Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence specialistů náboru v oblasti informačních technologií uváděné v inzerci práce
Adámek, Vojtěch ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat inzerce práce na pracovní pozice specialistů náboru v oblasti informačních technologií v České republice. Teoretickým východiskem práce je definice pracovní pozice specialisty náboru a jeho pracovních činností a kompetencí potřebných k výkonu práce. Nejprve jsou definovány pracovní činnosti, které tvoří hlavní pracovní náplň specialisty na nábor a rozpracovány jsou kompetence nutné k úspěšnému výkonu tohoto povolání. Pozornost je věnována náboru IT specialistů jako specifickému odvětví náboru pracovníků a aktuálním trendům na trhu práce v sektoru IT. Cílem empirického šetření je zjistit četnost zastoupení požadavků na vybrané kompetence náboráře IT specialistů v inzerci práce pražských organizací. Získaná data jsou následně komparována u dvou skupin inzerce, kterou tvoří inzerce zaměřená na nábor IT specialistů a inzerce nezaměřená na konkrétní pracovní pozice.
Zaměstnanecká angažovanost v IT sektoru v České republice
Rudová, Julie ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat zaměstnaneckou angažovanost pracovníků v IT sektoru a identifikovat specifika cílové skupiny ve vztahu k budování zaměstnanecké angažovanosti prostřednictvím pracovních faktorů. Pozornost je věnována teoretickým východiskům zaměstnanecké angažovanosti, jejím dopadům a způsobům měření. Analyzovány jsou aspekty budování zaměstnanecké angažovanosti s důrazem na pracovní faktory. Popsán je personální proces vytváření pracovních míst, pomocí kterého lze přispívat k rozvoji zaměstnanecké angažovanosti prostřednictvím pracovních faktorů. Postihnuta jsou specifika cílové skupiny IT profesionálů. Práce obsahuje kvantitativní šetření, které bylo provedeno pomocí online dotazníku. Respondenty šetření jsou pracovníci v IT sektoru působící v soukromých společnostech se sídlem v Praze. Cílem empirického šetření je analyzovat vzájemný vztah zaměstnanecké angažovanosti a dvou pracovních faktorů, které přispívají k jejímu budování, u pracovníků v IT sektoru v České republice. Zkoumán je vztah mezi zaměstnaneckou angažovaností a autonomií v pracovní činnosti a vztah mezi zaměstnaneckou angažovaností a zpětnou vazbou na pracovní výkon. Dílčími cíli šetření je ověřit, zda míra zaměstnanecké angažovanosti je nezávislá na pohlaví respondentů a zda je závislá na věku respondentů....
Konflikt rolí žen ze sendvičové generace pracujících v pomáhajících profesích
Macounová, Markéta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat konfliktem rolí žen ze sendvičové generace, které pracují v pomáhajících profesích. Cílem je identifikovat role těchto žen a analyzovat typy konfliktů, se kterými se mohou setkat. Zaměření na ženy bylo zvoleno kvůli jejich obvyklému postavení primárních pečovatelů v sendvičové generaci. Práce se bude věnovat sendvičové generaci, a faktorům ovlivňujícím její vznik. Dále se bude zabývat pomáhajícími profesemi, sociálními rolemi a dopadem prožívání konfliktu rolí na práci a na rodinu žen sendvičové generace pracujících v pomáhajících profesích. V rámci práce bude provedeno kvantitativní empirické šetření s využitím dotazníku. Součástí dotazníku budou škály pracovně-rodinného a rodinně-pracovního konfliktu. Respondentkami budou ženy, které se starají alespoň o jedno nezaopatřené dítě, pečují minimálně o jednoho stárnoucího seniora a pracují v pomáhajících profesích. Předpokládaný počet účastnic empirického šetření je 60. Cílem empirického šetření bude analyzovat konflikt mezi prací a rodinou u žen ze sendvičové generace pracujících v pomáhajících profesích. Klíčová slova: sendvičová generace, konflikt rolí, well-being, mezigenerační solidarita, stárnutí populace, dítě, senior
Faktory ohrožení motivace k profesi pedagoga u začínajících učitelů základních a středních škol
Ledvinová, Veronika ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je identifikace faktorů ohrožující motivaci k profesi pedagoga začínajících učitelů a zaměřuje se na učitele základních a středních škol. Cílem práce je identifikovat faktory ohrožení motivace začínajících pedagogů, které mohou mít za následek jejich odklon od učitelství. Práce se zabývá vybranými aspekty učitelství, které mohou ovlivňovat motivaci začínajících učitelů k vykonávání profese pedagoga. Jmenovitě se jedná o vysoký průměrný věk učitelů, vysokou feminizaci školství, nízké finanční ohodnocení a prestiž učitelů. Následně se práce zaměřuje na již realizovaná šetření a výzkumy, které se soustředily na motivaci učitelů a studentů vysokých škol k výkonu pedagogické profese. Poté je rozpracováno téma učitelů v Itálii, Rakousku a Finsku, jejich pracovní spokojenost a provedena komparace s českými učiteli. Kvantitativní šetření je realizováno dotazníkem, který je zaměřen na pražské učitele 2. stupně základních škol, kteří mají pedagogickou praxi do 5 let. Cílem šetření je zjistit, zda je pracovní motivace těchto učitelů nízká a jaké jsou příčiny této demotivace.
Kvalita pracovního života zrakově postižených
Vargová, Michaela ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce se zabývá kvalitou pracovního života osob s vrozeným a se získaným zrakovým postižením, kdy skupina osob se zrakovým postižením není v podmínkách českého trhu práce příliš zkoumána. Cílem diplomové práce je zjištění kvality pracovního života osob se zrakovým postižením pracujících na chráněném trhu. Pro naplnění cíle diplomové práce je využita nejen rešerše dostupné literatury, ale i kvalitativní empirické šetření realizované metodou polostrukturovaného rozhovoru vlastní konstrukce a s využitím Indikátoru subjektivní kvality pracovního života (SQWLi) od Jiřího Vinopala. V rámci diplomové práce bylo zjištěno, že subjektivní kvalita pracovního života osob s vrozeným zrakovým postižením a osob se získaným zrakovým postižením se liší, kdy osoby s vrozeným zrakovým postižením hodnotí svou subjektivní kvalitu pracovního života výše než osoby se získaným zrakovým postižením. Dále bylo zjištěno, že nejdůležitějšími aspekty pro obě skupiny respondentů jsou pracovní vztahy a seberealizace a nejméně důležité jsou finance a podpora zaměstnávání zrakově postižených ze strany státu a dalších organizací. Zároveň jsou ale obě skupiny respondentů nejméně spokojeny právě s aspekty financí a podpory jejich zaměstnávání ze strany státu a dalších organizací zaměřujících se na zrakově postižené....
Komunikace manažerů s problémovými zaměstnanci
Budošová, Klára ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Diplomova prace pojednava o komunikaci manaZeri s problémovymi zaméstnanci. Za problémové zaméstnance nejsou povazovani jen jedinci, kterym pfislusi diagnostické kategorie ur¢ité dusevni poruchy, ale jsou zahrnuti také ti, ktefi se podili napiiklad na Skodlivém pracovnim prostiedi a nedostateéném pracovnim vykonu. Velkou inspiraci k diplomové praci jsou myslenky klinického a forenzniho psychologa, Laurence Millera, ktery se zabyval komunikaci a fungovanim problémovych zaméstnanct v organizaci. Cilem diplomové prace je identifikace typt problémovych zaméstnanct a identifikace efektivni komunikace manazera snimi. Soucasti diplomové prace je 1 empirické Setfeni, jehoz cilem je identifikace zaméstnancl, které manazefi vnimaji jako problémové v organizaci zajistujici méstskou hromadnou dopravu a zjisténi komunikacnich technik s nimi. V pfipadé dané organizace je predpokladan vyssi vyskyt patologii a nezadouciho chovani, jelikoz se jedna o prostiedi se specifickou firemni kulturou organizace. Kvalitativni empirické Setfeni je realizovano metodou rozhovort s osmi osobami na vedoucich pozicich. Kli¢ova slova: manazerska komunikace, efektivni komunikace, problémovi zaméstnanci, psychické onemocnéni, komunikacni techniky, pracovni vykon, pracovni prostfedi, vztahy na pracovisti, pracovni kolektiv
Vliv koučování na self-efficacy klienta
Tošovská, Anežka ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
4 Abstrakt Cílem bakalářské práce je analyzovat a objasnit, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Self-efficacy neboli vnímaná osobní účinnost je soubor přesvědčení o vlastních potřebných schopnostech k dosažení vytyčeného cíle. Práce pojednává o koučování, jeho vymezení vůči jiným profesím, o principech koučování, roli a kompetencích kouče. Speciální prostor je věnován různým koučovacím technikám. Dále práce rozvíjí téma self-efficacy, jeho zařazení do dílčích složek sebepojetí a dává self-efficacy do souvislosti s dalšími psychologickými koncepty. Posléze se práce věnuje prezentaci výzkumů, které objasňují, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Cílem kvalitativního empirického šetření je na základě subjektivní reflexe koučů objasnit, jaké faktory individuálního koučování zvyšují klientovo self-efficacy. Výsledky šetření objasňují, že hlavní cestou pro zvyšování klientovy self-efficacy jsou koučovací techniky a jejich vhodné kombinování. Klíčová slova: koučink, kouč, stanovení cílů, self-efficacy, zdroje self-efficacy
Zaměstnanecká angažovanost ve vztahu k vybraným formám práce
Kubátová, Jitka ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje především pracovní angažovanosti a jejímu možnému vztahu s prací z domova, případně s hybridním pracovním režimem. Nejprve se v práci podrobněji věnuji pojmu pracovní angažovanost, popisuji zde tři hlavní teoretická pojetí dle autorů Kahna, Maslachové a Leitnera a Schaufeliho s Bakkerem. Následně přibližuji způsoby měření pracovní angažovanosti, dále její důsledky pro pracovní organizace i samotné pracovníky. Na závěr kapitoly popisuji možnosti ovlivnění míry pracovní angažovanosti a vliv osobnostních faktorů. Poté se věnuji práci z domova, opět jejímu teoretickému vymezení a vývoji v minulosti i současnému stavu. Dále je v práci přiblížena současná právní úprava práce z domova České republice. Věnuji pozornost také výhodám i nevýhodám, které práce z domova přináší samotným pracovníkům i jejich pracovním organizacím, zmiňuji i odlišnosti vedení pracovníků z domova. Shrnuji také dosavadní poznatky týkající se pracovní angažovanosti a práce z domova či specifika populace pracovníků v IT oblasti. Následuje empirické šetření, které mělo za cíl ověřit, zda se liší pracovní angažovanost u pracovníků, kteří mají odlišný pracovní režim (práce z kanceláře, práce z domova, hybridní režim). Kapitola obsahuje popis průběhu empirického šetření, použitý dotazník a výsledky...
Autobusy s vodíkovým a elektrickým pohonem v České republice a ve světě (2000-2022)
Gruber, Jan ; Bouška, Jindřich ; Brtna, D. ; Janovec, Jiří
Zpráva shrnuje údaje o využití vodíkových autobusů v České republice, zemích Evropské unie a částečně též ostatních zemích světa. Zahrnuje jak historické a již ukončené projekty, tak i projekty běžící a plánované v blízké budoucnosti. Zpráva popisuje, shrnuje a srovnává dostupné parametry těchto vodíkových autobusů, se zaměřením na autobusy využívané pro městskou hromadnou dopravu. Zpráva také pro srovnání obsahuje předběžné výsledky simulací spotřeby vodíkového autobusu v modelu vyvíjeném v rámci projektu ve výpočetním a simulačním prostředí MATLAB/Simulink.
Motivace učitelů základních škol k dalšímu vzdělávání v oblasti využívání ICT
Chvojanová, Dominika ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza motivace učitelů základních škol k dalšímu vzdělávání v oblasti využívání ICT. Práce se věnuje vymezení a základním charakteristikám profese učitele základní školy. Dále se zabývá možnostmi a podobou vzdělávání učitelů základních škol v oblasti ICT a jeho specifiky. Pozornost je věnovaná účasti učitelů základních škol na vzdělávacích aktivitách. Nedílnou součástí práce je kapitola zabývající se motivací a bariérami učitelů základních škol účasti na dalším vzdělávání v oblasti využívání ICT. Součástí diplomové práce je kvalitativní empirické šetření. Jeho cílem je identifikace motivů a bariér účasti učitelů druhého stupně základních škol na dalším vzdělávání v oblasti ICT. Záměrem šetření je prozkoumat fenomén motivace na základních školách ve vybraných menších městech v 5 vybraných krajích České republiky. Výsledky provedeného šetření naznačují, že problematika motivace učitelů druhého stupně základních škol v oblasti ICT vyžaduje větší pozornost výzkumných šetření. Klíčová slova: motivace, učitelé, druhý stupeň základní školy, další vzdělávání, digitální technologie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.