Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Syndrom vyhoření u pedagogů v základních školách speciálních, pracujících s žáky s kombinovaným postižením
Ježková, Klára ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u speciálních pedagogů pracujících v základních školách speciálních s žaky s kombinovaným postižením. V teoretické části práce jsou vymezené základní pojmy - syndrom vyhoření, jeho příznaky, příčiny a stádia vzniku. Samostatné kapitoly jsou věnovány diagnostice syndromu vyhoření a prevenci. Dále je v teoretické části vysvětlen pojem speciální pedagog a kombinované postižení a je zde popsána základní škola speciální. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum syndromu vyhoření u dvou vybraných skupin - speciálních pedagogů v základních školách speciálních a učitelů na běžných základních školách. Výsledky šetření jsou pak mezi sebou porovnávány.
Syndrom vyhoření u pedagogů v základních školách speciálních, pracujících s žáky s kombinovaným postižením
Sovová, Klára ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u speciálních pedagogů pracujících v základních školách speciálních s žaky s kombinovaným postižením. V teoretické části práce jsou vymezené základní pojmy - syndrom vyhoření, jeho příznaky, příčiny a stádia vzniku. Samostatné kapitoly jsou věnovány diagnostice syndromu vyhoření a prevenci. Dále je v teoretické části vysvětlen pojem speciální pedagog a kombinované postižení a je zde popsána základní škola speciální. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum syndromu vyhoření u dvou vybraných skupin - speciálních pedagogů v základních školách speciálních a učitelů na běžných základních školách. Výsledky šetření jsou pak mezi sebou porovnávány.
Canisterapie a její využití v rehabilitaci kombinovaně postižených dětí
Vodvárková, Aneta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na téma canisterapie a její využití při rehabilitaci klientů s kombinovaným postižením. Obsaženy jsou v ní informace ze zahraničních i českých zdrojů a přehled o canisterapii z hlediska jejího vývoje. Práce seznamuje s metodami, technikami a způsoby práce canisterapeutického týmu. Další část práce se zabývá kombinovaným postižením a zejména začleněním canisterapie do celého procesu rehabilitace klienta. Praktická část práce je založena na metodě pozorování průběhu canisterapeutické lekce ve vybraném zařízení. Popisuje konkrétní práci týmu a aktivity provozované u různých cílových skupin handicapovaných dětí v pražské speciální základní škole. Cílem bakalářské práce je porovnat teoretická východiska s praktickou realizací canisterapie při rehabilitaci klientů s kombinovaným postižením.
Posouzení míry efektivity kompenzačních pomůcek při kombinované vadě zraku a sluchu
Bertlová, Barbora ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit efektivitu vybraných kompenzačních pomůcek pro osoby s kombinovaným postižením zraku a sluchu. Spektrum kompenzačních pomůcek bylo pro účely této práce vybráno na základě rešerše literatury na téma kompenzačních pomůcek. Oblasti využití kompenzačních pomůcek byly zúženy na pomůcky pro přístup k informacím a pomůcky pro prostorovou orientaci a samostatný pohyb uživatelů. Jejich efektivita byla posuzována bodovým systémem hodnocení. Hodnocenými kategoriemi byly: druh výstupu pomůcky, možnosti užití venku či uvnitř, samostatnost pomůcky, velikost pomůcky, potřeba znalosti Braillova bodového písma, zdroj pomůcky a její úhrada. Výsledky výzkumného šetření byly konzultovány s třemi konzultanty, kteří mají osobní zkušenost s postižením a odpovídající vysokoškolské vzdělání. Výzkumné šetření této práce tvoří komentované hodnocení jednotlivých pomůcek podložené názory konzultantů. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.
Způsoby využití volného času dospělými lidmi s mentálním a kombinovaným postižením
KRONIKOVÁ NOVOTNÁ, Lenka
Trávení volného času je nedílnou součástí každého z nás, tedy i u osob s postižením. Velmi důležité je tento čas trávit smysluplně s různými zážitky. Bakalářská práce se zabývá problematikou u lidí s mentálním a kombinovaným postižením v možnostech trávení času v porovnání s možnostmi trávení volného času lidí bez zdravotního postižení. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný (mimopracovní) čas dospělí lidé s mentálním a kombinovaným postižením. Text práce je rozdělen na dvě části teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zaměřuje na základní charakteristiky zdravotního, mentálního a kombinovaného postižení. U každého typu postižení je blíže popsána terminologie, klasifikace a etiologie daného postižení. Dále v teoretické části bakalářské práce naleznete bližší charakteristiku volného času. V této kapitole a podkapitolách je pomocí odborné literatury vysvětleno, co znamená pojem volný čas, jeho dělení, funkce a možnosti jeho trávení. Zakončení teoretické části je věnováno bariérám, které se v možnostech trávení volného času u osob s postižením mohou vyskytovat. Druhá část práce je tvořena z části praktické, která je nejrozsáhlejší částí bakalářské práce. Ve výzkumné části byla použita kvalitativní výzkumná strategie, s použitím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována pomocí metody vytváření trsů. Výběrový soubor tvořilo 10 osob s postižením a 10 osob bez postižení. Rozhovory s deseti osobami s postižením byly realizovány v zařízeních: Domov sv. Anežky v Týně nad Vltavou a v Denním a týdenním stacionáři Duha, Chráněné bydlení Duha v Písku, který spadá pod Domov pro osoby se zdravotním postižením Zběšičky. Rozhovory s osobami bez postižení byly také realizovány ve městě Písek a Týn nad Vltavou. Po teoretickém popisu vybrané strategie, techniky a metodiky následuje popis výběrového vzorku a samotný výzkum.
Použití vybraných teorií sociální práce při práci s dětmi s kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Práce se zabývá použitím vybraných teorií sociální práce při práci s dětmi s kombinovaným postižením v denních stacionářích v Plzeňském kraji. V teoretické části je vysvětlen pojem eklekticismus a jsou vybrány konkrétní teorie sociální práce, které lze využít při práci s dětmi s kombinovaným postižením. V praktické části je zpracován výsledek realizovaného kvalitativního výzkumu, ve kterém byly se šesti pracovníky provedeny rozhovory, jimiž bylo zjišťováno použití vybraných teorií sociální práce v praxi.
Vliv motorických dovedností na sociální začleňování u osob s kombinovaným postižením
ČERMÁKOVÁ, Eva
Práce se zabývá vlivem motorických dovedností na sociální začlenění u osob s kombinovaným postižením. Postupně jsou vysvětleny základní pojmy: zdravotní postižení, kombinované postižení, sociální začlenění a motorické dovednosti. Dále jsou zde charakterizovány osoby s těžkým kombinovaným postižením mentální a tělesné složky. Jsou také rozpracovány některé aspekty pro jejich sociální začlenění, pro sociální práci s nimi a pro nácvik pohybových dovedností. Na vybraném sociálním zařízení Stacionáři Človíček je ukázáno, jakým způsobem a za jakých okolností je možné nacvičovat motorické dovednosti v sociální službě. Nakonec jsou uvedeny dvě kazuistiky. Na nich je prezentován vliv pohybových aktivit na sociální začlenění u lidí se zmiňovaným postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.