|
Kosterní animace pro GPUengine
Minařík, Antonín ; Milet, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je studium technik používaných pro kosterní animace a následný návrh a implementace rozšíření pro kosterní animace do knihovny GPUEngine. V teoretické části jsou popsány techniky animací, kosterních animací a skinningu. Následuje rozbor existujících systémů kosterních animací. Navržené řešení se snaží o nízkou redundanci dat v paměti při vykreslování více kosterních modelů. Podle návrhu byl implementován základní systém kosterních animací. Dále byla vytvořena demonstrační aplikace ukazující jeho použití. Výsledný kosterní systém lze použít v jednoduchých 3D aplikacích a může sloužit jako základ pro další práce.
|
|
Uživatelsky příjemná animovaná komunikace se systémem OLAP
Kupčík, Jaroslav ; Šuška, Boris (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Komplikovanost modelů vícedimenzionálních dat a práce s nimi nikterak nezlepšuje kvalitu uživatelské přívětivosti aplikace s nimi pracující. Jednou z možností jak vyřešit zmírnění negativního vlivu této skutečnosti na laického uživatele je použití vizualizačních technik pro vylepšení uživatelského rozhraní systému. V současnosti existují mocné nástroje využitelné pro efektivní manipulaci původně statického dokumentu na straně klienta. Jejich využitím lze obohatit rozhraní systému interaktivní nápovědou. Použitelnost takto definovaného modulu musí odpovídat podmínkám maximální přenositelnosti. Důležitým aspektem je rovněž rozsah a provedení konfigurovatelnosti výsledku praktické části práce.
|
| |
| |
|
Transformace firemního loga za využití 3D pohyblivé grafiky
Zunka, Ondřej ; Mráček, Pavel (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem tohoto dokumentu je rekonstrukce loga společnosti do trojrozměrné podoby a následné vytvoření dvou krátkých propagačních videí. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. V první části čtenáře seznámím s teoretickými východisky potřebnými k pochopení části praktické. V praktické části budu prezentovat průběh zpracování výše zmíněných animací.
|
|
Knihovna pro kosterní animace
Maliňák, Jan ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je navrhnout fyzikální řešení pro generování kosterních animací. To umožňuje za prvé provádět drobné úpravy animace v reálném čase, a za druhé dynamicky generovat pohyb postavy i bez předchozího vytvoření animace pro daný konkrétní účel. Vytvořený modul pro herní engine Unity využívá úhlovou rychlost k určení rotace kosti, namísto vyhodnocení animační křivky v konkrétní časový okamžik. Výpočet se provádí generováním sil svalů, výpočtem točivého momentu a aplikováním výsledného úhlového zrychlení jednotlivých kostí. Po zadání cíle ve vhodné formě začne animační systém pohybovat připojenou kostrou a bude se snažit dosáhnout daného cíle.
|
| |
|
Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace
Dokoupil, Petr ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních animovaných sekvencí s vysokou mírou kontroly nad prováděním animací. Hlavní animační technika použitá v enginu je skeletální animace a některé její varianty jsou již v základu obsaženy, nicméně ve všech fázích vývoje byly brány v potaz i ostatní animační techniky a výsledná architektura není přímo závislá na žádné z nich.
|
| |
|
Vypracování příkladů pro výuku rozpadů sestav v Inventoru
Nečas, Zbyněk ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá prezentačním prostředím programu Autodesk Inventor, konkrétně popisem jednotlivých funkcí a jak s nimi pracovat. Hlavní částí této práce je tvorba edukačních příkladů pro výuku rozpadů sestav v Inventoru. Jelikož se jedná o výuku nového předmětu, zatím existuje pouze omezené množství těchto příkladů. Proto budou součástí této práce tři výukové prezentace, ve kterých je popsán postup, jak budou studenti pracovat s vytvořenými sestavami, které jim budou dostupné v E-learningu. Tyto příklady pomohou studentům k získání znalostí a zkušeností v tématu rozkladu sestav, následné tvorbě obrázků a videí a také jejich využití na výkresech nebo technických manuálech.
|