí jako je psychické, fyzické týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání, ale také zneužívání návykových látek členem v domácnosti nebo sebevražda rodinného příslušníka. Teoretická část také upozorňuje na možný dopad na dítě po prožití traumatických zážitků, a to v oblastech vzdělávání nebo chování. Práce klade na význam prevenci tohoto sociálního problému a uvádí legislativní podporu, krizové linky, centra a podporu v oblasti školství. Praktická část, je zaměřena na vyhodnocení anonymních dotazníků. Cílem této práce bylo zjistit informovanost a osobní zkušenost pedagogů s násilím, fyzickým, psychickým týráním, zanedbáváním a sexuálním zneužíváním u svých žáků. Také byla zjištěna míra prevence na školách. Z výsledků výzkumu bylo zjištěno, jak častý je tento sociálně patologický jev, zda pedagogové vědí, jak postupovat v těchto případech a jaký by byl jejich osobní přístup. KLÍČOVÁ SLOVA Traumatické zážitky v dětství, trauma, týrání, zneužívání, zanedbávání, výkon trestu, sebevražda, návykové látky
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN
ADAMOVÁ, Tereza
Cílem práce je zjistit povědomí učitelů mateřských škol o syndromu CAN, tedy o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Co si učitelé mateřských škol představují pod pojmy týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, jaké procento učitelů se ve své praxi setkalo s dítětem se syndromem CAN, jaké znají učitelé postupy při řešení výskytu dítěte se syndromem CAN i to, jak vnímají učitelé samotné ohlášení při podezření na syndrom CAN. Dále je cílem hlubší vhled do této problematiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající se syndromu CAN, jeho forem, typických projevů atd. Dále obsahuje informace o roli učitelů MŠ v dané problematice a taktéž legislativní ukotvení celé této problematiky. V praktické části je řešen výzkumný problém: Jaké je povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN? Jsou zde uvedeny výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část je použita metoda dotazníku, výzkumný soubor je tvořen učiteli mateřských škol. Pro kvalitativní výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru. Rozhovor je prováděn s učitelkou mateřské školy, která se již se syndromem CAN osobně setkala.
Informovanost učitelů základních škol o problematice syndromu CAN
Dolanská, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na informovanost o problematice syndromu CAN (Child Abuse and Neglect). Teoretická část práce rozebírá rozdělení, epidemiologii, historii, prevenci a diagnostiku této problematiky. Dále se zabývá rodinou a školou, které jsou v životě dítěte důležitou součástí. V části praktické si klade za cíl zjistit, jaká je informovanost pedagogů základních škol v oblasti syndromu CAN. Informovanost a znalosti pedagogů jsou vyvozeny z výsledků dotazníkového šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Týrání, zneužívání, zanedbávání, syndrom CAN, učitelé, škola prevence
Týraní senioři jako cílová skupina pro neziskové organizace
Špeldová, Martina ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
V teoretické části předkládané diplomové práce jsem se zaměřila na definici pojmů stárnutí, stáří a demografických aspektů spojených s tímto životním obdobím. Většinu teoretické části jsem věnovala syndromu EAN, jeho projevům a dopadům na život člověka. V posledních kapitolách jsem se zabývala legislativní úpravou syndromu EAN, neziskovými organizacemi, především telefonickou krizovou pomocí a její rolí v problematice týraných seniorů. Teoretickou část práce jsem rovněž doplnila o reálné příběhy týraných seniorů. Z důvodu zachování autentičnosti jsem v druhé, praktické části práce použila pět příkladů z praxe klientů krizové telefonické pomoci neziskové organizace Elpida. Další část šetření tvoří přepisy rozhovorů se zaměstnanci této organizace. Pro přehlednost byly vloženy vlastní komentáře a tabulky se souhrnnými výsledky. Šetřením bylo potvrzeno, že telefonická krizová pomoc je nedílnou součástí prevence a řešení syndromu EAN.
Alkoholismus rodičů a jeho dopad na psychiku dětí
Beránková, Monika ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Tato diplomová práce se v teoretické části věnuje souhrnnému podání informací o alkoholismu, psychice dětí a jejich vývoji, rodině. Dále i strategiím, které používají děti k vyrovnávání se se skutečností, že jejich rodiče jsou lidé, kteří mají větší problém, než jsou samy. Problémů v rodině a vlivu rodiny na dítě. Práce se věnuje rodině, jejímu působení na dítě, vývoji dítěte, důsledkům, jenž působí alkoholismus rodičů na dítě a vyrovnávacím strategiím alkoholismem rodičů postižených dětí. Obsahuje také mimo jiné návyky na návrhy na možnou prevenci alkoholismu pro děti rodičů - alkoholiků a publikaci (Woititzová: Dospělé děti alkoholiků), která byla napsána především od a pro děti rodičů alkoholiků pro jejich děti. V praktické části byla jako výzkumná metoda použita analýza získaných dotazníků, tedy kvantitativní výzkum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.