Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Velké šelmy ČR ve výuce přírodopisu
NOVOTNÁ, Karolína
Tato bakalářská práce je zaměřená na téma "Velkých šelem v České republice ve výuce přírodopisu". První část práce je zaměřena na výskyt a význam velkých šelem v ČR. Další kapitola se zabývá tím, jak se tématu věnují učitelé přírodopisu na základních školách v naší zemi a ukotvením tématu v RVP, ŠVP a dalších výukových programech v Česku. Cílem této práce je ověřit výzkumné otázky a pomocí dotazníku distribuovaného co největšímu počtu vyučujících přírodopisu zjistit, jestli a jakým způsobem se tomuto tématu věnují učitelé přírodopisu základních škol napříč Českem.
Trénink funkce ruky pacienta s roztroušenou sklerózou v domácím prostředí
Boudová, Alžběta ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Klimošová, Sylva (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Alžběta Boudová Vedoucí práce: Mgr. Klára Novotná, Ph.D. Konzultant práce: Mgr. Eliška Rotbartová Název bakalářské práce: Trénink funkce ruky pacienta s roztroušenou sklerózou v domácím prostředí Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá tréninkem funkce ruky u pacientů s roztroušenou sklerózou v domácím prostředí. Roztroušená skleróza je autoimunitní onemocnění vedoucí k demyelinizaci nervových vláken a jejich následné ztrátě. Cílem bakalářské práce je porovnat proveditelnost a efekt různých typů terapií zaměřených na zlepšení funkce horní končetiny u osob s roztroušenou sklerózou. Mezi typy terapie jsou zařazeny běžná ambulantní ergoterapeutická intervence, ambulantní intervence s prvky muzikoterapie, telerehabilitační ergoterapeutická intervence, telerehabilitační intervence s prvky muzikoterapie. Bakalářská práce obsahuje část praktickou a část teoretickou. Teoretická část popisuje onemocnění roztroušená skleróza, rizikové faktory, klinický obraz, formy onemocnění a možnosti léčby. Dále se zabývá funkcí horní končetiny a možnosti hodnocení, jsou zmíněny možnosti tréninku funkce ruky. Popsány jsou i metody telerehabilitace a muzikoterapie. V praktické části byly u čtyř pacientů provedeny ergoterapeutické intervence jedenkrát týdně po dobu šesti...
Vliv fyzioterapie u nepravidelného menstruačního cyklu
Skalická, Františka ; Fabičovic, Klaudia (vedoucí práce) ; Novotná, Klára (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Františka Skalická Vedoucí práce: Mgr. Klaudia Fabičovic Konzultant práce: MUDr. Vendula Parmová Název bakalářské práce: Vliv fyzioterapie u nepravidelného menstruačního cyklu Abstrakt bakalářské práce: Poruchy menstruačního cyklu jsou v současnosti velmi častým problémem mnoha žen. Jedná se například o dysmenoreu, premenstruační syndrom, funkční ženskou sterilitu nebo luteální insuficienci. Jejich etiologie může být spojena i s dysfunkcí pohybového aparátu. Za luteální insuficienci je považována luteální fáze kratší než dvanáct dní. Tento stav může být jednou z možných příčin neplodnosti, avšak studie na toto téma chybí. Cílem mé bakalářské práce je vyhodnotit ovlivnění luteální insuficience pomocí diagnosticko-terapeutických přístupů ve fyzioterapii. Tři ženy s luteální insuficiencí podstoupily individuálně přizpůsobenou fyzioterapii probíhající šest měsíců s cílem prodloužit luteální fázi. K objektivizaci délky luteální fáze před a po terapii sloužila symptotermální metoda, která umožňuje snadnou a spolehlivou kontrolu menstruačního cyklu a zvýšení pravděpodobnosti početí díky přesnému načasování plodného období. Hlavní čtyři pilíře terapie byly korekce postury, odstranění funkčních změn v pohybovém aparátu, posturálně dynamické cvičení a autoterapie. Dílčí...
Potřeby rodinných příslušníků pacientů v terminálním stádiu života
Novotná, Kristýna ; Matulová, Jana (vedoucí práce) ; Mrkvičková, Petra (oponent)
Autor: Kristýna Novotná Instituce: Ústav nelékařských studií Název práce: Potřeby rodinných příslušníků pacientů v terminálním stádiu života Vedoucí práce: Mgr. Jana Matulová Počet stran: 100 Počet příloh: 6 Rok obhajoby: 2023 Klíčová slova: hospic, paliativní péče, umírání, rodinní příslušníci, potřeby Bakalářská práce se zabývá potřeby rodinných příslušníků pacientů v terminálním stádiu života. Teoretická část je zaměřena na paliativní a hospicovou péči. Přibližuje čtenářovi problematiku umírání a smrti. Vysvětluje poem potřeba a představuje základní potřeby pacientů v terminálním stádiu života a jejich rodinných příslušníků. Specifikuje potřeby zdravotních sester pracujících v oboru paliativní péče a seznamuje s terapeutickou komunikací mezi zdravotnickým personálem a pacientem. Pro empirickou část bylo zvoleno kvantitativní šetření formou polostrukturovaného dotazníku. Výzkum proběhl v Lůžkovém hospici Chrudim. Cílem práce je definovat potřeby, které považují rodinní příslušníci pacientů v terminálním stádiu života hospitalizovaných v hospici za nejdůležitější, posoudit, zda-li dochází k naplnění těchto potřeb a zhodnotit, co rodinným příslušníkům pomáhá zvládat psychickou zátěž v nelehké životní situaci.
Návrh a syntéza proléčiv 6-diazo-5-oxo-L-norleucinu; potenciální léčba glioblastomu
Novotná, Kateřina ; Majer, Pavel (vedoucí práce) ; Rýček, Lukáš (oponent)
6-Diazo-5-oxo-L-norleucin (DON, 1) je nestandardní aminokyselina s prokázanou protinádorovou aktivitou nalezená v půdních bakteriích rodu Streptomyces. Kvůli značné systémové toxicitě projevující se zejména v oblasti gastrointestinálního traktu však samotný DON není vhodným klinickým kandidátem pro léčbu nádorových onemocnění. Jednou z možností, jak problém jeho toxicity vyřešit, je reversibilní strukturní úprava této molekuly ochráněním jak její aminoskupiny, tak i karboxylové funkční skupiny, tedy přípravou tzv. proléčiva DONu. Připravené proléčivo může vhodně pozměnit distribuci DONu v těle a zároveň takto zvýšit jeho permeabilitu do mozkové tkáně. Díky této strukturní úpravě se mohou eliminovat jeho nežádoucí účinky a může potenciálně vzniknout látka pro léčbu mozkových tumorů, jako je např. glioblastoma multiforme (GBM). V mojí diplomové práci je diskutováno pět strategií pro specifické doručení DONu do mozku s využitím různých typů jeho proléčiv. Nová proléčiva jsou navržena tak, aby byla schopná buď samovolné penetrace přes hematoencefalitickou bariéru, nebo aby byla substrátem pro některý z jejích influxních transportérů. Zároveň by tato proléčiva měla být stabilní v jiných metabolicky aktivních orgánech a krevní plazmě, aby byla dostatečně snížena již zmíněná systémová toxicita DONu....
Trénink soběstačnosti osob s roztroušenou sklerózou v domácím prostředí
Fabriková, Anna ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Fabriková Vedoucí práce: Mgr. Klára Novotná, Ph. D Konzultant práce: Mgr. Eliška Rotbartová Název bakalářské: Trénink soběstačnosti osob s roztroušenou sklerózou v domácím prostředí Abstrakt bakalářské: Tato teoreticko - praktická bakalářská práce se zabývá možnostmi ergoterapie pro zvýšení, případně udržení, soběstačnosti u pacientů s roztroušenou sklerózou (RS) s vyšší mírou neurologické disability (tj. pacienti s EDSS>7). V teoretické části práce je popsáno onemocnění RS, problematika soběstačnosti, paliativní péče a některé možnosti sociálních dávek. Praktická část zahrnuje 3 kazuistiky pacientek Centra pro demyelinizační onemocnění Neurologické kliniky 1.LF UK a VFN v Praze. Všechny pacientky absolvovaly 6 individuálních ergoterapií v domácím prostředí. Efekt terapie byl hodnocen pomocí Barthel Indexu, modifikovanou Frenchayskou škálou a pomocí Kanadského hodnocení výkonu zaměstnávání (COPM). Klíčová slova: roztroušená skleróza, ergoterapie, rehabilitace, soběstačnost, všední denní činnosti, domácí prostředí
Položková analýza jako nástroj vyhodnocování didaktických testů: příklad kurzu Statistika pro geografy
Novotná, Kateřina ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Ve školství se často setkáváme s nekvalitně vytvořenými didaktickými testy, které ve skutečnosti netestují výukou nabyté znalosti a dovednosti, nebo je testují jen v omezené míře. Pokud jsou například položky u uzavřených otázek vytvořeny neprofesionálně, studenti mohou správné odpovědi dokonce tipovat, aniž by měli z dané oblasti učiva nějaké znalosti a dovednosti. Cílem bakalářské práce je vyhodnotit kvalitu uzavřených otázek s nabídkou možných odpovědí na příkladu závěrečných testů kurzu Statistika pro geografy a na základě získaných výsledků doporučit úpravy konkrétních položek. Vyhodnocení bude provedeno na základě položkové analýzy pomocí webové aplikace ShinyItemAnalysis. U špatně fungujících otázek budou na základě výsledků analýzy navrženy jejich úpravy tak, aby byly pro didaktické testování vhodnější. V teoretické části se bude bakalářská práce věnovat didaktickému testu jakožto specifickému hodnotícímu nástroji, jeho formám, jednotlivým typům testových úloh a doporučením pro jejich tvorbu. Vše bude doplněno konkrétními příklady z oblasti statistiky. Prostor bude věnován rovněž technikám tipování odpovědí, vlastnostem testových úloh a testovým teoriím. Klíčová slova: didaktický test, typy testových úloh, položková analýza, ShinyItemAnalysis
Klasické cukrářské výrobky v moderním trendu v teoretické a praktické výuce
Kozlová, Jana ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Klasické cukrářské výrobky v moderním trendu v teoretické a praktické výuce" zaměřuje se na základní rozdělení na výrobky Makronky a dezerty Pavlova a jejich popis. V hlavní části je uveden popis nových surovin, technologických postupů a výroba Makronek, dezertů Pavlova a jejich zdobení. Práce obsahuje vývoj a historii cukrářské výroby, rozdíl mezi klasickou a moderní cukrařinou. Ve své práci uvádím použití nových bezlepkových a bezlaktózových surovin a polotovarů, které se využívají v cukrářské výrobě. V praktické části je popsáno využití nových surovin v odborném výcviku a cvičné kuchyni. Je zde vyhodnocena anketa od žáků ze dvou škol a představena vlastní cukrářská tvorba. KLÍČOVÁ SLOVA Obor cukrář, cukrářská výroba, historie cukrářské výroby, hygiena a sanitace, odborná příprava v cukrářství, nové trendy, technika plnění výrobků, technika zdobení, teoretická a praktická výuka nových materiálů, technologických postupů.
Sebehodnocení žáků na 2.stupni ZŠ
Reine, Petra ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice sebehodnocení žáků na druhém stupni základní školy. Jejím cílem bylo popsat možnosti rozvoje sebehodnocení v kontextu školního hodnocení a konkrétně v rámci hodin výchovy ke zdraví v 6. ročnících. To znamenalo navrhnout a uplatnit způsoby rozvoje sebehodnocení na 2. stupni základní školy a následně celý proces popsat a reflektovat. Teoretická část se zaměřuje na hodnocení žáků ve škole, včetně analýzy aktuálních kurikulárních dokumentů a legislativy. Dále jsou zde popsány prvky, které žákovo učení podporují. Poslední díl teoretické části je věnován sebehodnocení. Kromě vymezení pojmu je zde popsáno, jak sebehodnocení působí na žáka a nechybí ani prezentace různých technik sebehodnocení. Akční výzkum se stal podkladem pro zpracování praktické části. Popisuje cestu k sebehodnocení včetně překonávání drobných překážek, které během výzkumu nastaly. Výzkum byl realizován v 6. třídách základní školy v hodinách výchovy ke zdraví. Přípravná fáze se věnovala studiu a analýze školních dokumentů. Následoval úvodní sběr dat, jednalo se o pozorování žáků a dále o rozhovory, které měly za cíl zjistit, jaké jsou jejich zkušenosti se školním hodnocením a sebehodnocením. V další fázi došlo k prvnímu pokusu o zavedení sebehodnocení do výuky, ten však byl přerušen hned ze...
Porovnání postojů učitelů ke kvalitativnímu a kvantitativnímu hodnocení před pandemií COVID-19 a po ní
Výborná, Andrea ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat na vzorku 46 českých prvostupňových pedagogů, zda po distanční výuce z důvodů pandemie Covid-19 došlo ke změně jejich pohledu na slovní hodnocení. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V úvodní části první, teoretické části jsou obsaženy informace z odborných publikací ohledně pojmu hodnocení obecně, jeho funkcí, typů a forem. V další části se teoretická část zabývá kvantitativním a kvalitativním hodnocením s důrazem na jejich vliv na žákovu motivaci. V druhé, praktické části jsem srovnávala výsledky dvou, mnou realizovaných, výzkumů formou kvantitativního výzkumu - dotazníku. Jeden byl realizován v roce 2020 a druhý, obohacen o 2 aktualizační otázky, byl realizován v roce 2023 na stejném vzorku respondentů. Závěr práce obsahuje odpověď na otázku položenou v úvodu mé diplomové práce. Z dat sesbíraných od mých 46 respondentů vyplývá, že se nijak významně pohled pedagogů na slovní hodnocení po distanční výuce během pandemie Covid-19 nezměnil, byť došlo k lehce pozitivnějšímu vnímání slovního hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.