Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz nekonečných možností
Isaeva, Andzhela ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat způsoby uchopení kresby jako nekonečného procesu, prožitku, vedoucích k zintenzivnění a pochopení sebe a svých možností. Vytváření dlouhodobých portrétních skic, jako neustálé opakování a zdokonalování kresby. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části práce definuji historické užívání kresby jako záznamu a jako nástroj pro denní rituál ve výtvarném umění s důrazem na umělce 19. 20. století. V praktické části realizuji a představuji sérii portrétních kreseb v různých technikách uvedených v teoretické části. V didaktické části zrealizuji výtvarnou řadu na téma "Nekonečná kresba" / kresba jako poznání světa. KLÍČOVÁ SLOVA Kresba, portrét , autoportrét, tvář, grafika,umělecký obraz, koláž
Cloudové řešení pro zpracování 3D modelů
Klemens, Jakub ; Veľas, Martin (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi zpracování 3D modelů v prostředí cloudových aplikací. Na základě získaných znalostí vznikla knihovna Cloud3D implementována v jazyce C++. Výsledná knihovna slouží k rychlému vytváření klient-server aplikací. Knihovna je rozdělena do tří samostatných částí: klient, poskytovatel služeb a Load Balancer. Poskytovatel služeb pracuje v cloudu a umožňuje zpracovávání 3D modelů, které mu zašle klient. Největší výhodou knihovny Cloud3D je jednoduchost vytváření nových aplikací s její pomocí. Mezi další výhody patří škálovatelnost, zajištěna implementací look-a-side Load Balanceru, a bezpečnost, zajištěna použitím SSL certifikace. 
Kvalitní vizualizace Petriho sítí pro publikační účely
Bednář, Drahoslav ; Kočí, Radek (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém grafické vizualizace Petriho sítí v textových publikacích. Cílem práce je vytvoření nástroje, který usnadní generování obrázků Petriho sítí a zároveň zajistí estetičtější grafický výstup, než dokáží existující postupy a nástroje. Byl použit simplexový algoritmus pro automatické rozložení uzlů sítě. Program má grafické rozhraní i textový režim a dokáže spolupracovat se známými mástroji pro práci s Petriho sítěmi, které text také zmiňuje. Program je schopný načíst soubor ve formátu pnml a vyprodukovat použitelný obrázek ve formátech png, pdf a svg.
Ikonografie historických krajů v českém umění 17.-19. století
DRDÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá českými historickými kraji od 17. do 19. století a jejich vyobrazením objevujícím se v českém výtvarném umění. Práce se zaměřuje například na grafický list univerzitní teze od Antonína Martina Lublinského, konkrétně na tezi Jana Felixe z Brandensteina, ve které je vyobrazeno patnáct českých krajů holdujících arcibiskupovi Janu Bedřichu z Valdštejna. Z grafických děl dále pokračuji ještě alegorickou Mapou Čech v podobě růže, která byla použita jako ilustrace pro knihu Krásy a bohatství České země od Bohuslava Balbína. Další kroky povedu k pomníkové tvorbě 19. století. Detailně se zaměřím na Pomník Františka I. nazývaný také jako Krannerova kašna. V poslední řadě se práce soustředí na výzdobu původní opony Národního divadla od Františka Ženíška. Hlavním cílem práce je ikonografická komparace vyobrazení personifikací krajů a sledování změn v jejich zobrazení a významu v kontextu doby habsburského absolutismu, českého barokního patriotismu a národního obrození.
Apoteózy císaře Josefa I. v pražské sbírce univerzitních tezí
VAŇKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se bude zabývat univerzitními tezemi z pražského prostředí, jenž vznikly v období od 17. do 18. století. Hlavním předmětem práce budou dva grafické listy, jejichž tématikou je glorifikace císaře Josefa I. Habsburského. Pozornost je zaměřena především na ikonografický rozbor grafických listů, určení identity zobrazených osob a historických událostí. Univerzitní teze jsou zasazeny do historického a uměleckého kontextu doby jejich vzniku a dány do souvislostí se zobrazováním oslavy habsburského rodu na grafických listech z pražského univerzitního prostředí.
Ludmila Jiřincová a její ilustrace české poezie 19. a 20. století
Černá, Hedvika ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce pojednává o životě a umělecké tvorbě Ludmily Jiřincové, české ilustrátorky, malířky, grafičky a pedagožky. Práce se zabývá její ilustrační tvorbou k české poezii 19. a 20. století, především ilustracemi k dílům Karla Hynka Máchy, Karla Jaromíra Erbena a Jaroslava Seiferta. Práce se skládá ze tří oddílů. První popisuje kulturně-historické pozadí života Ludmily Jiřincové. Zahrnuje období téměř celého 20. století, kdy Ludmila Jiřincová žila. Druhá kapitola představuje tvorbu Ludmily Jiřincové v oblasti české poezie 19. a 20. století. Jsou zde přiblíženy techniky a formy ilustrací a také vývoj a historie ilustrace. Dále je zde představena ilustrační tvorba Ludmily Jiřincové k básním Karla Hynka Máchy, Karla Jaromíra Erbena a Jaroslava Seiferta. Ve třetí kapitole je vysvětlena účast Ludmily Jiřincové na scéně českého výtvarného umění 2. poloviny 20. století. Tato část zachycuje přínos Ludmily Jiřincové pro celé české umění. Zmiňuje i její výstavy, ať už autorské či spoluautorské. Klíčová slova Ludmila Jiřincová, ilustrace, grafika, umění, poezie, básně, knihy.
Lidový text a grafika
Lukš, Jiří ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Práce "Lidový text a grafika" se zabývá písní jako námětem pro grafickou a knižní tvorbu. V rámci praktické části DP se autor věnuje výtvarnému řešení originálního zpěvníku, který představuje původní texty jeho někdejšího hudebního souboru. Při této práci zkoumá střet současných módních a hudebních trendů s folklórními tradicemi ve svém kraji a klade si otázku o povaze současné lidové písně. Jednou z odpovědí je jeho autorská kniha. Na základě těchto snah navrhuje také dvě didaktické výtvarné řady. Pro děti 1. stupně ZŠ je to projekt "Špalíček lidových písní" a pro děti 2. stupně ZŠ a SŠ nabízí didaktickou řadu, která se věnuje tematizaci písně v různorodých výtvarných technikách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Společná grafika
Kejhová, Tereza ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Tato Diplomová práce se zabývá inovativním pohledem na svět současné grafiky a její role v prostředí českých škol. Zkoumá metodu Společného tisknutí na různých typech školských pracovišť - její didaktická, pedagogická, sociální a psychologická specifika. Získané poznatky ověřuje v autorském projektu "Zahrada a vše co k ní patří". Základní údaje: Kejhová, T.: Společná grafika /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra Výtvarné výchovy, 123 stran. Klíčová slova: grafický jazyk, grafika, kooperativní vyučování, společný tisk, Výtvarná řada, Výtvarný projekt.
Rodová a osobní prezentace Zachariáše z Hradce v zámecké rezidenci v Telči.
Salava, Jan ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Zámek v Telči je jednou z několika staveb v České republice, jejichž interiéry se z druhé poloviny 16. století dochovaly téměř v původní podobě. Majitel dominia Zachariáš z Hradce nechal hrad rozšířit a bohatě vyzdobit. Výzdoba odráží především osobní vkus hradního pána. První předlohy pro výzdobu pocházejí z Norimberských dílen. Později převládly holandské vlivy. Prokázána je inspirace dílem holandských rytců Cornelise Corta a Franse Huyse a Švýcara Rudolfa Wyssenbacha. Neméně důležitým zdrojem inspirace je kniha Imagines gentis austriacae od Italského malíře Francesco Terzia. Reprezentaci lze připsat nejrůznější kryptoportréty, zejména v prostorách, které byly přístupné veřejnosti. Specifickou formou reprezentace jsou medvědí štítonoši v pohřební kapli, kteří nesou znaky hradního pána a jeho první ženy Kateřiny z Valdštejna. Medvědi poukazují na legendu, podle níž pochází rodina Zachariáše z Hradce ze starobylé italské rodiny Ursini. Reprezentaci sloužil i císařský sál, který je vyzdoben medailony, nesoucími portréty římských králů a královen a několika neidentifikovatelnými podobiznami. I když se mi nepodařilo prokázat existenci jednotného ikonografického program pro celý zámecký areál, je tato otázka stále otevřená. Ve výzdobě převládá prezentace zámeckých majitelů, před prezentací rodovou s...
Aspekty výtvarného projevu
VOHRADSKÁ, Zuzana
Teoretická část mé bakalářské práce se zabývá aspekty výtvarného projevu. Tyto aspekty jsou rozděleny do pěti kategorií: techniky, historie, estetiky, psychologie a pedagogiky. Technický aspekt zahrnuje základní techniky kresby, malby a grafiky. Historický aspekt pojednává o proměnách umění v dějinách. Popisuje také podstatu výtvarného projevu jednotlivých uměleckých stylů. Estetický aspekt pracuje s předními pojmy estetiky, tj. krása a ošklivost či umění a kýč. Psychologický aspekt se zabývá psychologickým pohledem na vkus. Zahrnuje také psychologii umění a arteterapii. Pedagogický aspekt se zabývá popisem pojmů jako vývoj dětské kresby, výtvarná výchova, motivace, námět, výtvarný proces, osobnost výtvarného pedagoga. Praktická část práce popisuje jednotlivé činnosti výtvarného projektu. Záznamy výtvarných činností obsahují vzdělávací a výchovný cíl, úkol, výtvarně technické informace, výtvarné potřeby, motivaci, závěrečné hodnocení a reflexi. Cílem práce je specializace pedagoga volného času pro výtvarnou oblast a aplikace jednotlivých aspektů do kontextu výtvarné výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.