Název:
Motivace učitelů základních škol k dalšímu vzdělávání v oblasti využívání ICT
Překlad názvu:
Motivation to Lower Secondary School Teachers' Continuing Education in the Field of ICT Use
Autoři:
Chvojanová, Dominika ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je analýza motivace učitelů základních škol k dalšímu vzdělávání v oblasti využívání ICT. Práce se věnuje vymezení a základním charakteristikám profese učitele základní školy. Dále se zabývá možnostmi a podobou vzdělávání učitelů základních škol v oblasti ICT a jeho specifiky. Pozornost je věnovaná účasti učitelů základních škol na vzdělávacích aktivitách. Nedílnou součástí práce je kapitola zabývající se motivací a bariérami učitelů základních škol účasti na dalším vzdělávání v oblasti využívání ICT. Součástí diplomové práce je kvalitativní empirické šetření. Jeho cílem je identifikace motivů a bariér účasti učitelů druhého stupně základních škol na dalším vzdělávání v oblasti ICT. Záměrem šetření je prozkoumat fenomén motivace na základních školách ve vybraných menších městech v 5 vybraných krajích České republiky. Výsledky provedeného šetření naznačují, že problematika motivace učitelů druhého stupně základních škol v oblasti ICT vyžaduje větší pozornost výzkumných šetření. Klíčová slova: motivace, učitelé, druhý stupeň základní školy, další vzdělávání, digitální technologieThe aim of the diploma thesis is to analyse the motivation of lower secondary school teachers for continuing education in the field of ICT use. The work focuses on definition and basic characteristics of the profession of primary school teacher. Furthermore, it deals with the possibilities and form of training of primary school teachers in the field of ICT and its specifics. Attention is paid to the participation of lower secondary school teachers in educational activities. An integral part of the thesis is a chapter dealing with motivation and barriers of lower secondary school teachers' participation in continuing education in the field of ICT use. The thesis includes qualitative empirical research. Its aim is to identify the motives and barriers to participation of lower secondary school teachers in continuing education in the field of ICT. The intention of the research is to explore the phenomenon of motivation in lower secondary school in selected smaller towns in the Czech Republic. Results of the research suggests that research should be paid more attention on the phenomenon of lower secondary teachers' motivation for continuing education in the field of ICT use. Key words: motivation, teachers, lower secondary school, continuing education, digital technologies
Klíčová slova:
motivace|učitelé|druhý stupeň základní školy|další vzdělávání|digitální technologie; motivation|teachers|lower secondary school|continuing education|digital technologies