Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mix/Match
Hauke, Adriana ; Palaščak, Michal (oponent) ; Manton, Ryan (vedoucí práce)
Projekt se zaměřuje na architektonický návrh polyfunkční budovy převážně určené k bydlení, s konkrétním zaměřením na ubytování pro studenty. Tato volba je založena na důkladné analýze okolní oblasti. Návrh integruje již existující tenisový klub a zároveň přináší nové funkční prvky. Mezi ně patří kavárna/bar, studijní prostory, vnitřní sportovní hala s padelovým kurtem a hostel. Jeden z tenisových kurtů je na zemi a druhý je na střeše budovy. V mé koncepci otevírám místo více veřejnosti, umožňujíc každému užívat si výhledy a atmosféru, kterou nabízí, a tím vytvářím místo pro komunitu.
Novostavba na Kraví hoře v Brně
Sovíček, Filip ; Kristek, Jan (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Anotace Bakalářská práce se zabývá parcelou na Kraví hoře. Kraví hora je mnohovrstevnaté místo spojující různorodé skupiny, které nabízí mnoho volnočasových aktivit od sportovního vyžití v plaveckém bazénu po odpočinek v parku. V okolí se nachází stavební a právnická fakulta a vybraný pozemek jednou stranou přiléhá k zahrádkářské kolonii. Návrh se zabývá vysokoškolskými kolejemi a to proto, že studenti a zahrádkáři mohou zajistit na první pohled nezvykle harmonické využívání tohoto území. Obě skupiny se nebudou rušit, zahrádky jsou nejvíce vytížené přes víkend, kdy mnoho studentů odjíždí domů. Z druhé strany je parcela obklopena silnicí vedoucí od likusáků k autoservisu. Setkávají se zde dva světy, provoz na frekventované silnici a klid soukromých zahrad. Projekt tento rozdíl reflektuje a k oběma stranám budovy se proto staví jinak. Strana k silnici se skládá z pevně daného rastru pokojů. Naopak východní strana je v práci vnímaná jako pokračování zahrad a gradace v rozpohybovanou strukturu. Rozpohybování obvodových stěn této části zajistí dostatek světla i přes orientaci na východ a zároveň vytváří zákoutí pro společenská setkání či soukromý oddech. Přechod mezi těmito světy tvoří ústřední chodba se schodištěm a výtahem, která prostupuje do obou stran budovy v podobě společenských místností. Pod celým objektem je krytý prostor pro volné využití s garáží, který svým konstrukčním rozdělením kopíruje celý objekt. V těchto prostorách se také nachází technická místnost a tubus výtahu. Západní stranu budovy lemují dvě rampy vedoucí z rušné silnice k hlavnímu a bočnímu vchodu.
Kopřivnice 3.0
Vyležíková, Hana ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu parcely známé jako Házeňák, nacházející se na severu města Kopřivnice. Parcela, původně sloužící jako házeňkářské hřiště, v současnosti slouží jako provizorní parkoviště. Cílem je porozumět tomu, jaké možnosti nabízí tato lokalita pro budoucí využití a jak by mohla přispět k rozvoji města Kopřivnice. Tento prostor s velkým potenciálem nyní představuje nový směr vývoje města. Spojení s detašovaným pracovištěm vysoké školy otevírá dveře pro mladé lidi, kteří hledají inspiraci, vzdělání a nové příležitosti. Startovací byty jsou připraveny nabídnout mladým absolventům domov a příležitost ke startu v jejich kariéře. Tato iniciativa vytváří most mezi vzděláním a profesním životem, umožňující mladým lidem zůstat ve městě a přispívat k jeho prosperitě.
Kopřivnice 3.0
Lánský, Michal ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Urbanistická studie v předchozím semestru prověřila možnosti na území zvané Házeňák, v Kopřivnici. V lokalitě následně specifikovala zastavovací plány prostřednictvím manuálu a ideového řešení. Pro zpracování jsem si zvolil objekt v jihovýchodní části lokality Házeňák. Podélná hmota lemuje rušnou silnici II. třídy (Československé armády) a pokračuje tak v uliční linii vyvolané obytnou a občanskou výstavbou směrem do centra města. (ulice Kadláčkova). Cílem je tak navrhnout adekvátní studentské bydlení
Trénink netechnických dovedností jako prevence chyb v intenzivní péči
SVÁROVSKÁ, Tereza
Hlavním cílem této práce bylo zmapovat aktuální stav tréninku netechnických dovedností včetně subjektivních pocitů a zkušeností s tímto tréninkem. Zaměřili jsme se i na možnosti nejefektivnějšího tréninku netechnických dovedností v době studia i v praxi. Trénink netechnických dovedností může sloužit ke zkvalitnění bezpečné péče o kriticky nemocné pacienty, kteří se nachází na jednotkách intenzivní péče, kde jsou často náročné, stresující a vypjaté situace. Teoretická část ukotvuje stanovené základy k porozumění pojmům jako je intenzivní péče, netechnické dovednosti či simulační výuka a jejich náležitostem. Výzkum byl realizován se studenty navazujícího studia Specializace v ošetřovatelství, Intenzivní péče. Druhý výzkumný vzorek tvořil ošetřující personál působící na jednotkách intenzivní péče. Výzkum byl realizován metodou kvalitativního šetření a při výzkumu byl použit polostrukturovaný rozhovor s ošetřujícím personálem a se studenty absolvujícími simulační výuku a dále bylo použito nezúčastněné zjevné pozorování právě při již zmíněné simulační výuce. Stanovením prvního cíle jsme zjistili, že pouze v ojedinělých případech je tento trénink realizován pro zdravotníky přímo na jejich pracovištích. Studenti trénink netechnických dovedností absolvují v rámci simulační výuky. Z dalšího výzkumného šetření jsme zjistili, že v praxi zdravotníci ojediněle, a často nevědomky alespoň základy netechnických dovedností používají. Někteří zdravotníci trénink netechnických dovedností absolvovali buďto na jiných pracovištích nebo v rámci předchozího studia a mají s tímto tréninkem většinou pozitivní zkušenosti. Studentům chybí častější výuka v simulační místnosti, a jelikož výzkum byl realizován se studenty, kteří jsou všichni již zaměstnaní, tak by tento trénink i uvítali na jejich pracovištích s jejich kolegy. Nejčastější stěžejní dovednost byla při pozorování leader ve skupině a uzavírání komunikační smyčky. Mezi nejefektivnější metody jsme výzkumným šetřením zařadili především simulační výuku.
Analýza životního stylu vysokoškolských studentů na VUT v Brně
Klíma, Josef ; Muchová, Marta (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu životního stylu vysokoškolských studentů na VUT v Brně. Vyhodnocuje stravovací a pohybové návyky a přináší návrhy řešení na zlepšení. Předkládá teoretické poznatky o zdravém životním stylu a srovnává je s výsledky ankety realizované na VUT v Brně v období leden 2013 a listopad 2013.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Hamdanieh, Livine ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Tématem návrhu bylo vytvoření vstupního objektu do areálu Přírodovědecké fakulty, která se nachází na pomezí města a krajiny. Nově navržený vstupní objekt má možnost dát areálu novou identitu, jako místa nejen pro studenty, ale i veřejnost.
Dům u kapličky
Leitmannová, Barbora ; Žák, Libor (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá vypracovaním projektovej dokumentácie, úpravami architektonickej štúdie a spracovaním architektonického detailu Domu pri kaplnke. Zadaním bolo navrhnúť polyfunkčný dom na rohovej parcele, ktorá ukončuje zástavbu dvoch stretávajúcich sa ulíc a to ulice Táborskej a ulice Nezamyslovej, v mestskej časti Brno Židenice. Cieľom tohto projektu bolo vytvoriť objekt atraktívny svojou náplňou pre celú štvrť. Návrh pozostáva z dvoch objektov. Objekt doplňujúci zástavbu ulice Táborská je päťpodlažný. Prvé nadzemné podlažie je určené komercii, a to knižnici spojenej s kaviarňou. Ďalšie tri nadzemné podlažia sú venované rezidenčnému bývaniu pre mladých. Druhé podlažie zahrňuje dva menšie byty a dva väčšie, pričom každý pozostáva z dvoch obytných buniek a spoločnej kuchyne prepojenej s obývačkou. Jeden z týchto bytov je bezbariérový. Cez tretie a štvrté podlažie prechádza 6 mezonetových bytov. Druhý objekt, doplňujúci zástavbu ulice Nezamyslova je trojpodlažný. Prvé nadzemné podlažie určené pre komerčné účely patrí priestorom papiernictva. Na vrchnom podlaží sa nachádza jeden dvojizbový a jeden štvorizbový byt. Z dôvodu nedostatku miesta na parkovanie sa nachádza pod objektami jedno prepojené parkovacie podlažie prístupné z ulice Nezamyslova. Výrazným prvkom projektu je objekt vzniknutý prienikom kubických hmôt z časti položených na obytných objektoch. Tento objekt predstavuje vertikálnu zelenú záhradu prístupnú nielen nájomníkom, ale hlavne verejnosti. Dopĺňa tak absentujúci verejný zelený priestor netradičnou vertikálnou formou. Jedná sa o dvojposchodový objekt zhotovený z oceľovej konštrukcie, porastený popínavou zeleňou, ktorej nepravidelnosť umožňuje návštevníkom zvýšený pohľad do okolia a zároveň oddych v obklopený zelene. Perforované panely obaľujúce túto oceľovú konštrukciu, ktoré slúžia ako podklad pre rast zelene prechádzajú do predsadenej zelenej fasády dvojpodlažného objektu od ulice Nezamyslova. Priestor medzi kaplnkou a navrhnutým objektom a tak
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Liptáková, Jana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Zámerom a úlohou práce je nájsť takú formu, priestorové usporiadanie a funkčné vzťahy školy, ktoré by vyhovovali súčasným vyučovacím trendom a potrebám. Návrh by mal nájsť taký typ školy, ktorý by zapadol do tohto špecifického prostredia a riešil problémy v ňom. Škola na tomto mieste by mala byť solitérnou stavbou, tak aby podporovala celkový charakter prstenca. Princíp umiestnenia školy v centre mesta a zároveň zabezpečenie bezpečnosti a hlavne psychického pohodlia priviedlo návrh k myšlienke monobloku. Uzatvárajúceho a koncentrovaného sa do vnútra a fungujúceho jednotne ako architektonického organizmu. Návrh sa preto snaží pôsobiť navonok jednoducho a stroho - ochranne a vo vnútri ukrývať bezpečný ale zaujímavý školský život. Ideovo by sa mala zelená lúka dostať dovnútra školy. Umiestnenie sa nachádza medzi dvoma prostrediami, ktoré neoddeľuje, ale naopak sa snaží čo pokiaľ do najväčšej miery ich prepojenie v úrovni parteru. Nevytvára blokádu ale možnosť prechodu vo viacerých častiach. Verejné priestranstvo a mestská zeleň, ktoré boli na tomto mieste odobrané sa posúvajú do vyššej úrovne vegetačnej strechy parteru školy. Pôvodné otvorené mestské verejné priestranstvo je nahradené uzatvoreným parterom školy, ktoré však tvorí spoločný základ - platformu. Tento základ vytvára spoločenský poloverejný priestor, ktorý umožňuje voľný pohyb, stretávanie rôznych vekových skupín a tak vytvára akúsi sociálnu platformu pre všetky školy. Parter je pohľadovo otvorený do okolitej zelene čo podporuje kontinuitu priestoru. Túto myšlienku podporuje sklenená fasáda s drevenými tieniacimi lamelami. Merítko parteru sa odvíja od veľkosti zelene, tak aby drevené lamely pôsobili ako kmene stromov a pri pohľade von z budovy sa opticky strácali. Oproti ľahkému základu sa stavia do kontrastu ťažká betónová hmota, ktorá prezentuje jednotlivé funkčné celky skôl posadených na socialno- spoločenskej platforme školy, levitujúce nad zeleňou Černej louky. Motívom dookola obiehajúcej atiky je vytvorená jednotnosť a jednoznačnosť celku.
Elementární architektura / Architektura přijíždí
Ivkovičová, Natálie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je najít vhodný způsob a řešení zprostředkování architektury a jejích širokých témat do životů veřejnosti. Navrhnout ideální prostor a vyhovující podmínky pro popularizaci nejen architektury, ale i oborů přidružených jako je umění, zahradní architektura a stavitelství, kde dojde k propojení všech těchto disciplín. Hlavní součástí návrhu je potom nalezení vhodného způsobu „přenosu“ architektury z velkých měst a těch, ve kterých je vyučována, do regionálních měst či vesnic. Tento způsob prezentace a sdílení by byl uskutečněn pomocí pojízdných pavilonů, které by tvořily mobilní ateliéry. Celý systém bude koordinován a spravován pod záštitou budovy, kde dojde ke srocování a modularizaci těchto mobilních pavilonů. Budova vytvoří „těžiště architektury“, kde se spojí všechny funkce do jedné. Tato centrála slouží jako doplňující funkce školám architektury, stavebního inženýrství, výtvarného umění a zahradní architektury. Dojde tedy ke spolupráci studentů napříč všemi obory s místem pro prezentaci a vystavování vůči veřejnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.