Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh varianty motocyklové konvenční kyvné vidlice z hliníkových slitin
Adlof, Michal ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem kyvné vidlice z hliníkových slitin. Teoretická část je věnována bližšímu popisu vidlic. Jsou zde popsány starší způsoby uložení kola a také popsány a porovnány čtyři základní varianty kyvných vidlic. Praktická část práce je zaměřena na konstrukční přepracování ocelové kyvné vidlice. Následují výpočty sil a pevnostní analýza. Práce je zakončena porovnáním původní ocelové a přepracované hliníkové kyvné vidlice. Součástí práce je kompletní výkresová dokumentace potřebná pro výrobu, která je umístěna v příloze.
Továrna JAWA v Týnci nad Sázavou v dobách socialistického experimentu - Továrna, lidé a motocykly v době tzv. normalizace a ekonomické transformace (1968 - 1995)
Bárta, Karel ; Franc, Martin (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Cílem této práce je zachycení časového úseku let tzv. normalizace během 70. a 80. let 20. století v Československu. Právě normalizace je v tomto případě primárním zkoumaným obdobím s přesahem do doby ekonomické transformace v 90. letech, a to v podmínkách v té době největšího výrobce a vývozce československých cestovních motocyklů - podniku JAWA, přičemž hlavním středobodem, kde se tyto motocykly ve velkém vyráběly, byla továrna v Týnci nad Sázavou - Brodcích. Kromě samotné výroby motocyklů v Týnci nad Sázavou v rámci zkoumaného období se práce zabývá také rolí Československa coby "velmoci" motocyklového sportu v období socialismu a dalšími aspekty souvisejícími s motocykly v rámci zkoumaného období jako je otázka role motocyklů v době normalizace v Československu, či nastínění historického vývoje samotné značky JAWA v poválečných letech a její rozmach v celosvětovém měřítku před samotným znárodněním podniku. Práce se zabývá také dalšími aspekty ve zkoumaném období, jako je dopad továrny na život obyvatel a zaměstnanců v regionu, otázka vztahů k firmě a značce JAWA či zkoumání ekonomické situace továrny v období normalizace a ekonomické transformace. Zdrojem této práce jsou rozhovory a interview s bývalými, ale i současnými zaměstnanci továrny JAWA v Týnci nad Sázavou, kteří zde působili, či působí...
Symbolika a vizuální rétorika chrámu Borobudur v kontextu moderní doby
Pyšová, Michaela ; Petrů, Tomáš (vedoucí práce) ; Pokorný, Ondřej (oponent)
Michaela Pyšová 2016 SYMBOLIKA A VIZUÁLNÍ RÉTORIKA JAVÁNSKÉHO BUDDHISTICKÉHO CHRÁMU BOROBUDUR bakalářská práce Abstrakt: Předkládaná bakalářská práce se zabývá javánskou buddhistickou stavbou Borobudur, která je díky své ojedinělé architektonické podobě a symbolické hodnotě důležitou součástí hmotného indonéského a světového kulturního dědictví UNESCO. Stavba představuje symbol buddhistické kosmologie a i dnes mnichy je využívána ve svém původním rituálním kontextu. Mentalita javánského myšlení se však po staletí vyvíjí v závislosti na proměně nábožensko-filozofických doktrín a mění se proto i porozumění poselství monumentu současnou islamizovanou společností. Úvod práce vymezuje kulturně-historický kontext vzniku Borobuduru v rozsahu od období počátků buddhismu v Indii přes šíření nauky do oblasti Indonéského souostroví a její splývání s lokální vírou. Další část je věnována architektuře monumentu, poselstvím reliéfů a přesahem významu stavby do moderní doby. Cílem je primárně analýza javánské chrámové architektury jako ideového systému, který vyjadřuje filozofické hodnoty buddhistické kultury s přesahem do moderní doby.
Zvýšení výkonu motocyklu Jawa 50
Horák, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zvýšení výkonu motoru mopedu Jawa Babetta typ 225. První část bakalářské práce popisuje princip dvoudobého spalovacího motoru a možnosti jeho rozvodu. Další část je věnovaná úpravě, která byla dělána experimentálně dle informací z dostupné literatury. Práce obsahuje srovnání výsledků měření sériového a upraveného motoru.
Historický vývoj motocyklů v poválečném Československu
Hošek, Štěpán ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Práce popisuje nejdůležitější motocykly vyrobené na území Československa po druhé světové válce. Dále porovnává tyto modely mezi sebou i v celosvětovém měřítku. Jsou zde popsány významné vývojové kroky především značek Jawa a ČZ, které v té době byly v Československu na nejvyšší technické úrovni.
Jawa - historie firemní značky
Minařík, Miloš ; Kopecký, Ladislav (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Práce sleduje vznik, historii a působení úspěšné domácí značky motocyklů i automobilů - Jawy. Průřezově zachycuje její fungování v rozdílných politicko-ekonomických systémech, kterými za 83 let svého života prošla a sleduje změny pozice a vnímání hodnot značky v čase. Práce se věnuje neobyčejné osobní i profesní dráze zakladatele značky Ing. Dr. h.c. Františka Janečka a sleduje proměnu jím založeného podniku, který se transformací ze zbrojního závodu vypracoval na lídra domácího trhu s motocykly a v poválečných podmínkách se široce prosadil na světovém trhu. Největší prostor dostává období 30. let, kdy Jawa zahajuje svou činnost a proces budování značky. Tento proces je představován v jeho komplexním rámci, který vysvětluje a komentuje, ale zároveň práce sleduje celý systém metod propagace značky, který podpořil její výrobní politiku a dohromady vedl k úspěšnému budování hodnoty značky. které k tomu účelu firma provozovala. Komunikace a aktivity značky jsou detailně analyzovány a konfrontovány s pohledem současného marketingového diskurzu. Specificky si pak práce všímá hlavně oblasti sportu a trendů v životním stylu, které značka aktivně spoluutvářela a která. Sportovní propagace značky je představena i jako širší koncept, který značka využila k vybudování své pozice a známosti v domácím i světovém...
Finanční analýza firmy JAWA Moto, s. r. o.
Kváš, Martin ; Holečková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Staňková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na finanční analýzu sledovaného podniku JAWA Moto spol. s r. o. v letech 2012 - 2015. Práce je rozdělena do dvou základních částí - metodické a praktické. V první části jsou nastíněny použité metody a ukazatele finanční analýzy, které jsou následně ve druhé části práce aplikovány na sledovaný podnik. Jedná se především o horizontální a vertikální analýzu, analýzu rentability, aktivity, likvidity, zadluženosti, nákladovosti a o bankrotní a bonitní modely. Na závěr jsou výsledky ukazatelů okomentovány a je ohodnocena celková finanční situace společnosti.
Univerzální elektronické zapalování pro spalovací motory
Čmelík, Matouš ; Knobloch, Jan (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem elektronického zapalování pro dvouválcové dvoutaktní motory. V práci je popsán stávající systém zapalování. Dále jsou popsány možnosti snímání polohy klikové hřídele motoru. Návrh systému zapalování je navrhován převážně pro motory JAWA, ČZ a motory Trabant. Při návrhu je kladen důraz na robustnost a spolehlivost celého zapojení. Hlavní předností celé navrhované konstrukce je je možnost nastavit předstih jako funkci vnějších parametrů, jako jsou například otáčky nebo teplota motoru. Navržené zapalování bylo vyzkoušeno v praxi ve vozidle Velorex.
Vytvoření nového vizuálního stylu na základě etablované značky
Troják, Adam ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Vojtěch, Pinc (oponent)
Práce grafického designera zaměřujícího se na tvorbu korporátní grafiky, jednotných vizuálních stylů a zejména logotypů obsahuje několik náplní činností. V dnešní době se lidé čím dál více specializují na svou oblast aktivity, což jim přináší obecně žádaný detailnější pohled na věc, ale tím opomíjejí ostatní disciplíny, které jim pomáhají vidět problematiku z "ptačí perspektivy". Proto tato bakalářská práce obsahuje jak praktický pohled na tvorbu jednotného vizuálního stylu značky, tak i proces myšlenek pocházejících z firemní identity, jakožto jádra každé značky, s přesahem k emoční a filozofické stránce.
Fenomén Jawa, propagace, uplatnění a sportovní úspěchy motocyklů
KOHÁKOVÁ, Michaela
Téma firmy JAWA bylo už několikrát zpracované, ale vždy jen se zřetelem k technice, sportu a k Františku Janečkovi. Rozhodla jsem se popsat vývoj firmy a způsob její propagace v souvislosti s lidmi v pozadí, těmi, jež svým nemalým dílem přispívali k utvoření fenoménu Jawa. Ke slovu přicházejí propagandisté, žurnalisté, distributoři a jezdci firmy Jawa, kteří svými výkony proslavovali její jméno. K práci jsem využila archivní prameny, dobové fotografie a tiskoviny. Velkým přínosem mi bylo setkání se závodníkem Lubomírem Houškou a paní Janou Dvořákovou z propagačního oddělení, díky nimž je má práce doplněna i o důležité vzpomínky. Díky vstřícnému přístupu zaměstnanců NTM se mi podařil do práce vtělit i dosud nepublikované články a fotografie. Doufám, že i tato práce svým obsahem přispěje k poodkrytí dalších informací o díle Ing. Františka Janečka a upozorní na to, že i malí lidé se pyšní velkými činy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.