Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Obraz krize v dospívání
Skavská, Petra ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na obraz krize v dospívání, tedy na pojetí pojmu krize samotnými dospívajícími a na jejich vlastní zkušenosti s krizí. Na základě provedené empirické sondy jsem došla k závěrům, které podrobně popisuji v diskusi závěrů (viz výše). Tento prostor tedy využiji spíš k jakémusi ohlédnutí a vyzdvihnutí klíčových momentů ze závěrů empirické sondy. Při vysvětlování pojmu krize se dospívající opírají o své vlastní zkušenosti a tendují k větší konkretizaci pojmu (v porovnání s odborníky). Pokud se snaží o zobecnění, vycházejí opět z toho, co sami zažili nebo co znají se svého okolí (rodina, škola, média). V obecném pojetí krize vyznívají jako klíčové vztahové problémy, o kterých se respondenti zmiňovali jak při vysvětlování pojmu krize, tak i u příkladů své vlastní krize, či jejích příčin. Jak se ukázalo, kromě tří respondentů, kteří hovořili o krizi v obecné rovině, zažili nějakou krizi všichni respondenti. Navíc je během toho provázely podobné pocity. Tato empirická sonda tedy prokázala to, co se objevuje i v odborné literatuře, že krize je čistě subjektivní prožitek a krizí je tedy vždy to, co za krizi jedinec považuje. Dalším zajímavým závěrem je to, že respondenti vnímají krizi jako něco vážného či nepříjemného, co může mít dlouhý průběh a nelehké řešení. Jako příklady...
Metateorie v psycoterapii: realismus, antirealismus a kritická hermeneutika jako třetí alternativa
Macák, Marek ; Šípek, Jiří (oponent) ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce)
Práce "Metateorie v psychoterapii: realismus, antirealismus a kritická hermeneutika jako třetí alternativa" představuje realistickou a antirealistickou metateorii a ukazuje, jaký je praktický význam metateorie pro dění v psychoterapii. Na tento výklad práce navazuje výkladem kritické hermeneutiky Paula Ricoeura a pokouší se ukázat teoretickou i praktickou převahu tohoto východiska nad uvedenými dvěma alternativami. Implikace jednotlivých metateoretických postojů jsou ilustrovány na konkrétních příkladech.
Individuální zkušenost s procesem přeměny pohlaví ve školním prostředí
Zelenka, Marek ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Fifková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušeností studentů, kteří procházeli procesem přeměny pohlaví v době svého studia. Zvolil jsem kvalitativní metodu zkoumání, narativní přístup a problematiku jsem zkoumal z pozic soudobé kritické psychologie. Práce je založena na dvou ohniskových skupinách a sedmi rozhovorech, které na ně navazovaly. Z jednotlivých příběhů je zřejmé, jak se účastníci výzkumu pokoušeli vyrovnat s životem v opačné pohlavní roli, jak se pro ně postupně stalo neúnosné pokračovat v předstírání že jsou těmi, kterými ve skutečnosti nebyli, a jak se rozhodli "vyjit ze svého utajení" a radikálně změnit svůj život. Dále polemizuji s většinovým postojem a přístupem k transsexualitě a s následky, ke kterým vede na poli psychologie a psychiatrie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak jsem se dostal do "pasťáku"
Jurníček, Pavel ; Viktorová, Ida (oponent) ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce přináší pohled do života dospívajících chlapců umístěných do diagnostického ústavu pro mládež kvůli poruchám chování. Cílem práce je zachycení vnitřního světa respondentů, a to včetně interpretace cesty, která je dovedla do diagnostického ústavu. Na teoretické rovině práce vychází z narativní psychologie a poukazuje na rozdíly mezi oficiálním zdůvodněním umístění a vlastními konstrukty respondentů. Z metodologického hlediska se jedná o narativní analýzu při níž jsou zkoumána data získaná od pěti respondentů. Na interpretace respondentů je přitom nahlíženo ztrojí perspektivy: první z nich se zaměřuje výhradně na interpretaci problému samotného; druhá nabízí pohled na širší vztahový kontext ve kterém problém vznikal; a konečně třetí perspektiva analyzuje pozici problému z hlediska celkového životního příběhu respondentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Konfigurace faktorů ovlivňujících vznik závislostí na omamných a psychotropních látkách u mladistvých
Brotánková, Tereza ; Miovský, Michal (oponent) ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o problematice mladistvých lidí, kteří mají problémy s drogami, kterým bylo soudem nařízené předběžné opatření nebo ústavní výchova. Cílem práce je zachycení konfigurace faktorů, které vedly k abúzu drog u šesti mladistvých. Dále poukazuje na možnosti a rizika intervence ze strany státních úřadů a institucí v případě výskytu poruch chování a negativních jevů v sociálním vývoji dítěte. Z metodologického hlediska se jedná o kvalitativní přístup, přičemž metodami získání dat bylo interview, práce s dokumenty a pozorování. Data byla analyzována prostřednictvím deskriptivního přístupu, metodou vytváření trsů a metodou vyhledávání a vyznačování vztahů. Interpretace dat probíhala ve třech fázích. První fáze postupovala od sebraných dat k vynoření základních kategorií a subkategorií analýzy, ve druhé fázi byl zachycen celek životních zkušeností mladistvých ve formě případových studií a ve třetí fázi byly případové studie diskutovány s existujícími "profily" závislých jedinců na drogách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tvůrčí sebevědomí
Blechová, Eva ; CHRZ, Vladimír (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Práce se zabývá otázkou chuti tvořit a tím, jak může přemýšlení člověka o sobě samém tuto chuť posílit či oslabit, oživit či umrtvit. tradici kvalitativního výzkumu jsem provedla dvacet šest polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci a pedagogy tvořivých, zejména divadelních disciplín, které následně analyzuji a vytvářím z nich klasifikace a dílčí modely. Ty doplňuji o své vlastní zkušenosti tvůrčí i pedagogické, relevantní literaturu a také o vlastní autorské texty. I když si práce vzhledem ke zvolené metodologii nedělá nárok na široké zobecnění, ukazuje některé principy, které mohou být inspirativní pro tvůrce i pro pedagogy.
Budování vztahu s prostorem jako předpoklad autorské kondice
Durdilová, Tereza ; KOUBOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; CHRZ, Vladimír (oponent)
? své disertační práci se? zaměřuji na? vztah člověka s prostorem, který považuji za? základ autentického vztahování se? k přítomné situaci a za? podmínku jejího naplněného prožívání v každodenním životě a zejména při veřejném vystupování.Práci rozděluji na? dvě části. V? první ukazuji podstatnost této relace napříč různými obory a seznamuji s genezí svého osobního vztahu s prostorem. Zdůrazňuji důležitost uvědomované interakce s prostorem a vyzdvihuji žádoucnost budování vlastní vnitřní prostornosti, která je podmínkou pro dosažení kondice k prostorovosti. Tu považujiza? nezbytnou součást psychosomatické kondice i kondice k veřejnému vystupování, což dokazuji mimo jiné na? nutnosti reflexe prostoru pro práci s dechem a hlasem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.