Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah chlamydiové infekce k chronické pánevní bolesti
Kříž, Jaroslav Thierry ; Košťál, Milan (vedoucí práce) ; Kudela, Milan (oponent) ; Bouda, Jiří (oponent)
Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry se chlamydiová infekce podílí jako etiologický faktor na vzniku chronické pánevní bolesti, najít a popsat anamnestické, klinické a peroperační příznaky, kterými se liší ženy s prokázanou infekcí Chlamydia trachomatis. V období od dubna 2006 do prosince 2009 jsme sledovali skupinu 129 žen s chronickou pánevní bolestí v trvání minimálně 6 měsíců, které byly indikovány k laparoskopii. Během laparoskopie byl proveden stěr z hrdla děložního a z ampulárního ústí vejcovodů. Materiál byl vyšetřen pomocí imunofluorescence na přítomnost antigenu Chlamydia trachomatis. Na základě tohoto vyšetření byly pacientky rozděleny do skupiny Chlamydia pozitivní a Chlamydia negativní. Všechny pacientky vyplnily anonymní dotazník týkající se osobní a sexuální anamnézy. Operační nálezy a výsledky dotazníků byly analyzovány pomocí Fisherova přesného testu. V souboru 129 žen s chronickou pánevní bolestí jsme infekci Chlamydií trachomatis prokázali u 39 žen (30%). Rozdíl proti prevalenci v evropské populaci je statisticky významný (p=0,002), což potvrzuje předpoklad, že Chlamydie trachomatis představuje důležitý etiologický faktor chronické pánevní bolesti. Přesto, že infekce Chlamydií trachomatis je závislá na sexuální aktivitě, nenalezli jsme statisticky významné rozdíly v sexuálním...
"České CHicago" - etnohistorický pohled na vývoj českého etnika v americkém městě v letech 1852-1945
Kříž, Jaroslav ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Dubovický, Ivan (oponent) ; Polách, Vladimír (oponent)
Během migračních vln v 19. století odešlo mnoho Čechů do Spojených států amerických. Jednou z konečných destinací bylo i město Chicago. Na přelomu 19. a 20. století se stalo největší českou základnou v zahraničí. V Chicagu tehdy žilo přes sto tisíc Čechů, čímž bylo považováno za třetí největší české město. Tématem disertační práce je právě proto analýza české migrace do Chicaga a s tím spojený vývoj české menšiny. Stěžejní pozornost je věnována socio-kulturnímu, hospodářskému a politickému vývoji české menšiny z pohledu etno-historických metod. Dále se autor práce zaměří na důležité historické milníky a události tohoto města, které určitým způsobem ovlivnily i českou menšinu. Časové ukotvení práce je 1852-1945 a vyplývá z historické perspektivy, protože první čeští imigranti přicházejí ve větším počtu na toto americké území teprve v 50. letech 19. století. Naopak 2. světová válka rámcově uzavírá období, které bylo významné pro české etnikum v Chicagu. Po roce 1945 totiž dochází k výraznému asimilačnímu procesu (česká menšina je masivně poameričtěná) a české krajanské středisko upadá na významu.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků vybraných knihoven v Praze
Bartůňková, Monika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast vzdělávání a rozvoje pracovníků vybraných knihoven v Praze. Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat stávající stav dalšího vzdělávání pracovníků vybraných knihoven v Praze. Cílem je také analyzovat způsoby vzdělávání a rozvoje těchto pracovníků v knihovnických zařízeních a jejich nabídky. Práce má také za cíl analyzovat, čím se nabídka vzdělávacích aktivit liší od běžného stavu a v době krize. Dalším cílem je komparovat rozdíly ve způsobu vzdělávání zaměstnanců ve vybraných knihovnách v Praze. Posledním cílem je na základě zjištěných výstupů šetření analyzovat odchylky ve způsobu vzdělávání zaměstnanců ve vybraných knihovnách a navrhnout možná zlepšení a doporučení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části diplomové práce jsou popsána východiska tématu, jako je vzdělávání a vzdělávací organizace, rozvoj a řízení pracovníků, vzdělávání pracovníků, strategické pojetí vzdělávání pracovníků, strategické dokumenty, řízení lidských zdrojů, modely řízení lidských zdrojů apod. Diplomová práce obsahuje metodologii k výzkumnému šetření. Praktická část práce analyzuje objekty šetření, identifikuje oblasti vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybraných knihovnách v Praze. Rovněž komparuje rozdíly ve způsobu vzdělávání pracovníků v...
Životní příběhy a profesní dráhy ředitelů škol
Peřinová, Petra ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Předkládaná teoreticko-empirická práce se zabývá profesními a životními dráhami zkušených ředitelů českých základních a mateřských škol a tím, co ředitelská profese obnáší. Teoretická část se zaměřuje na přiblížení pojmů životní a profesní dráha, sumarizací poznatků o práci ředitele školy a to včetně jeho kompetencí a manažerských dovedností, které k bezproblémovému chodu školy musí každý ředitel ovládat. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného šetření. Hlavní metodou sběru dat se stal hloubkový polostrukturovaný rozhovor vedený s jednotlivými řediteli, doplňková data byla získána analýzou volně dostupných dokumentů, především inspekčních zpráv a formou doplňkových rozhovorů se zástupci ředitelů nebo přímo se zřizovateli. Výzkumný vzorek je pestrý, ačkoliv jej tvoří pouze tři respondenti, skládá se z ředitele základní školy, ředitelky mateřské školy a ředitelky sloučeného subjektu jednotřídní základní a mateřské školy. Analýza dat plynoucích z hloubkových rozhovorů vede k rozklíčování nejzásadnějších osob nebo okamžiků, které je ovlivnily, při volbě povolání a pohled ředitelů, na to jak oni sami vnímají svou profesi a jak jmenování do funkce ovlivnilo a ovlivňuje jejich život po několika letech strávených v ředitelském křesle. Shrnutím výsledků práce lze konstatovat, že...
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu
Vostrá, Kristýna ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová se věnuje tématu analýzy vzdělávacích potřeb dospělých v profesním vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu, které si student vybral pro realizaci výzkumného šetření. V dnešní době je velmi diskutovaným tématem další vzdělávání pedagogických pracovníků, jelikož jedním z cílů dokumentu Strategie 2030+ je právě proměnit školy v učící se organizace. Ale dříve než lze určit vzdělávací program, tak se musí analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby. Proto cílem diplomové práce je především analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby pedagogů na gymnáziu a poté navrhnout program jejich realizace. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Zabývá se vymezením základních pojmů týkajících se daného tématu, kompetencemi, sebevzděláváním, dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, problematikou vzdělávání dospělých, motivací a bariérami ve vzdělávání dospělých, celoživotním vzděláváním, vzdělávacími potřebami, zejména jejich analýzou a v neposlední řadě i profesí učitele, tedy prestiží profese, osobností učitele a soudobým vzděláváním učitelů. Praktická část se pak věnuje výzkumu, který se snaží za pomoci zvolených metod identifikovat a...
Vzdělávací potřeby seniorů a jejich motivace k dalšímu vzdělávání
Kůnová, Jana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce na téma Vzdělávací potřeby seniorů a jejich motivace k dalšímu vzdělávání si klade za cíl analyzovat aktuální potřeby, zájem a motivaci v oblasti vzdělávání seniorů a přiblížit tak tuto problematiku širší veřejnosti. Teoretická část práce shrnuje základní pojmy a poznatky vztahující se k tématu edukace seniorů. Popisuje, jaké jsou možnosti, specifika a aspekty této oblasti, stejně jako existující a potenciální bariéry. Mimo jiné také poukazuje na celospolečenský význam vzdělávání seniorů, a to zejména v souvislosti se současným demografickým vývojem. Práce nastiňuje, jaké jsou budoucí výzvy, úskalí a možná východiska týkající se edukace této konkrétní skupiny populace. Dále se teoretická část soustředí na fenomén motivace. Shrnuje doposud získané základní poznatky dané problematiky, definuje druhy motivace, její funkci a roli jakou sehrává v účasti na dalším vzdělávání dospělých, zejména pak tedy u starších jedinců. Závěrečná praktická část práce se zabývá vzdělávacími potřebami a motivací seniorů z empirického hlediska. Průzkum zjišťuje, jaké jsou jejich důvody a pohnutky vedoucí k účasti na dalším vzdělávání a snaží se vyhodnotit vhodné způsoby či metody motivování. Veškeré empirické poznatky byly získány a analyzovány na základě uskutečněného online dotazníkového šetření mezi...
Bariéry ve vzdělávání seniorů
Bělková, Veronika ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá bariérami ve vzdělávání seniorů. V teoretické části je představena teoretická základna oboru gerontagogika a oblastí s ní související, tzn. stárnutí, stáří, kvalita života a formy vzdělávání seniorů. Praktická část se zabývá vlastním výzkumem a sumarizací dat z dotazníkového šetření, které obsahuje několik hledisek. Mezi tato hlediska patří pohlaví, věk, tedy věkové rozložení vzdělávajících se seniorů, a dosažené vzdělání, kde se výzkum snaží zjistit, zda dříve dosažené vzdělání seniorů nějakým způsobem ovlivňuje jejich zájem o další vzdělávání a jestli se častěji vzdělávají senioři s výučním listem, maturitou či vysokoškolským titulem. Dalším hlediskem je geografie (kraj), obor a důvody studia na univerzitě třetího věku. Hlavním cílem práce je nalezení spektra lidí, kteří se účastní vzdělávání na U3V a díky tomu i identifikace bariér těch, kteří si cestu dalšího vzdělávání nezvolili. Dalším cílem je seznámení s informacemi, jež se týkají vzdělávání seniorů a možností pro jejich aktivní a kvalitní život. Pro svou práci jsem využila metodu analýzy dostupné literatury a dalších dostupných zdrojů, dotazníkové šetření a interview prostřednictvím emailu. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, senior, edukace seniorů, kvalita života, formy vzdělávání seniorů, gerontagogika
Tvorba vzdělávacího kurzu pohledem lektora v kontextu firemního vzdělávání
Procházková, Kateřina ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce je řešena v kontextu firemního vzdělávání zaměstnanců. Cílem je analyzovat optikou lektora dalšího vzdělávání proces tvorby vzdělávacího kurzu. Představuje podnikové vzdělávání pracovníků jako systematický proces v kontextu řízení a rozvoje lidských zdrojů. Zdůrazňuje jeho systematický přístup a provázanost s dalšími činnostmi organizace. Diplomová práce se podrobněji zabývá základními metodami rozvoje a vzdělávání pracovníků uplatňovaných na pracovišti i mimo něj. Definuje termín metody, předkládá jejich základní klasifikaci, způsoby užití v procesu edukace a stručně je charakterizuje. Vymezuje vztahy mezi pojmy pracovník, lidský zdroj a lidský kapitál a objasňuje pojmy vzdělávací projekt, subjekty vzdělávání a další základní pojmy spojené s rozvojem a vzděláváním zaměstnanců v organizaci. Přibližuje současně problematiku vzdělávání dospělých v rámci dalšího vzdělávání, jakožto součást celoživotního vzdělávání a učení každého jedince. Výzkumná část práce je prováděna ve vzdělávací organizaci a respondenty tvoří její zaměstnanci v roli lektora. Prostřednictvím kvalitativního přístupu a nástroje polostrukturovaného rozhovoru byla sbírána kvalitativní výzkumná data. Za využití designu zakotvené teorie a techniky otevřeného kódování práce podrobně analyzuje a interpretuje...
Vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody
Bryndová, Jana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížení širokého tématu, týkajícího se vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody a jejich motivaci ke vzdělávání. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části, s pomocí odborné literatury, se zaměřuji na kriminalitu, vězeňství, a to včetně historie. Další kapitola řeší statistiky vězeňství, tresty v ČR, a to i ty alternativní. Následně se věnuji resocializaci, vzdělávání a motivaci jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody. Poslední kapitola teoretické části se věnuje programům zacházení. Představuji v ní činnosti programu, jak se program sestavuje a druhy programů. V praktické části přibližuji mé hypotézy, výzkumné metody a charakterizuji skupinu respondentů. Je zpracována kazuistika s jedním konkrétním vězněm. Dalším krokem je dotazníkové šetření, které bylo zasláno vězňům. Následuje zpracování jeho výsledků a hypotéz. Poslední kapitola diplomové práce obsahuje závěr a diskuzi nad získanými poznatky. KLÍČOVÁ SLOVA vězeňství, historie vězeňství, vzdělávání, program zacházení, motivace, zaměstnávání, trest odnětí svobody

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.