Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazení zdraví v reklamě. Obsahová analýza inzertních příspěvků se zdravotní tématikou ve vybraných ženských časopisech
Pavlačková, Anna ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazením a vývojem reklamy na léčiva, produkty a služby související se zdravím v českých ženských časopisech. Porovnává se zde období první republiky a současnosti. Zaměřuje se především na tyto otázky: Změnilo se zobrazení zdravotních výrobků? Inzerují se v časopisech produkty podobného charakteru? Změnil se ideál zdraví a věci, které nám připadaly zdravé v minulosti, dnes už za zdravé nepovažujeme? Souvisí případný rozdíl s historickými událostmi nebo je dán aktuálním zdravotním stavem obyvatelstva a jeho preferencemi? Jako hlavní materiál k analýze posloužily tituly - Eva: časopis moderní ženy, vydávanou nakladatelstvím Melantrich a současná publikace lifestylového magazínu Elle, kterou vydává nakladatelství Hubert Burda Media. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o tisku, reklamě, zdravotnictví, kdy se ve všech případech porovnává období první republiky a současnosti. V praktické části blíže rozebírám použité výzkumné metody obsahové a obrazové analýzy a zároveň provádím komparaci použitého vzorku. Nedílnou součástí práce jsou i přiložené inzerty, ze kterých analýza vycházela a které slouží k lepší ilustraci zmiňovaných jevů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz značky Pilsner Urquell v českých zemích v dobách socialismu a v současnosti
Cenefelsová, Andrea ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Osvaldová, Lucia (oponent)
Bakalářská práce zkoumá mediální obraz značky Pilsner Urquell v českých zemích v rozdílných dobách, a to v současné demokratické České republice oproti období socialismu v letech 1965-1989. V první části přibližuje éru socialismu a fungování médií v minulosti, včetně historického přehledu o značce samotné. Druhá část mapuje zájem médií o značku Pilsner Urquell a mediální obrazy značky zkoumá za pomoci užití obsahové analýzy zpravodajských článků o značce ve vybraných celostátních a regionálních denících. Závěr představuje komparaci jednotlivých mediálních obrazů, zjištěných provedenou analýzou.
Historie komunikace Škody Plzeň 1918-1945
Drechslerová, Terezie ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Práce popisuje komunikaci značky Škoda Plzeň v letech 1918- 1945. V tomto období byla Škoda Plzeň největším průmyslovým podnikem v Československu a její produkty se vyrovnaly i mezinárodní konkurenci. Práce zachycuje historii podniku od jeho založení Emilem Škodou v roce 1869 až do roku 1945. Bakalářská práce také zmiňuje největší osobnosti podniku - zakladatele Emila Škodu a Karla Loevensteina, jakožto průkopníka moderního vedení a propagace podniku. Dále práce sleduje kontext Škody Plzeň ve společenské situaci od konce první světové války až do začátku světové války druhé. Největší prostor je věnován části, která zachycuje komunikaci, propagaci a marketingovou strategii podniku a to hlavně v období první republiky, jelikož toto období bylo, nejen z hlediska rozvoje propagace, obdobím nejpřínosnější. Komunikace za první republiky dosahovala kvalit velkých mezinárodních podniků a to hlavně díky národohospodářské situaci ČSR. Tato část komplexně zachycuje hodnoty a postupy podniku při jeho propagaci a zaměřuje se na fungování oddělení Tisku, informací apropagace pod vedením Josefa Svátka. Závěrem a výstupem práce je celkové vyhodnocení a shrnutí komunikace Škody v uvedeném období.
Česká food blogosféra a její vývoj
Bambušková, Martina ; Nováková, Petra (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá českou food blogosférou a jejím vývojem. Věnuje se popisu teoretické studie jídla a oborům, které se na vývoji studie jídla podílely. Předkládá současné trendy v prezentaci gastronomie na internetu. Definuje blogy a jejich vývoj se zmínkou o Webu 2.0. Zabývá se také samotnými autory blogů jakožto online influencery, kteří mají možnost ovlivňovat názory svých čtenářů. Následuje popis vývoje zahraničních a českých food blogů s hlavními představiteli, zmíněná je možná komerce na blozích a profesionalizace blogerů. Část práce je věnována vnějším a vnitřním motivacím blogerů ke psaní. Ve stručnosti je také popsána kritika food blogů a problematika plagiátorství. Diplomová práce představuje také budoucí trendy v blogování. Kvalitativní výzkum je prováděný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti food blogerkami a zabývá se jejich pohledem na českou food blogosféru a vlastní tvorbu. Zkoumá jejich motivaci ke psaní a snaží se zjistit pozitivní a negativní aspekty blogu a další možný vývoj české food blogosféry.
Jazykový styl české televizní reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile
Steklá, Kateřina ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Jazykový styl české reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile Tato bakalářská práce se zabývá současným jazykovým stylem české reklamy na příkladu komunikace značky/ reklamní kampaně T-Mobile. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretický blok nás seznamuje s kontextem reklamy a představuje nám charakteristiku reklamních sdělení a jazyku reklamního diskurzu. V centru pozornosti stojí část praktická, která se zabývá analýzou reklam mediální kampaně T-Mobile a ostatních operátorů publikovaných v televizi od ledna 2012 do května 2013. Práce sleduje charakteristické znaky reklam T-Mobile a zabývá se porovnáním komunikace T-Mobilu s ostatními operátory.
Nástup vysílání ČT:D očima pedagogických pracovníků a rodičů předškolních dětí
Novotná, Helena ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
V srpnu 2013 začala v ČR vysílat nová televizní stanice ČT:D - veřejnoprávní dětský kanál. V této práci ČT:D představuji a stavím ho do kontrastu ke komerčním kanálům. Práce obsahuje souhrn dětských televizních stanic, které v době výzkumu konkurují ČT:D, ale také souhrn veřejnoprávních televizí, které vysílají v evropských zemích s důrazem na německou stanici KiKA a britské kanály CBBC a CBeebies. V rámci práce byl proveden výzkum, který pomocí hloubkových rozhovorů zkoumal názory rodičů předškolních dětí na toto nové dětské vysílání. Zajímavostí a přínosem jsou také rozhovory s učitelkou z mateřské školy a speciální pedagožkou, která se denně stará o hendikepované děti. Výzkum byl veden ve třech etapách a tak zaznamenává očekávání rodičů, jejich první dojmy i hodnocení jak konkrétních pořadů, tak dětského kanálu celkově. Pro vedení rozhovorů a jejich analýzu byly stanoveny tematické okruhy, práce se tedy při prezentaci rodičovských názorů zaměřuje na odlišnost ČT:D od komerčních kanálů a na vnímání jeho veřejnoprávnosti, také na jeho bezpečnost, využití webových stránek, negativa a doporučené změny, roli v rodině a souvislost s mediální výchovou, práce přináší i názory rodičů na konkrétní pořady s důrazem na nové formáty. Cílem bylo zaznamenat příchod nové a pro nás neobvyklé stanice do českého...
Analýza Palachova týdne v roce 1989 ve vybraných médiích
Štenglová, Marie ; Skalecká, Veronika (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Bakalářská práce "Analýza Palachova týdne v roce 1989 ve vybraných médiích" se zabývá prezentováním událostí Palachova týdne ve dnech 15.-21. ledna 1989 v oficiálních médiích a jejich neoficiálních alternativách. Cílem práce je objasnit podávání pravdivých nebo zkreslených informací největšími médii občanům v kontextu reálného historického dění v totalitním zřízení Československé socialistické republiky. Téma vychází z činu Jana Palacha v roce 1969, na které o dvacet let později navázaly občanské iniciativy s manifestacemi pro demokratizaci režimu. Práce zkoumá zpravodajské relace a články Československé televize, Československého rozhlasu, Rádia Svobodná Evropa, BBC, Hlasu Ameriky, Večerní Prahy a Lidových novin. Pomocí kvalitativní obsahové a frekvenční analýzy komparuje informace podávané normalizačními médii řízenými Komunistickou stranou Československa a nezávislými samizdatovými tituly.
Děsivé dějiny - vzdělávací pořad televizního kanálu ČT:D
Chraščová, Veronika ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je především zjistit, zda je pořad Děsivé dějiny vhodný pro věkovou kategorii 8+, kterou uvádí tvůrci pořadu. Dále se zaměřuji na vliv a dopad seriálu na dětské diváky, zajímá mě vzdělávací přínos seriálu a zamýšlím se nad pozicí Děsivých dějin jako zábavně - vzdělávacího pořadu. V teoretické části práce jsem se zaměřila na charakteristiku dětského kanálu České televize ČT:D a knižní i seriálové edice Děsivé dějiny. Zmínila jsem také téma působení televize na dětského diváka. Hlavní pozornost věnuji empirické části práce. Výzkumu se zúčastnilo 50 dětí ve věku 8 - 12 let. Shromáždila jsem také názory pedagogických odborníků a rodičů dětí ve zkoumaném věku, které mají výsledek výzkumu podpořit nebo vyvrátit. Z výsledků vyplývá, že pořad je vhodný minimálně pro děti od 10 let věku. Pro pochopení souvislostí a maximální přínos pořadu je však ideální věk 12 let. Sledování seriálu v nižším věku může mít na děti spíše negativní vliv. I tak je ale vzdělávací přínos pořadu minimální. Jako ideální se v tomto případě jeví rodičovská mediace, která v kombinaci se seriálem může vést ke zvýšení zájmu o historii.
Mediální fenomén zdravého stravování se zaměřením na mediálně známé osobnosti gastronomie
Nerudová, Dana ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce popisuje současný mediální fenomén gastronomie a zdravého stravování. První část deskriptivně pojímá tento fenomén gastronomie a zdravého stravování. Popsány jsou stravovací návyky české společnosti v minulosti a změny, ke kterým došlo po roce 1989. V potaz jsou brány také světové trendy, jako je globalizace, technologický pokrok a prosperita a sumarizovány trendy a gastronomické tendence v České republice. Další část práce se zabývá zmíněným fenoménem z pohledu médií se zaměřením na televizi, jakožto médium, kterému je připisována nejvyšší mediální účinnost. Bližší pozornost je zaměřena na mediálně známé osobnosti gastronomie s potenciálním vlivem na nákupní zvyklosti a stravovací návyky lidí ve společnosti. Diplomová práce využívá výzkumné metody dotazníkového šetření o společenském povědomí, kvantitativní obsahové analýzy denního tisku a interview s vybranými mediálně známými osobnostmi gastronomie.
Životní styl za První republiky na příkladu gastronomie v českém dobovém tisku
Zábrodská, Kristina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent)
Popularita období první republiky je z obsahu současných médií zřejmá. Zhruba v posledních pěti sedmi letech je v tuzemské gastronomii patrná renesance české kuchyně. Šéfkuchaři i novináři píšící o jídle se stále častěji odvolávají na prvorepublikovou gastronomii a vyzdvihují ji pro její kvalitu a chuť. Souborná publikace o stravování v období 1918 - 1938 v Čechách však chybí, útržkovité informace lze získat ze vzpomínkových knih pamětníků, z dějin všednodennosti a folkloristiky a v neposlední řadě i z dobového tisku. Nástin tématu tuzemské gastronomie v letech 1918 - 1938 jsem provedla v diplomové práci Gastronomie na stránkách prvorepublikového tisku v Čechách (2012). Metodou obsahové analýzy jsme zkoumala články s tématikou gastronomie ve čtyřech denících a osmi ženských časopisech, které vycházely v letech 1918 - 1938 na celém území ČSR. Výběr článků jsem volila dle významných církevních a zvykových událostí v roce (Vánoce, sklizeň...) ve význačných letech pro vývoj republiky (1918, 1919, 1921, 1924, 1929, 1933, 1935 a 1938). Pro zjištění doplňujících fakt jsem použila metodu historické analýzy. Rigorózní práce z této diplomové práce vychází, obsahově ji zužuje, mění strukturu kapitol, detailněji analyzuje nasbíraná data a do vybraného vzorku listů přidává časopis Gentleman - Revue moderního...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.