Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zaměstnanecká angažovanost ve vztahu k vybraným formám práce
Kubátová, Jitka ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje především pracovní angažovanosti a jejímu možnému vztahu s prací z domova, případně s hybridním pracovním režimem. Nejprve se v práci podrobněji věnuji pojmu pracovní angažovanost, popisuji zde tři hlavní teoretická pojetí dle autorů Kahna, Maslachové a Leitnera a Schaufeliho s Bakkerem. Následně přibližuji způsoby měření pracovní angažovanosti, dále její důsledky pro pracovní organizace i samotné pracovníky. Na závěr kapitoly popisuji možnosti ovlivnění míry pracovní angažovanosti a vliv osobnostních faktorů. Poté se věnuji práci z domova, opět jejímu teoretickému vymezení a vývoji v minulosti i současnému stavu. Dále je v práci přiblížena současná právní úprava práce z domova České republice. Věnuji pozornost také výhodám i nevýhodám, které práce z domova přináší samotným pracovníkům i jejich pracovním organizacím, zmiňuji i odlišnosti vedení pracovníků z domova. Shrnuji také dosavadní poznatky týkající se pracovní angažovanosti a práce z domova či specifika populace pracovníků v IT oblasti. Následuje empirické šetření, které mělo za cíl ověřit, zda se liší pracovní angažovanost u pracovníků, kteří mají odlišný pracovní režim (práce z kanceláře, práce z domova, hybridní režim). Kapitola obsahuje popis průběhu empirického šetření, použitý dotazník a výsledky...
Utváření profesní identity kouče. Narativní perspektiva.
Kubátová, Jitka ; Heider, David (oponent)
Rigorózní práce představuje rozšíření stejnojmenné diplomové práce, která se zabývala tématem konstrukce profesní identity u profesionálních koučů. První oddíl teoretické části je věnován tématu identity. Identita je vymezena z psychologického a filosofického hlediska, a jsou představeny vybrané psychologické teorie vývoje identity. Dále je popsána profesní identita jako specifická forma identity jedince, která se vztahuje k jeho profesní oblasti, a jsou uvedeny některé výzkumy týkající se profesní identity. Na závěr této části práce je nastíněno téma krize profesní identity a koncept self - efficacy, který s oblastí profesní identity souvisí. Druhý oddíl teoretické části popisuje současnou podobu koučinku v České republice, jeho profesní rámec a vymezení koučinku od příbuzných disciplín. Dále jsou uvedeny klíčové kompetence profesionálního kouče, stručná historie vzniku koučovací metody, souvislost koučování a psychologie a etika v koučování. Empirická část představuje vlastní výzkum, který byl motivován snahou porozumět tomu, jakým způsobem je utvářena profesní identita kouče. Jeho základ spočívá v kvalitativním zpracovávání dat z rozhovorů s účastníky studie, kterými jsou dospělí muži a ženy, kteří se věnují profesionálnímu koučování kontinuálně déle než 2 roky. V rámci přístupu interpretativní...
Utváření profesní identity kouče. Narativní perspektiva.
Kubátová, Jitka ; Heider, David (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce s názvem "Utváření profesní identity kouče. Narativní přístup." si klade za cíl prozkoumat a popsat proces konstrukce profesní identity u profesionálních koučů. První oddíl teoretické části je věnován tématu identity. Identita je vymezena z psychologického a filosofického hlediska, a jsou představeny vybrané psychologické teorie vývoje identity. Dále je popsána profesní identita jako specifická forma identity jedince, která se vztahuje k jeho profesní oblasti, a jsou uvedeny některé výzkumy týkající se profesní identity. Na závěr této části práce je nastíněno téma krize profesní identity a koncept self - efficacy, který s oblastí profesní identity souvisí. Druhý oddíl teoretické části popisuje současnou podobu koučinku v České republice, jeho profesní rámec a vymezení koučinku od příbuzných disciplín. Dále jsou uvedeny klíčové kompetence profesionálního kouče, stručná historie vzniku koučovací metody, souvislost koučování a psychologie a etika v koučování. Empirická část představuje vlastní výzkum, který byl motivován snahou porozumět tomu, jakým způsobem je utvářena profesní identita kouče. Jeho základ spočívá v kvalitativním zpracovávání dat z rozhovorů s účastníky studie, kterými jsou dospělí muži a ženy, kteří se věnují profesionálnímu koučování kontinuálně déle než 2 roky. V...
Sebepojetí u adolescentů, kteří mají zkušenost s náhradní rodinnou péčí a nyní jsou v ústavní výchově
Kubátová, Jitka ; Novotná, Hana (vedoucí práce) ; Michálková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce je věnována problematice sebepojetí u adolescentů (16 - 18 let), kteří prožili část svého života v náhradní rodinné péči, a kvůli výchovným problémům jim byla nařízena ústavní výchova. Cílem práce je zmapovat, jak se adolescenti s těmito zkušenostmi vnímají a hodnotí, a zda, a případně jak se odráží jejich zkušenost s náhradní rodinnou péčí a ústavní výchovou na podobě jejich sebepojetí. Teoretická část práce se zabývá specifiky období adolescence, konstruktem sebepojetí, a systémy náhradní rodinné péče a ústavní výchovy v České republice. Praktická část představuje výzkum realizovaný s adolescenty v rámci kvalitativního paradigmatu. Podoba sebepojetí je zjišťována pomocí rozhovorů s chlapci. Výsledky analýzy dat jsou v závěrečné části podrobeny komparaci s dosavadními teoretickými poznatky v této oblasti. KLÍČOVÁ SLOVA adolescence, adopce, sebepojetí, náhradní rodinná péče, pěstounská péče, ústavní výchova
Využívání hodnotících technik v ošetřovatelské péči v praxi
KUBÁTOVÁ, Jitka
Cílem této práce bylo zmapovat, jaké hodnotící a měřící techniky jsou využívány v praxi. Toto téma jsem zvolila, protože se zvyšují nároky na samostatnou práci sester a právě hodnotící techniky a škály mohou sestrám v jejich práci pomoci. Kvantitativním šetřením jsme zmapovali pomocí dotazníků názory 354 sester u lůžka a 61 sester managerek z 22 nemocnic České republiky. Zajímalo nás, jaké škály jsou v našich nemocnicích nejrozšířenější a co vede k jejich používání. Jaké vidí sestry problémy při hodnocení pomocí škál, či jaké jim, práce s nimi, přináší výhody.Položili jsme respondentům i otázky týkající se managementu rizik a využívání škál právě v této oblasti. Zda je prevence prvořadým úkolem, kterým se sestry snaží předcházet závažnějším komplikacím, jaké výhody tento systém přináší pacientům.Výsledky šetření by mohly být vodítkem k efektivnímu využívání škál v praxi a námětem pro managerská rozhodnutí při volbě vhodný, akceptovatelných parametrů, které budou vyhovovat nemocným i personálu.

Viz též: podobná jména autorů
8 KUBATOVÁ, Jana
3 KUBÁTOVÁ, Jaroslava
7 KUBÁTOVÁ, Jitka
8 Kubátová, Jana
2 Kubátová, Jarmila
3 Kubátová, Jaroslava
1 Kubátová, Jiřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.