Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní a poradenská trajektorie dítěte s Aspergerovým syndromem
Lampová, Klára ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Cílem je nahlédnout do školní a poradenské trajektorie dětí s Aspergerovým syndromem z jejich perspektivy, doplněné o výpovědi jejich rodičů a poté okomentovat shody a odlišnosti, které se v jejich výrocích objevují. Data jsou sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a jedná se o kvalitativní výzkum. Na základě analýzy výsledků jsou pak představena zjištění v oblastech: "co bylo před tím" (tedy co diagnóze předcházelo); školní docházky; komunikace se spolužáky a učiteli; vztahů ve škole; zkušeností s poradenskými zařízeními a odbornou pomocí; zájmů a podobností či odlišností v pohledech dítěte a rodiče. Ve výsledcích se nejčastěji objevovalo téma nedostatečných odborných znalostí o problematice Aspergerova syndromu, kvůli kterým docházelo k častým nedorozuměním či konfliktům s pedagogickými pracovníky. Dále se ve výsledcích objevila témata jako tedy jsou: potřeba tolerování individuálních podmínek během vyučování; deficity v komunikaci a sociálních interakcích; kladné vnímání odborné pomoci a spolupráce odborníků se školou. Práce je také zaměřena na teoretické vymezení problematiky Aspergerova syndromu ve vztahu ke zjištěním ve výzkumné části. KLÍČOVÁ SLOVA speciální vzdělávací potřeby, Aspergerův syndrom, škola, poradenství
Vnímání času dětmi předškolního a mladšího školního věku
Krulišová, Julie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
V teoretické části této práce shrnuji s využitím odborné literatury některá východiska a poznatky k tématu času, časové perspektivy, vnímání času, zvláště pak u dětí předškolního a mladšího školního věku, charakteristiky těchto období i charakteristiky chápání času u těchto dětí, a věnuji se krátce i tomu, jak dospělí učí děti hodiny a čas. V empirické části se pak věnuji svému kvalitativnímu výzkumu, rozhovorům s dětmi ve věku od tří do deseti let. Mým cílem bylo přiblížit se a více pochopit, jak v praxi takto staré děti chápou čas a různé časové pojmy a jak se v nich orientují, jak umí čas odhadovat a jaké je jejich pojetí mládí a stáří, a to jak obecné, tak i u jejich blízkých osob.
Předškolní dítě v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Severová, Veronika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá případovou studií konkrétního zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc a kazuistikou vybraných předškolních dětí, které jsou umístěny ve zmiňovaném zařízení. V teoretické části charakterizuji dítě v předškolním věku, jeho vývoj a potřeby. Dotýkám se také tématu syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (dále v textu jen "CAN"), poruch rodiny a náhradní rodinné péče. Shrnuji také obecné informace o zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (dále v textu jen "ZDVOP") v České republice, jejich náplň a cíl. Hlavní metodou výzkumu je případová studie konkrétního pražského zařízení ZDVOP, kterou jsem tvořila na základě analýzy dat, přímého pozorování, zapojování se do běžného provozu a rozhovoru se sociální pracovnicí. Případová studie obsahuje stručnou charakteristiku zařízení a detailně zpracované záznamy třech mnou vybraných dětí, zaměřuji se zejména na celkovou prosperitu dítěte, jeho jednání, zvládání dané situace a prožívání odloučení od blízké osoby. Cílem mé bakalářské práce je pozorovat psychický i fyzický stav vybraného předškolního dítěte ve ZDVOP po celou dobu pobytu. Sledovat jeho změny v chování, vztah mezi ním a blízkými osobami a hledat okolnosti, které dítě ovlivňují během pobytu v zařízení. Na základě uvedeného cíle si odpovídám na výzkumné...
Attachment u dětí ve Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (ZDVOP)
Myslivečková, Petra ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Cílem této práce na téma Attachment u dětí v Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc je snaha popsat vazebné chování dětí, které jsou umísťovány do těchto zařízení. V teoretické části se zabývám nejen samotnou teorií attachmentu, ale také aktuálními poznatky, projevy jednotlivých typů attachmentu a diagnostikou attachmentu. Dále se zabývám také charakteristikou samotných zařízení, jejich legislativním vymezením a problémy, které přináší některé současné přístupy a které systém v České republice neumí dostatečně reflektovat. V praktické části pak vycházím z praxe konkrétního zařízení a prostřednictvím kvalitativního výzkumu a kazuistik prezentuji případy jednotlivých dětí. Poslední část práce je věnována možnostem práce s poruchami attachmentu. Klíčová slova: attachment, vazba, Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (ZDVOP)
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní třídě jako sociální skupině
Masařová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní třídě. Teoretická část je věnována klíčovým pojmům mé práce: žák se speciálními vzdělávacími potřebami a školní třída. Zabývám se vývojem dítěte mladšího školního věku, školní třídou jako sociální skupinou, diagnostikou školní třídy a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v souvislosti se současnou legislativou a podpůrnými opatřeními, které jim náleží. Cílem mé práce je zjistit, jaká je sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy. V empirické části jsem tedy nejprve zmapovala sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy, konkrétně ve dvou 4. třídách, jejichž součástí je jeden či více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkum byl proveden na dvou odlišných školách. K tomuto účelu jsem využila Braunův dotazník B - 3. Následně provedla semistrukturovaný rozhovor s třídními učiteli. Při interpretaci dat jsem se zaměřila na to, zda se sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami výrazně liší od sociální pozice ostatních žáků ve třídě, zároveň také na to, jaké faktory to mohou způsobovat. U některých těchto žáků byla zjištěna odlišná sociální pozice v rámci třídy, u jiných zase naopak nebyly nalezeny významné rozdíly....
Žák s poruchou autistického spektra v běžné škole - případová studie žáka základní školy a víceletého gymnázia
Ďurišová, Lenka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
The topic of this thesis is "Pupil with Autism Spectrum Disorder in a Mainstream School - Case Study of a Pupil in Elementary School and Secondary School". The first, theoretical, part of the thesis deals with autism spectrum disorders (ASD) and diagnostics; it will also address current legislative changes of the educational system in the Czech Republic as well as the counseling system, school counseling centers, and school counseling facilities. The second, practical, part will deal with the process of educating pupils with ASD in mainstream elementary schools and secondary schools. The aim of my research was to determine how pupils with ASD were able to integrate into a standard primary school and secondary. I focused on approaches and methods used in the educational process, especially on structured learning, as well as on the teachers' readiness to integrate pupils with special educational needs. The research was conducted in České Budějovice, at the J. Š. Baar Elementary School and Kindergarten, and at the J. V. Jirsík Gymnasium. I used the observation method, interviews with the legal representatives of both pupils, teachers and teachers' assistants, and direct work with autistic pupils; I also had the opportunity to teach the pupil at the gymnasium during my teaching practice as part of my...
Vztah teorie mysli a úrovně jazykových schopností u předškolních dětí
Cajthamlová, Tereza ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Tato práce se zaměřuje na vztah mezi teorií mysli a jazykovými schopnostmi českých předškoláků. Teoretická část shrnuje poznatky o teorii mysli, jejím vztahu k jazykovým schopnostem a některé oblastí vývoje dítěte předškolního věku. Empirická část popisuje výzkum vztahu teorie mysli a jazykových schopností u českých předškoláků. Výzkumu se zúčastnilo 55 dětí, 20 dětí v mladší skupině (m=42 měsíců) a 35 dětí ve starší skupině (m=54 měsíců). Teorie mysli byla testována pomocí úloh zaměřených na porozumění mylným přesvědčením: úlohy Sally-Ann a lentilkového testu. Jazykové schopnosti byly ověřovány pomocí subtestu Posuzování gramatičnosti a subtestu Porozumění gramatice z baterie testů Seidlové Málkové a Smolíka (2014). Výsledky výzkumu ukázaly, že starší děti mají statisticky významně lepší výsledky v úkolech zaměřených na porozumění mylným přesvědčením. Oproti očekávání nebyl prokázán statisticky významný rozdíl mezi jazykovými schopnostmi mladší a starší skupiny. Byla nalezena mírná korelace mezi jazykovými schopnostmi a porozuměním mylným přesvědčením u obou skupin. KLÍČOVÁ SLOVA Teorie mysli, porozumění mylným přesvědčením, jazykové schopnosti, předškolní věk, Sally-Ann task, Lentilkový test

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.