|
Prvky multikulturality v corporate identity firem v ČR
Neuwirthová, Magda ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Klosová, Anna (oponent) ; Pichanič, Mikuláš (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá problematikou multikulturality. Konkrétně zkoumá prvky národních mentalit japonského, korejského a amerického managementu ve firmách na území České republiky. Práce si klade za cíl identifikovat tyto prvky v podnikové kultuře, zjistit, které z nich přináší nejvíce konfliktních situací, a doporučit vhodné postupy k zjištění problémů a k jejich odstranění. V práci je obecně charakterizováno multikulturní prostředí a přístupy významných světových filosofů, antropologů a sociologů. Dále jsou zde identifikovány konkrétní multikulturní prvky v podnikovém prostředí, je zde navržen vlastní model multikulturní podnikové identity a model k identifikaci podmínek silné podnikové kultury. Také je zde charakterizováno české kulturní prostředí ve srovnání s japonským, korejským a americkým, dle výzkumných šetření předních českých sociologů. Stěžejním je v práci výzkum řízení corporate identity amerického, japonského a korejského managementu. Na základě průzkumu pomocí dotazníkového šetření jsou identifikovány čtyři nejproblematičtější oblasti konfliktů sledovaných kultur. Jsou to odlišné příležitosti u firmy, faktor neekonomického využití času, nevhodný průběh a vedení porad a způsob osobní prezentace práce. Na závěr jsou zde navržena možná řešení těchto konfliktních situací v praxi pro stávající i budoucí investory z daných zemí.
|
|
Automobilový průmysl v ČR s přihlédnutím k působení TNC Volkswagen Group na českém trhu
Zeman, David ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na automobilový průmysl v ČR. V práci je blíže chrakterizován vliv ekonomických krizí na automobilový průmysl, globalizace v automobilovém průmyslu, přímé zahraniční investice do automobilového průmyslu v ČR a obchodní bilance v automobilovém průmyslu. Pro lepší vypovídací hodnotu se práce zaměřuje na konkrétní nadnárodní společnost Volkswagen Group, kdy je v práci rozebráno její zastoupení v ČR. Hlavním cílem práce je stanovení prognózy vývoje automobilového průmyslu v ČR a prognózy vývoje tuzemského trhu s novými automobily.
|
|
Vliv obchodně-kulturních odlišností zemí na řízení firmy
Simonova, Olga ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou kulturních zvláštnosti různých zemí a regionů a popisem jejích vlivu na fungování mezinárodních firem na konkrétním příkladu korejské firmy v Indii. V první části této práce budou analyzovány základní manažerské funkce, s větším zaměřením na oblast řízení lidských zdrojů. Jsou zde popsány základní rozdíly ve fungování dílčích řídících procesů ve firmě a uvedeny zásady, jak se jim přizpůsobit. Nastíněny jsou i kulturní rozdíly z pohledu různých kulturních dimenzí. Používají se metody G. Hofstedeho, projektu GLOBE (Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness - účinnost vůdčího a organizačního chování), S. Halle a F. Trompenaarse. Druhá část této bakalářské práci je zaměřena na popis a porovnání spolupráce dvou mentalit na příkladu podniku z Jižní Koreji, expandujícího do Indie. Porovnání se provádí popsáním základních kulturních rysů, jak korejské, tak indické mentality, a popisem fungování dané společnosti. Přínosem práce je zkoumání důležitosti vnímání kulturních odlišnosti při expanzi firmy a spolupráce se zahraničními pracovníky.
|
| |
|
Firemní kultura německé firmy Bosch Diesel.cz
Dubová, Zuzana ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou firemní kultury, a to jak po stránce teoretické, tak i po stránce praktické. V teoretické části jsou definovány pojmy kultura, národní kultura, firemní kultura, firemní image, identita a etika. Práce zkoumá vliv působení více národních kultur v rámci jedné mezinárodní společnosti a analyzuje hlavní rozdíly české a německé kultury a podnikatelského prostředí. Praktická část práce je zaměřena na firemní kulturu německé společnosti Bosch Diesel působící v České republice. Analyzuje jednotlivé prvky firemní kultury, např. rozvoj a motivaci zaměstnanců, hodnoty společnosti, interní komunikaci, či společenskou odpovědnost. Závěrečné dotazníkové šetření zkoumá, jak je implementovaná firemní kultura vnímána zaměstnanci společnosti.
|
| |
| |
|
Charakteristika Malajsie a její ekonomická spolupráce s EU s důrazem na produkci kaučuku a palmového oleje
Turnová, Zuzana ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Láznička, Libor (oponent)
Cílem bakalářské práce je obecně charakterizovat Malajsijskou federaci a popsat vývoj ekonomické spolupráce tohoto státu s Evropskou unií. Práce se také soustředí na prognózu budoucího vývoje zahraničního obchodu Malajsie. V celém textu je patrný význam dvou zdejších strategických surovin pro ekonomiku Malajsijské federace. Jedná se o palmový olej a kaučuk. Obě komodity jsou zde produkovány a jsou také hojně vyváženy do celého světa. Proto je palmovému oleji a kaučuku v práci věnována zvláštní kapitola a suroviny jsou zohledněny také v prognóze budoucího vývoje zahraničního obchodu Malajsie.
|
|
Vliv mentality, kultury a politické situace vybraných arabských zemí na jejich hospodářský vývoj.
Habrcetlová, Kateřina ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce se zabývá popisem vybraných arabských zemí, jejich kultury a politické situace a následně analýzou jejich ekonomické situace. Cílem práce je prokázat, zda kultura a politická situace země mají vliv na její hospodářskou situaci. Zkoumány jsou Egypt, Libye, Libanon a Saúdská Arábie. V rámci prvních tří zmíněných zemí je důraz kladen na jejich politický vývoj, a to především s ohledem na nedávné revoluční události v arabském světě. V části věnované Saúdské Arábii se věnuji kulturním specifikům této země. Poslední kapitola je věnována grafické analýze ekonomických ukazatelů.
|
| |