Název:
Mediální obraz značky Pilsner Urquell v českých zemích v dobách socialismu a v současnosti
Překlad názvu:
The Pilsner Urquell's media image during Socialism in Czechoslovakia and the contemporary
Autoři:
Cenefelsová, Andrea ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Osvaldová, Lucia (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce zkoumá mediální obraz značky Pilsner Urquell v českých zemích v rozdílných dobách, a to v současné demokratické České republice oproti období socialismu v letech 1965-1989. V první části přibližuje éru socialismu a fungování médií v minulosti, včetně historického přehledu o značce samotné. Druhá část mapuje zájem médií o značku Pilsner Urquell a mediální obrazy značky zkoumá za pomoci užití obsahové analýzy zpravodajských článků o značce ve vybraných celostátních a regionálních denících. Závěr představuje komparaci jednotlivých mediálních obrazů, zjištěných provedenou analýzou.The bachelor thesis looks into mediaimage of the Pilsner Urquell brand in the Czech land during various periods of time; namely in the current democratic Czech Republic in the contrast of the socialist era in years 1965-1989. In the first part the thesis explains the socialist era and the functioning of media in the past including the historic overview of the brand Pilsner Urquell. The second part charts the media interest of the brand Pilsner Urquell, which it examines through the brand-related content analysis in selected national and regional newspapers. In the conclusion the mediaimages which have been detected through the analysis are being compared.
Klíčová slova:
mediální obrazy; normalizace; Pilsner Urquell; Plzeň; Prazdroj; socialismus; media image; normalization; Pilsner Urquell; Plzeň; Prazdroj; socialism