Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané útvary administrativního stylu ve výuce češtiny na střední škole u žáků s ruským mateřským jazykem.
Kovářová, Jana ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Höflerová, Eva (oponent) ; Šindelářová, Jaromíra (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou výuky tzv. pokročilého psaní u ruskojazyčných žáků středních škol. V rámci tohoto tématu jsme se zaměřili na konkrétního učivo, slohové útvary administrativního stylu. Cílem práce je zmapovat, jak k výuce přistupují učitelé a jak žáci s ruským mateřským jazykem, a dále posoudit, jaké jsou rozdíly v písemných pracích u žáků s českým mateřským jazykem a ruským mateřským jazykem, a nakonec navrhnout didaktické řešení výuky zvolených slohových útvarů u žáků s ruským mateřským jazykem. Ke zpracování tématu jsme přistupovali metodami kvalitativního výzkumu. Praktická část práce se skládá ze čtyř částí. První na podkladě shromážděných rozhovorů s učiteli analyzuje jejich přístup k výuce daného učiva a shromažďuje poznatky o kritických místech i příklady dobré praxe. Druhá část se zaměřuje na pohled žáků s ruským mateřským jazykem; prostřednictvím rozhovorů jsme zjistili, že žáci mnohdy nedokáží objektivně posoudit své jazykové kompetence a obecně trpí nedostatkem metakognice. Třetí část komparativně z hlediska funkční stylistiky zpracovává v jednotlivých jazykových plánech vzorek 180 písemných prací žáků s českým mateřským jazykem a ruským mateřským jazykem. Zjistili jsme, že žáci s ruským mateřským jazykem při výuce vybraných útvarů administrativního stylu...
Didaktický test z cizího jazyka. Doporučení pro tvorbu didaktického testu z cizího jazyka s ohledem na specifika ruského jazyka
Kovářová, Jana ; Hulešová, Martina (vedoucí práce) ; Rajnochová, Natalie (oponent)
Tato práce byla věnována problematice tvorby testu z cizího jazyka. Jejím cílem bylo seznámit širší pedagogickou veřejnost s základními pojmy testování a přiblížit proces vzniku didaktického testu z cizího jazyka. Z kapitoly 1, v níž jsme vymezili pojem didaktický test a charakterizovali jej podle různých kritérií třídění, vyplývá, že podobu didaktického testu určuje účel, ke kterému jej chceme použít. Celý proces vzniku testu je nutné podřídit tomu, co chceme testem zjistit, a k čemu mají sloužit jeho výsledky. V pedagogické praxi je tedy nutné zvolit správnou podobu testu podle účelu a zamýšlené interpretace výsledků.
Teaching Cultural Studies of English-speaking Countries at Grammar Schools in the Czech Republic in 21st century
Kovářová, Jana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na pojem reálií jako takový, jejich úlohu a celkové trendy jejich vyučování z pohledu odborníků, vyučovacích metod a RVP G. Dotazníkovou metodou zaměřenou na gymnazijní učitele angličtiny se zjistilo, jakým způsobem a v jaké míře se reálie vyučují. Obsahová analýza tří nejvíce používaných učebnic angličtiny ukázala, že v sobě zahrnují výuku reálií tak, jak jsou proklamovány v RVP G, avšak nezahrnují všechna témata a velmi zřídka se v nich objevují některé anglicky mluvící země. V závěrečné části je prezentována vyučovací hodina pro gymnazijní výuku reálií anglického jazyka. Pro tuto hodinu byla cíleně vybrána jako vhodný kandidát Austrálie, jelikož se ve všech učebnicích vyskytovala jen zřídka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Evaluace ředitele mateřské školy jako nástroj jeho rozvoje
Kovářová, Jana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce je vymezit základními pojmy - evaluace, evaluační teorie, kompetence a role ředitele mateřské školy, evaluace ředitele mateřské školy jako nástroj jeho rozvoje. Praktická část je zaměřena na popis napětí mezi představami a skutečností evaluace ředitelů mateřských škol v rámci České republiky. Teoretická část práce se zabývá vysvětlením pojmu evaluace a popisem různých evaluačních teorií a jejich tříděním za použití nejen české literatury ale také zahraničních zdrojů. Současně jsou vysvětleny pojmy ředitel mateřské školy, jeho odpovědnosti, role a kompetence včetně specifik práce ředitele mateřské školy. Konec teoretické části je věnován evaluaci ředitele mateřské školy. Praktická část popisuje zjištěné skutečnosti, které se týkají evaluace ředitele mateřské školy ze strany České školní inspekce. Jsou popsány základní nástroje podpory ředitelů mateřských škol, nejen jejich možnost využití, jejich přednosti, ale také překážky, které brání ve využití těchto nástrojů. Na základě výzkumného šetření jsou popsány nejen změny zaměřené na podporu ředitelů mateřských škol, ale také to, jak jsou řediteli mateřských škol vnímány. Součástí praktické části je také otázka vlivu zjišťování České školní inspekce na vzdělávací politiku České republiky. KLÍČOVÁ SLOVA evaluace, evaluační teorie,...
Teaching Cultural Studies of English-speaking Countries at Grammar Schools in the Czech Republic in 21st century
Kovářová, Jana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na pojem reálií jako takový, jejich úlohu a celkové trendy jejich vyučování z pohledu odborníků, vyučovacích metod a RVP G. Dotazníkovou metodou zaměřenou na gymnazijní učitele angličtiny se zjistilo, jakým způsobem a v jaké míře se reálie vyučují. Obsahová analýza tří nejvíce používaných učebnic angličtiny ukázala, že v sobě zahrnují výuku reálií tak, jak jsou proklamovány v RVP G, avšak nezahrnují všechna témata a velmi zřídka se v nich objevují některé anglicky mluvící země. V závěrečné části je prezentována vyučovací hodina pro gymnazijní výuku reálií anglického jazyka. Pro tuto hodinu byla cíleně vybrána jako vhodný kandidát Austrálie, jelikož se ve všech učebnicích vyskytovala jen zřídka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávání dítěte s dětskou mozkovou obrnou v běžné mateřské škole
KOVÁŘOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je analyzovat konkrétní případ dítěte s dětskou mozkovou obrnou v běžné mateřské škole. Teoretická část zpracovává téma dětské mozkové obrny a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Praktická část obsahuje popis konkrétního vývoje dítěte s dětskou mozkovou obrnou a jeho vzdělávání v běžné mateřské škole. Práce sleduje zejména oblast motoriky, komunikace, samostatnosti a sociálního začlenění. Práce je zpracována na základě ročního pozorování a rozhovorů s pedagogy, rodiči a dětmi.
Soukromoprávní aspekty poskytování zdravotní péče
Kovářová, Jana ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
Problematika poskytování zdravotní péče je stále aktuální, zejména s ohledem na skutečnost, že se současná právní úprava opírá o mnohokrát novelizovaný zákon o péči o zdraví lidu z roku 1966 a Úmluvu o lidských právech a biomedicíně, která pro Českou republiku vstoupila v platnost v roce 2001. Odborná veřejnost stále čeká na novou právní úpravu poskytování zdravotní péče, která je sice obsažena v návrhu zákona o zdravotních službách, tento však zatím neprošel legislativním procesem. Autorka se dále zabývá právně i eticky spornými tématy jako je např. interrupce nebo respektování "Living will" (dříve vyslovených přání) v praxi. Dalším zpracovaným tématem je poučení pacienta a náležitosti a získávání informovaného souhlasu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.