Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv reklamních ploch na pozornost řidiče
Bugáň, Marek ; Semela, Marek (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem reklamních ploch na pozornost řidiče. V rámci teoretické části práce jsou shrnuty poznatky v oblasti vlivů reklam na pozornost řidiče, dále je přiblížena problematika záznamu pohybu řidičových očí, pomocí eye-trackingu, které bylo využito během provedeného měření. Analytická část čerpala z videozáznamů jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Získaná data byly zpracována a vyhodnocena za účelem zjištění trvání pohledů na reklamní zařízení v okolí komunikace.
Vnímání rychlosti vozidla
Šlapalová, Eva ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním rychlosti vozidla z pohledu řidiče bez možnosti kontroly tachometru. Teoretická část je věnovaná řidiči jako rizikovému faktoru a rešerši vozidel. Praktická část představuje realizované jízdní zkoušky týkající se subjektivního vnímání řidiče v závislosti na věku, zkušenostech a typu vozidla.
Vnímání rychlosti vozidla řidičem
Formanová, Barbora ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaobírá problematikou vnímání rychlosti vozidla řidičem, a to bez možnosti kontroly tachometru vozidla. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti vozidel, včetně problematiky konstrukce osobních vozidel. Dále je práce věnována oblasti vnímání člověka, která je také zaměřena na vnímání z pohledu řidiče, pohlaví a řidičských zkušeností. Praktická část se zabývá již samotným návrhem, přípravou a realizací experimentálního měření. Následně je provedeno vyhodnocení naměřených dat, a to z hledisek vybraných faktorů, které by mohly mít vliv na subjektivní odhad rychlosti řidiče. Závěr této práce je také věnován návrhům případných úprav metodiky měření pro další využití.
Defenzivní jízda
Zapletalová, Kateřina ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání řidičů a praxi bezpečné a naopak nebezpečné až agresivní jízdy. Cílem práce je zmapovat problematiku bezpečné a defenzivní jízdy a nadefinovat tak zásady defenzivní jízdy. První část práce se zabývá teorií defenzivní jízdy, která je rozebrána jak z psychologického, tak právního hlediska. Další část práce se zabývá bezpečností silničního provozu, která je popsána v rámci přímých a nepřímých ukazatelích bezpečnosti silničního provozu. Empirická část práce pak podrobně rozebírá konkrétní situace v silničním provozu, které vedou k dopravním nehodám. Tato analýza je provedena na základě podkladů k reálným dopravním nehodám. Z konkrétních situací dopravních nehod jsou pak nadefinovány zásady defenzivní jízdy.
Kontrola situace za vozidlem
Perničková, Tereza ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou kontroly situace za vozidlem. V rámci teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o dopravním systému, reakční době a jejích jednotlivých fázích, včetně faktorů, které reakční dobu ovlivňují a možné metody jejího měření. Dále je uvedena problematika výhledu z vozidla a pravidla bezpečné jízdy. Vysvětleno je měření změny směru pohledu pomocí eyetrackingu, typy těchto zařízení a metody vizualizace dat získaných ze záznamů. V analytické části jsou čerpána data z pořízených videozáznamů jízd v reálném silničním provozu. Je uvedena zkušební trasa, testovací zařízení, zkušební vozidlo a informace k testovaným řidičům. Ze získaných dat byla vyhodnocena četnost a délka jednotlivých složek pohledů do zpětných zrcátek v závislosti na vybraném zpětném zrcátku i celková doba, kterou řidiči věnovali pohledu do zrcátek.
Návrh řídícího systému motocyklu k potlačení jezdeckých chyb vedoucích k nehodám
Přibyl, Tomáš ; Liška, Jiří (oponent) ; Zuth, Daniel (vedoucí práce)
Práce řeší obecný návrh systému automatického řízení výkonu motoru a brzdného účinku motocyklu tak, aby nedocházelo ke zbytečným nebezpečným situacím a ke zlepšení jízdních vlastností a k potlačení příčin vzniku nehody vlivem chybných rozhodnutí řidiče. Je požadováno navrhnout obecný systém, založený především na návrhu senzoriky a řídících obvodů, jejich vzájemných vazeb, návrh řídícího procesoru, který bude bez vědomí řidiče zasahovat do řízení motocyklu.
Řidič senior jako riziková osobnost
Sedlák, Emil ; Matuchová, Eva (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je posouzení současného stavu rizikových faktorů u osob starších 65 let v oblasti dopravy. Teoretická část obsahuje poznatky z literárních zdrojů v oblasti dopravní psychologie, zaměřuje se na snížení kognitivních schopností a psychomotorických dovedností a jejich dopady, asistenční prvky výbavy vozidla. Analytická část popisuje budoucí vývoj stárnutí populace, hodnotí statistiky nehodovosti seniorů, příklady nehod a uvádí kazuistiky z dopravně psychologického pracoviště. Vyhodnocení výsledků měření reakčního času seniorů a pro srovnání také mladších generací. Poslední kapitola je věnována opatřením, které by mohly přispět k nižší nehodovosti seniorů na pozemních komunikacích.
Obvyklá doba a frekvence pozorování zpětných zrcátek a přístrojové desky řidičem
Krejčí, Vojtěch ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou obvyklé doby pozorování a frekvence pozorování zpětných vozidlových zrcátek a přístrojové desky. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky z oblasti vizuálního rozptýlení řidiče, respektive okolnosti, jenž mají vliv na chování a způsob chování řidiče za jízdy. Dále je zde blíže přiblíženo a charakterizováno zařízení pro zaznamenávání pohybu řidičových očí, které je využito během měření obvyklé doby pozorování. Tato data jsou pak dále využita v rámci experimentální části práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data statisticky vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů do zpětných vozidlových zrcátek a na přístrojovou desku. Závěry učiněné na základě naměřených výsledků jsou obsaženy v poslední kapitole, kde je také zhodnocen přínos této práce pro praktické využití v oboru analýzy silničních nehod či zlepšení bezpečnosti jízdy na našich komunikacích.
Simulace provozu na silnicích a dálnicích
Zajdák, Jiří ; Vícha, Karel (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulací silničního provozu na silnicích a dálnicích. Práce rozebírá důležité pojmy z oblasti pravidel silničního provozu a jejich návaznost na simulační systém. Dále je zde popsána problematika návrhu a tvorby silniční sítě, kterou simulátor používá. Vysvětluje principy modelů chování účastníků silničního provozu, které lze rozšiřovat pomocí dalších zásuvných modulů. Práce také zhodnocuje do jakých podrobností je vhodné modelovat realitu v jednotlivých částech simulačního systému.
Androdidaktická specifika vzdělávání řidičů motorových vozidel
Marek, Prokop ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Oblast vzdělávání řidičů byla po dlouhá léta doménou středoškolsky vzdělaných lektorů. Tak jako v jiných oborech se začínají objevovat jednotlivci, kteří se v této oblasti chtějí dále vzdělávat a rozvíjet, např. studiem pedagogiky nebo andragogiky na vysokých školách, s cílem dosáhnout při svém edukačním působení vyšší odbornosti, efektivity, empatie. Chtějí dalším studiem kultivovat svou osobnost a zvyšovat úroveň svého lektorského působení. Osobnost lektora je v mnohých aspektech vzorem pro posluchače. Může být stejně tak dobrým jako špatným příkladem. V málokteré oblasti lidského života čelí lidé takovému nebezpečí, jako účastníci silničního provozu. Je tedy na místě zabývat se kvalitou a kompetencí lektorů zprostředkujících výklad ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích (zákon o silničním provozu) a souvisejících předpisů, včetně sdělení vlastních zkušeností a doporučení, případně vhodnou interpretací zkušeností jiných účastníků silničního provozu. Kvalitní příprava lektora a schopnost reprodukovat potřebná fakta a zkušenosti posluchačům odborných školení řidičů je důležitým faktorem při snižování dopravní nehodovosti a všech jejích důsledků. Následující text si klade za cíl využít poznatky andragogiky, respektive androdidaktiky při přípravě a realizaci odborného...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.