Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace politické komunikace ÖVP a KDU-ČSL na sociálních sítích
Karlíková, Eva ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato práce je komparací politické komunikace dvou politických stran hlásící se k křesťanské demokracie. Komparovanými stranami je česká KDU ČSL a rakouská ÖVP. Politická komunikace je v tomto výzkumu zkoumána na sociální síti Facebook, přičemž zkoumaným obdobím je doba 6 měsíců před konáním voleb do dolních komor parlamentů České republiky a Rakouska v roce 2017. Práce přináší definici hodnot ideologie křesťanské demokracie a zkoumá intenzitu jejich promítání ve volebních programech u politických a následně v samotné politické komunikaci na jejich facebookových stránkách. teoretické části shrnuje teoretická východiska vědního oboru politické komunikace. Následně se zabývá ideologií křesťanské demokracie, kde vymezuje její char kterých tato ideologie staví. V praktické části již probíhá výzkum promítnutí definovaných hodnot ideologie křesťanské demokracie do volebních programů obou stran a do podoby jejich politické komunikace na Facebooku. V závěru práce probíhá komparace zjištěných poznatků. Pro výzkum byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Práce tak přináší nejen poznatky z oblasti politické komunikace specifického politického směru, ale i komparaci obsahů sdělení v politické komunikaci obou stran. Tato práce přináší zjištění, že ČSL hodnoty křesťansko demokratické ideologie ve...
Mediální obraz osoby Andreje Babiše před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017
Hanus, Josef ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce se zabývá utvářením mediálního obrazu jedné z nejvýraznějších a nejkontroverznějších postav dnešní politické scény Andreje Babiše v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Na konstrukci mediálního obrazu nahlíží optikou teorie nastolování témat, a to ve dvou různých typech médií, konkrétně v pěti tištěných denících a na facebookové stránce předsedy hnutí ANO. Jejím cílem bylo pomocí navrženého smíšeného výzkumného designu popsat, jak docházelo k utváření mediálního obrazu Andreje Babiše a určit, zda přitom sehrálo roli intermediální nastolování témat. V kvantitativní části výzkumu nejprve pomocí obsahové analýzy došlo k určení a kvantifikování témat, pomocí nichž byl Babiš prezentován v tisku a pomocí nichž se sám (respektive ve spolupráci se svým týmem) prezentoval na Facebooku. Následně bylo vybráno téma s největší relevancí a největší četností výskytu v obou médiích, na němž bylo popsáno, pomocí jakých rámců se mediální obraz Andreje Babiše tvořil, zda se mu dařilo svůj obraz ovlivňovat a jakou roli v celém procesu sehrálo intermediální nastolování témat. Klíčová slova Andrej Babiš, nastolování témat, tištěné deníky, Facebook, budování mediálního obrazu
Lidé jako objekty zábavního průmyslu - Objektivizace lidského těla v rámci zábavných mediálních obsahů
Lipoldová, Anna ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Lidé jako objekty zábavního průmyslu zpředmětňování lidských těl v zábavním mediálním průmyslu. Jejím cílem je upozornit na ní spojené sexualizace lidského těla, která se v médiích velmi často objevuje, ať už v tisku, reklamě, na internetu či v televizi. Autorka si na základě vlastních zkušeností s tímto fenoménem zvolila jako předmět svého zkoumání televizní pořad Tvoje Tvář Má Známý Hlas, na jehož vzniku se v minulosti osobně podílela. Kromě jeho obsahové analýzy, jež má za úkol odhalit znaky obrazovkách, provedla autorka během samotného natáčení zúčastněné pozorování, aby širšímu publiku odhalila, jak probíhá proces vzniku obdobných televizních formátů a aby zjistila, zdali zpředmětňování účinkujících dochází i během jeho samotného vzniku. Závěrem také připojuje rozhovory s umělci, kteří se na projektu podíleli, v nichž se odráží jejich subjektivní obecnějším
Clothing as a mean of communication: Misinterpretation and misuse of the symbol of a veil
Kafková, Markéta ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Smyslem této práce je vnést větší porozumění do problematiky zahalování mladých Muslimských žen, které jsou mnohdy pod tlakem předsudků vytvořených na základě stereotypních obrazů, které jsou o nich šířeny skrze média. Jedním z těchto stereotypů je také zneužití zahalování coby symbolu, který je vyňat ze svého původního kontextu. Hlavním cílem této práce je tedy pozorovat roli médií, převážně nových médií, uvnitř rozmanitých socio-politických kontextů různých zemí na životy mladých muslimských žen, a to zejména na jejich rozhodovací proces v oblasti zahalování. Misinterpretace a zneužití symbolu zahalování médii v kontextu různých socio-politických oblastí bude zkoumáno z pohledu samotných muslimských žen za pomoci hloubkových rozhovorů se vzorkem sedmi muslimek ve věku 22 až 36 let z Česka, Libanonu, Nizozemska a Švýcarska. Podpůrná data k tomuto výzkumu byla sesbírána pomocí dotazníkového šetření mezi 100 respondenty z české nemuslimské populace. Toto dotazníkové šetření bylo provedeno za účelem vyvrácení či potvrzení hypotézy, že islámská tradice zahalování je vnímána spíše negativně mezi českou nemuslimskou populací.
Stereotypes of Teenage Mothers in UK Reality Shows
Moore, Pavlína ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce zachycuje a popisuje stereotypizaci náctiletých a nezletilých matek, která se pravidelně objevuje v britských a amerických reality shows vysílaných ve Velké Británii. Úkolem této diplomové práce je prozkoumat a definovat stereotypy, které se nejčastěji v těchto pořadech objevují pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. První se zaměřuje na fenomén těhotenství u náctiletých a nezletilých matek v Británii jako důsledku démonizace, zostuzování chudoby a společenského stigmatu v kontextu britské kultury a společnosti. Druhá část práce tyto teoretické poznatky aplikuje a analyzuje nejčastější stereotypy, které jsou přítomné v konrétních reality shows vysílaných ve Velké Británii.
Subtitling and Dubbing on the Czech Television Screen
Salovaara, Marie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce s názvem Subtitling and Dubbing on the Czech Television Screen se zabývá postoji a preferencemi současných českých televizních diváků z pohledu audiovizuálního překladu (dabing a titulkování) a důvody k těmto preferencím. Práce se soustředí také na vliv sociodemografických aspektů (věk, úroveň vzdělání, znalosti cizího jazyka) na tyto preference. Teoretická část práce je systematickým shrnutím studií a další relevantní literatury zabývající se audiovizuálním překladem z různých hledisek. Nejdříve jsou popsány obě hlavní metody audiovizuálního překladu, včetně porovnání jejich výhod a nevýhod pro diváka. Dále následuje soupis historického vývoje audiovizuálního překladu v celosvětovém kontextu a aktuální změny v oblasti audiovizuálního překladu. Autorka uvádí také jiné relevantní výzkumy věnující se diváckým preferencím. Další část práce je zaměřena na specifický kontext České republiky jakožto "dabingové velmoci" nejen z historického hlediska, ale nabízí také pohled na současnou situaci českého dabingu. Pozornost je věnována zejména jediné veřejnoprávní televizi v České republice - České televizi. V analytické části práce je představena metodologie zvoleného typu výzkumu, daný výzkumný vzorek a postup realizace samotného výzkumu. Stanovené hypotézy byly sestaveny na základě výsledků...
Mediální obraz brexitu v českém tisku
Volfová, Štěpánka ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Mediální obraz brexitu v českém tisku se zabývá tím, jak čeští novináři informují o konkrétní světové události, jaký mediální obraz jí vytvářejí a jaký na ni mají názor. Analyzované období odpovídá roku 2016, kdy proběhlo referendum o vystoupení Spojeného království z Evropské unie, ve kterém se občané vyslovili pro opuštění Unie. Zkoumaný materiál zahrnuje názorové články, které byly publikovány v roce 2016 v největších českých denících a několika týdenících. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy za použití metody tzv. zakotvené teorie je vytvářen systém kategorií a subkategorií, který odráží témata, která novináři vnímají v souvislosti s brexitem jako klíčová. Ve druhé části výzkumu je zjišťováno, jestli fungování konkrétního mediálního systému má přímý vliv na publikační činnost českých novinářů. K charakteristice mediálního systému jsou používány parametry vymezené v rámci teorie tří modelů médií D.C. Hallina a P. Manciniho. Teoretická část zahrnuje specifikaci pojmu "mediální obraz světa", vysvětluje termín "brexit" a představuje stručnou historii vývoje odchodu Spojeného království z Evropské unie. Teoretická část také obsahuje představení zmíněné teorii tří modelů médií Hallina a Manciho. Z perspektivy této teorie podrobně popisuje fungování českého mediálního systému,...
Mediální obraz Angely Merkel: portrét kancléřky ve vybraném českém tisku
Tajzlerová, Lucie ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz Angely Merkel: portrét kancléřky ve vybraném českém tisku zkoumá způsob, jakým byla Angela Merkel reprezentována na stránkách deníků Blesk a Mladá fronta DNES během jejího působení ve funkci německé spolkové kancléřky od listopadu 2005 do března 2018. Práce nejprve seznamuje čtenáře s osobou Angely Merkel v historickém kontextu a shrnuje teoretické koncepty a pojmy důležité pro pochopení souvislostí ve vztahu médií a politiky. Následně je čtenář seznámen s výzkumnými otázkami a hypotézami, metodou kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, základní charakteristikou vybraných deníků, výběrovým souborem a třemi etapami zkoumaného období. Poté jsou vybrané mediální obsahy podrobeny zevrubné analýze: jednotlivá období jsou zkoumána nejprve odděleně a poté porovnána mezi sebou. Následně je srovnán také mediální obraz kancléřky v obou denících. Práce tak odpovídá na otázku, jak byla Angela Merkel reprezentována v prvním, druhém a třetím období své vlády, jak se její mediální obraz proměnil v jejich průběhu, a jak se lišil ve vybraných denících. Výzkumu mimo jiné ověřuje také předpoklad, že mediální obraz Angely Merkel se postupem času změnil k horšímu, a to především v posledním funkčním období.
Mediální recepty na štěstí
Pogranová, Magdaléna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Mediální recepty na štěstí si za předmět zájmu stanovila mediální reprezentaci štěstí v České republice. Ve své první části se práce zabývá mediálními teoriemi, a to především mediální reprezentací a konstrukcí reality, poté analyticky ukotvuje štěstí v sociologických pohledech na něj v jeho dvou polohách - štěstí jako hédonistické krátkodobé uspokojení z vlastnění věcí a štěstí jako eudaimonický dlouhodobý stav vnitřní spokojenosti. Druhá metodická část přináší popis využitých metod výzkumu, konkrétně kvalitativní obsahovou analýzu, a výběr zvolených zástupců českých tištěných médií. Třetí a poslední analytická část práce popisuje, jak vypadá reprezentace štěstí na stránkách lifestylových magazínů Elle, Žena a život a Blesk pro ženy a jak se jednotlivé časopisy v reprezentaci liší.
Německo v českém denním tisku: Stereotypy a "obraz toho druhého" v komentářích a názorech ve volebním roce 2017
Stojanovová, Kamila ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Práce vycházející z konstruktivistické tradice studia médií se v kontextu role Německa jako civilní mocnosti a hegemona Evropské unie zabývá tím, do jaké míry se argumenty vyplývající z asymetrie partnerství mezi Českou republikou a Německem v rovině vzájemných vztahů, zahraniční politiky obou států a témat, jako byly v posledních deseti letech například odlišné koncepce energetické politiky, projevovaly v komentářích a názorech v českém seriózním denním tisku v souvislosti s německými parlamentními volbami v roce 2017. Kromě teorie sociální konstrukce reality v této práci nachází uplatnění také koncept teorie rolí, jenž pomáhá vysvětlit roli Německa jako civilní mocnosti a proces formování jeho identity. Práce předkládá výsledky výzkumu, jehož cílem bylo pomocí kritické diskurzivní analýzy (CDA) formulovat hypotézy týkající se způsobu konstrukce obrazu Německa jako "toho druhého" ve smyslu van Dijkova ideologického čtverce "my versus oni" a přítomnosti stereotypů v komentářích a názorech českých seriózních deníků. Formulované hypotézy se posléze staly základem pro kvantitativní obsahovou analýzu provedenou na výzkumném vzorku 59 článků publikovaných v denících Mladá fronta DNES, Právo, Lidové noviny a Hospodářské noviny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.