Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizuální reprezentace dat jako nástroj pro prezentování veřejně dostupných dat statistických úřadů na webových stránkách
Beránková, Simona ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Minařík, Karel (oponent)
Cílem práce bylo zmapovat stav webových stránek statistických úřadů a podat zprávu o míře poskytování veřejně dostupných dat a využívání různých typů vizuální reprezentace dat na webových stránkách statistických úřadů, jakožto jednoho z nástrojů naplňování poslání a komunikování statistik těchto úřadů směrem k veřejnosti. Klíčová slova vizualizace, vizuální reprezentace, data, statistické úřady, poslání, mise, veřejnost, infografika, český statistický úřad
Specializované knihovny v 21. století - entitně-relační model a model systému služeb knihovny
Římanová, Radka ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent) ; Planková, Jindra (oponent)
Disertační práce je věnována analýze prostředí a perspektiv rozvoje služeb specializovaných knihoven. Poznatků bylo dosaženo metodou přímého pozorování, konceptuálního modelování a obsahovou analýzou odborných textů. Universum specializované knihovny lze vyjádřit entitně-relačním modelem. Dokumentové služby, které vychází z teoretického rámce informačního managementu, se ukazují být nejvýznamnější službou specializovaných knihoven. Management specializovaných knihoven je založen na znalosti informačních potřeb odborné komunity a metodice řízení procesů služeb. Služby knihovny jsou vzájemně provázány a systém lze vyjádřit formou myšlenkové mapy. Procesy a služby specializovaných knihoven poskytují data pro informačně vědní výzkum.
Vyhledávání knih Google: analýza systému a jeho využití v České republice
Frčka, Pavel ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Tématem této magisterské diplomové práce je služba Google Books, dříve Vyhledávání knih Google a Google Print. Širší obecný kontext je stručně popsán v prvních dvou kapitolách. Představena je společnost Google a portfolio jejích služeb, stejně jako poslední vývoj ve sdílení informací, například trendy typu digitálních knihoven a otevřeného přístupu. Třetí kapitola prezentuje výsledky analýzy Google Books jako komplexního systému. Zmíněny jsou: historie služby, Projekt knihovna, Partnerský program, sklízení metadat, metody skenování, dostupné možnosti vyhledávání, všechny informace a funkcionality v jednotlivých záznamech, uživatelská participace. Kapitola čtyři je zaměřena na autorské právo a spory, které se Google Books týkaly. Pátá kapitola se vypořádává s využitím Google Books v České republice, a to ve smyslu veškerých lokálních aktivit. Velká pozornost patří digitalizaci ve spolupráci společnosti Google s Národní knihovnou České republiky. Pro tuto práci byla uskutečněna dvě dotazníková šetření, mezi vysokoškolskými studenty a velkými českými vydavateli. Bylo zjištěno dobré povědomí o existenci služby; nejatraktivnějším atributem je přítomnost plných textů. Vydavatelé oceňují možnost prodávat e-knihy. Detailní výsledky obou průzkumů jsou obsahem šesté kapitoly. V závěrečné kapitole sedm je předvídána...
Zneužití digitálních stop uživatelů ICT: vzdělávání v knihovnách jako prevence narušení soukromí
Kovářová, Pavla ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent) ; Štogrová Jedličková, Petra (oponent)
Název dizertační práce: Zneužití digitálních stop uživatelů ICT: vzdělávání v knihovnách jako prevence narušení soukromí Autor: PhDr. Pavla Kovářová Vedoucí práce: Ing. Martin Souček, Ph.D. Abstrakt (česky) Digitální stopy, ve smyslu digitálních informací vypovídajících o konkrétním člověku, patří k základům informační společnosti. Člověku, kterého se týkají, mohou pomoci (např. doklad profesní kvality), ale také ublížit (např. dokumenty nevhodného chování, informace zneužité při informačním útoku). Správa digitálních stop se tak stává důležitou pro stále více lidí. Knihovny mohou lekcemi informační gramotnosti podpořit znalost postupů efektivní správy digitálních stop, která je předpokladem pro jejich aplikaci. Dizertační práce představuje problematiku na teoretické, ale především výzkumné úrovni. Pro správné nastavení lekcí jsou zmapovány aktivity českých knihoven ve vzdělávání. Dotazníky prokázaly, že téma práce navazuje na současné aktivity i zájem knihoven. Následně byly testovány znalosti knihovníků a studentů informačních studií a knihovnictví o digitálních stopách. Byly prokázány, nicméně jen na základní, omezené úrovni, jsou ale dostatečné pro čtyři lekce navržené v dizertační práci pro děti na základní škole. Jedna z lekcí je dále ověřena v akčním výzkumu, jehož součástí je také širší pohled...
Otevřená věda - vědecká (r)evoluce
Simandlová, Tereza ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Rygelová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá otevřeností ve vědecké praxi a blíže rozebírá koncept open science. Kromě teoretické části věnované popisu fungování vědy, tradičního modelu vědecké komunikace a výchozích představ otevřenosti nabízí souhrn jednotlivých přístupů myšlenkových škol otevřené vědy a představuje konkrétní nástroje, iniciativy a metody, které umožňují myšlenku otevřenosti ve vědě naplňovat. Praktická část se zaměřuje na popis současného stavu otevřenosti vědy v České republice a pomocí metody kolo budoucnosti nabízí možný výhled do budoucnosti, specifikuje možné důsledky zavedení konceptu open science do praxe a na jejich základě dále definuje příležitosti a rizika této druhé vědecké revoluce.
Vliv rozvoje ICT na mediální gramotnost
Douša, Vojtěch ; Štogr, Jakub (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl vystihnout jaký vliv má rozvoj informačních a komunikačních technologií na mediální gramotnost. Jde o analýzu statistických dat o rozvoji ICT a následnou implementaci těchto dat na empirická fakta o mediální gramotnosti v ČR. Hlavní myšlenkou tématu je přechod od tradičních forem přenosu mediálních informací k jeho postupné digitalizaci a to, jak se s touto změnou vyrovnává česká společnost. Text poukazuje na rozdíly v možnostech přístupu k moderním technologiím, které jsou schopné zobrazit mediální obsah. Současně zkoumá tyto rozdíly u různých sociodemografických kategorií.
Kniha v zajetí sítí: elektronická kniha jako nový společenský fenomén globální síťové společnosti
Pavela, Tomáš ; Křížková-Pessrová, Hana (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Práce představuje elektronickou knihu jako médium informačního věku, jako médium plně korespondující s požadavky na efektivní šíření informací v globální síťové infosféře. První část práce se věnuje vymezení a definici základních pojmů předkládaného tématu. Druhá část přibližuje postavení elektronické knihy v kontextu střetu dvou prostředí, prostředí tištěného a elektronického. Elektronická kniha je představena jako produkt sociálně-technologických změn. Popsána je novomedialita elektronické knihy a akcentovány jsou problémy vyplývající z rozdílných povah prostředí tištěného a elektronického, zahrnující vybraná hlediska problematiky autorských práv v digitálním prostředí. Třetí část nastiňuje problematiku knihoven v prostředí sítí. Knihovny jsou představeny jako instituce adaptující se na nové formy služeb, mezi které patří také zpřístupňování elektronických knih. Je popsána nová role knihoven v prostředí sítí a předestřeny reakce odborné knihovnické obce na nové výzvy knihovnám v digitálním prostředí.
Methodology for Evaluation in Google Company
Jakubcová, Beáta ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Diplomová práca popisuje vyhľadávač spoločnosti Google a jeho sposob hodnotenia webových stránok, na základe ktorého ich radí pri zobrazení na výsledkovej stránke vyhľadávania. Okrem popisu fungovania vyhľadávačov všeobecne sa práca zameriava na odlišnosti medzi Google a ostatnými vyhľadávačmi a popisuje charakteristiky a princípy navrhnuté jeho zakladateľmi Larrym Pageom a Sergeyom Brinom, ktoré ho robia jedinečným. V ďalšej časti sú načrtnuté niektoré z množstva signálov, ktoré sú vyhodnocované pre každú webovú stránku. Z nich je najväčší priestor venovaný PageRanku ako ťažnej myšlienke hodnotenia stránok na základe ich odkazovej schémy, ktorá vychádza z princípov citačnej analýzy. Hodnotiace faktory sú v práci analyzované na konkrétnych príkladoch a záver práce popisuje zmeny, ktoré technológiu vyhľadávača Google sprevádzali od jeho začiatkov v roku 1998 až po súčasnosť.
Produkce digitálních obrazových dat a jejich kontrola
Vychodil, Bedřich ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Sklenák, Vilém (oponent) ; Nič, Miloslav (oponent)
(CZ) Tato disertační práce předkládá širokou základnu oborové terminologie, pomocí které jsou do hloubky analyzovány procesy digitalizace a kontroly kvality. Hlavní důraz je kladen na kontrolu kvality digitalizace a volbu vhodného grafického formátu pro zpřístupnění, dlouhodobé uchování, renderování a formátové migrace. Je také představena analýza vybraných digitalizačních center. Na základě výsledků výzkumu byla vytvořena ověřující aplikace DIFFER (Determinator of Image File Format propERties), na jejímž základě vzniká aplikace The NDK Data Image Validator DIFFER. Aplikace implementuje nové postupy a technologie k celkovému urychlení procesů zpracování a kontroly kvality. Cílem bylo vyvinout aplikaci pro vymezenou množinu relevantních grafických formátů, u kterých bude prováděna identifikace, charakterizace, validace a matematicko vizuální porovnání integrovatelné do provozního workflow zpracování a dlouhodobého uložení digitálních reprezentací. Tato aplikace je vybavena jednotným a přehledným grafickým rozhraním, které má koncovému uživateli napomoci porozumět vztahům mezi různými grafickými formáty a jejich signifikantními vlastnostmi, odhalovat vizuální i nevizuální chyby a usnadňovat rozhodování. Rozsáhlé přílohy jsou věnovány především nejdůležitějším grafickým formátům využívaným v...
Optimalizace procesů ve službách
Javůrková, Lucie ; Souček, Jiří (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou a optimalizací procesu instalace služeb ve vybrané firmě. Obsahuje obecnou charakteristiku procesu a zaměřuje se na zlepšení služeb zákaznického servisu. V práci je popsána procesní mapa a detailní popis procesů na oddělení Provozu služeb a zákaznických řešení. Návrh řeší zlepšení procesů za cílem větší spokojenosti zákazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.