Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy
Panýrková, Monika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Název: Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy Diplomová práce "Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy" si klade cíl sestavit soubor metod a zhodnotit jeho vliv na reedukaci dysortografie - specifické poruchy pravopisu. Teoretická část se zabývá terminologií, projevy a etiologií specifických poruch učení, dále je na problematiku specifických poruch učení nahlíženo v kontextu vzdělávání na prvním stupni základní školy. Diagnostika, metody reedukace a užívané pomůcky jsou popsány pouze ve vztahu k dysortografii. Výzkumná část popisuje používané metody v rámci realizované speciálně pedagogické intervence a na základě analýzy vstupní a výstupní diagnostiky hodnotí vliv užitých metod na reedukaci dysortografie vybraného vzorku žáků v porovnání s kontrolní skupinou žáků, u které tyto metody aplikovány nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dítě s vývojovou dysfázií v inkluzivní škole
Horynová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem této bakalářské práce je inkluzivní vzdělávání dítěte s vývojovou dysfázií. Práce je členěna na čtyři kapitoly, z nichž první tři jsou teoretické, čtvrtá kapitola praktická. První kapitola pojednává o vývoji intaktního dítěte předškolního a mladšího školního věku, s akcentem na vývoj řeči dítěte. Druhá kapitola je věnována problematice vývojové dysfázie, její etiologii, symptomatologii, diagnostice a terapii. Třetí kapitola vymezuje pojem inkluze a uvádí základní faktory a podmínky úspěšného inkluzivního vzdělávání v České republice, včetně jeho legislativního zabezpečení. Čtvrtá, výzkumná část, je zpracována jako kazuistika dítěte s vývojovou dysfázií. Popisuje proces vzdělávání dítěte v inkluzivní škole, upozorňuje na obtíže, které vývojová dysfázie způsobuje v jednotlivých vzdělávacích oblastech. Dále se práce zaměřuje na identifikaci výhod a nevýhod inkluzivního vzdělávání pro jednotlivé aktéry vzdělávacího procesu. V závěru uvádí hlavní předpoklady úspěšné inkluze dítěte s vývojovou dysfázií. Realizovaný výzkum je kvalitativní. KLÍČOVÁ SLOVA: Vývojová dysfázie, specificky narušený vývoj řeči, inkluze, inkluzivní vzdělávání
Návrh a realizace komunikační aplikace pro mobilní telefony podporující osoby s narušenou komunikační schopností
Levinská, Marcela ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá takovým řečovým postižením, které je natolik závažné formy, že je třeba využít kompenzačních verbálních pomůcek pro každodenní komunikaci. Práce si kladla za cíl vytvořit funkční podpůrnou komunikační aplikaci pro mobilní telefon. Lze se zde dočíst o těžkých stupních narušení komunikačních schopností, o již existujících komunikačních aplikací pro mobilní telefony a v neposlední řadě o samotné realizaci a testování vzniklé finální pracovní verze aplikace pro mobilní telefon. Obsah a funkce aplikace je zaměřen primárně pro děti předškolního a mladšího školního věku, u kterých došlo k těžké formě narušení komunikačních schopností. Záměrem vytvoření dané komunikační pomůcky je podpora cílové skupiny v komunikaci s okolím. I
Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole
Němečková, Andrea ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Název: Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku. Cílem práce je na podkladu teoretických znalostí analyzovat stav narušené komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku a dále zhodnotit stav poskytování logopedické péče a úroveň kvalifikace učitelek v mateřské škole v logopedické problematice. Práce je rozdělena do čtyř částí, přičemž první tři jsou teoretické a čtvrtá část je věnována výzkumu. V teoretických částech jsou vymezeny základní termíny, ontogenetický vývoj dítěte, předškolní vzdělání a následně jednotlivé druhy narušené komunikační schopnosti. V empirické části je popsáno šetření a jeho výsledky. Klíčová slova: řeč, jazyk, komunikace, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, dítě předškolního věku, logopedická intervence
Hodnocení slovní zásoby dětí před zahájením školní docházky
Durdilová, Lucie
NÁZEV: Hodnocení slovní zásoby dětí před zahájením školní docházky AUTOR: Lucie Durdilová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná práce se zaměřuje na hodnocení lexikálně - sémantické jazykové roviny u dětí v pozdním předškolním věku, konkrétně sleduje jejich výkony v oblasti receptivního a expresivního slovníku. Vlastní měření je realizováno prostřednictvím metody diagnostického testu, jenž byl sestaven na podkladě inspirace čerpané v zahraničí, především v anglofonním jazykovém prostředí. Slovní zásoba je testována u populace intaktní a u jedinců se specificky narušeným vývojem řeči, s cílem porovnání získaných dat. Vzešlá zjištění by měla napomoci ke zvýšení efektivity logopedické intervence v oblasti obsahové stránky řeči u předškolních dětí. Projekt vychází ze skutečnosti, že v současné době není v České republice dostupný aktuální testový materiál určený ke komplexnímu zhodnocení slovní zásoby. Klíčová slova: pasivní slovní zásoba, aktivní slovní zásoba, diagnostický test, předškolní věk Rigorózní práce je součástí výstupů grantového projektu č. 633912, s názvem Diagnostika slovní zásoby dětí před zahájením školní docházky, finančně podpořeného Grantovou agenturou Univerzity Karlovy v Praze (GAUK).
Logopedická intervence u seniorů v pobytových zařízeních
Kruková, Laura ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
1 ABSTRAKT Tématem bakalářské práce je zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních. Práce je členěna do čtyř kapitol, které zahrnují teorii i empirický výzkum. V teoretické části jsou obsaženy informace o stáří a stárnutí, jednotlivých získaných neurogenních poruchách komunikace a dostupných sociálních službách pro seniory v České republice. Praktická část práce je založena na kvantitativní metodice, dotazníkovém šetření s cílem určit, zda je v domovech pro seniory v hlavním městě Praze v rámci komplexních služeb zajištěna i logopedická intervence. V práci byla použita analýza řady zahraničních i českých zdrojů. Cílem bakalářské práce je porovnat teoretická východiska s praktickou realizací logopedické intervence v pobytových zařízeních pro seniory. KLÍČOVÁ SLOVA senior, logopedická intervence, narušená komunikační schopnost, domov pro seniory, sociální služby
Poskytování logopedické intervence v domáci škole
Kouřilová, Anna ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce je speciálně-pedagogického charakteru. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem je poskytována logopedická intervence dětem v domácí škole. Mezi hlavní cíle náleží zjistit, jestli domácí škola, jakožto druh alternativního vzdělávání, zajišťuje dostatečnou logopedickou péči o žáky s narušenou komunikační schopností, a zároveň jaký druh logopedické prevence běžně zajišťuje žákům během vyučovacích hodin. Tento cíl je naplňován prostřednictvím analýzy dokumentů a následným vytvořením čtyř kazuistických studií žáků s narušenou komunikační schopností. Dalším doplňujícím cílem praktické části je zjistit důvody, které vedou rodiče k volbě domácí školy pro jejich děti, jaká je motivace ze strany rodičů, znalost její koncepce a povědomí i o jiných alternativních základních školách. Bylo zjištěno, že domácí škola zajišťuje dostatečnou logopedickou péči o děti s jakýmkoli typem narušené komunikační schopnosti, a že dochází u těchto dětí za poměrně krátké časové období k výraznému zlepšení všech jazykových stránek řeči. Z výzkumu dále vyplynulo, že hlavním důvodem volby domácí školy byly předešlé negativní zkušenosti s běžnou základní školou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.