|
Hybridní pohony osobních vozidel
Novák, Miroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování přehledu moderních hybridních pohonů osobních vozidel. U jednotlivých druhů hybridních pohonů jsou uvedeny jejich výhody a nevýhody. V závěru jsou srovnány výhody a nevýhody hybridních pohonů a spalovacích motorů. Zhodnocení z hlediska dostupnosti a ekonomiky provozu.
|
|
Trendy ve vývoji hybridní vozidel
Šebesta, Filip ; Pech, Ondřej (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování přehledu moderních elektrických a hybridních pohonů osobních vozidel. U jednotlivých druhů pohonů jsou uvedeny jejich vlastnosti, konstrukční řešení, využití, výhody a nevýhody. Dále popisuje nové trendy a technologie hybridních vozidel. V závěru jsou srovnány výhody a nevýhody hybridních pohonů a spalovacích motorů. Zhodnocení z hlediska dostupnosti a ekonomiky provozu.
|
|
Přehled závodních vozidel pro rally
Listoň, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na sestavení přehledu závodních automobilů pro automobilové soutěže rally na národní i mezinárodní úrovni a rozdělení vozidel do specifických kategorií. Následně jsou stručně popsány technické úpravy vozidel jednotlivých kategorií. Dále je shrnuto zastoupení jednotlivých výrobců a jejich procentuální podíl na trhu. V další dílčí části je statistický přehled vozidel z pohledu stáří a moderních technologií. Cílem práce je zanalyzovat trh a zjistit v jaké potenciální oblasti produkce by se mohl prosadit nový výrobce.
|
| |
|
Modely rekuperace kinetické energie vozidel
Fic, Miloslav ; Vaverka, Michal (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozborem dosavadního poznání v oblasti modelů rekuperace kinetické energie motorových vozidel. Tento rozbor je zaměřen na modely hydraulických rekuperačních systémů. V této práci jsou představeny přístupy vybraných autorů, matematické vztahy a programové prostředky zaměřené na modelování těchto systémů. V neposlední řadě jsou tyto přístupy zhodnoceny a na závěr je nastíněn možný budoucí vývoj ve výzkumu hydraulických rekuperačních systémů. Tato práce nabízí pohled do problematiky rekuperačních systémů a může být teoretickým základem pro další bádání v této oblasti.
|
|
Budoucí trendy pro pohonné jednotky nákladních vozidel
Střítežský, David ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato rešeršní práce se zabývá možnostmi alternativních pohonů nákladních vozů. Zhodnocuje jejich výhody, nevýhody a pravděpodobnost jejich budoucího rozšíření, především v Evropě. V práci je uvedeno několik příkladů alternativních pohonů, které jsou v různých stádiích realizace. Na závěr následuje zamyšlení nad pohonem, který by v budoucnu dokázal nahradit tradiční spalovací motor.
|
| |
|
Design obytné lodi
Kulich, Petr ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design obytné jachty, zaměřený na použití moderních technologií s cílem zefektivnění provozu. Lepších výsledků v oblasti úspory paliva a ekologie chci docílit využitím hybridního systému pohonu a solární energie. Dále jsem se zaměřil na provázání konstrukční a ergonomické stránky designu tak, abych docílil komfortního a bezpečného prostředí pro cestující.
|
|
Bydlení v intenzivních městských strukturách
Zadražilová, Miroslava ; Urbášková, Hana (oponent) ; Šimeček, Pavel (oponent) ; Vitková, Lubica (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Se změnami ve společnosti, jako jsou nárůst mobility, stoupající prostorová náročnost obyvatel a nástup digitálních technologií, architekti a urbanisté hledají nové formy městské zástavby. Jednou z nich je zahušťování, tedy intenzivní využití městského prostoru. Intenzivní městská struktura maximálně využívá potenciál místa, řeší několik problému najednou, je funkčním hybridem, domovem potencionálních suburbanizérů, místem sociálních kontaktů. Vzniká ve snaze vyřešit konkrétní problém v přelidněném, kolabujícím městě. Cílem práce je poukázat na současné přístupy k problematice intenzivních městských struktur a zmapovat současné realizované i nerealizované projekty. Práce vytváří systém jejich kategorizace a pojmenování. Z funkčního hlediska se jedná vždy o mix různých funkcí. Dle prostorové koncepce rozlišuje pět kategorií. Jsou jimi multiplicita, poréznost, hybridita, konektivita a vertikalita. Veřejný či poloveřejný prostor se tak dostává do vyšší úrovně města, do městského patra, městského balkónu či hybridní krajiny. S ohledem na polohu vůči stávajícímu městu jsou realizované projekty většinou impulsem k rozvoji a obnově zdevastovaných městských území, brownfields i urban sprawls. Na základě získaných poznatků bylo vytvořeno zadání předdiplomních a diplomních projektů na ústavu architektury FAST VUT v Brně a přístupy k problematice byly ověřeny v pedagogickém procesu. Anketní šetření v druhé části práce hledá odpověď na otázku, zda existují obyvatelé, kteří by chtěli v intenzivní městské struktuře bydlet a kdo tito lidé jsou.
|
| |