Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 347 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sex education in the interwar period
Kostelanská, Simona ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cieľom diplomovej práce je analýza pohlavnej výchovy v medzivojnovom období na základe historických čítaniek a publikácií. Jej poňatie sa opiera o vývoj súčasnej a historickej témy, o dobový kontext, a vplyvy, ktoré pohlavnú výchovu ovplyvňovali. Využitá bola metóda diskurzívnej analýzy, ktorá vychádzala z jej podstaty pre prácu s historickými prameňmi. Analýze čítaniek predchádza text, ktorý na pohlavnú výchovu nahliada optikou pedagogických, sociologických a lekárskych publikácií a dobových periodík.
,,Žijeme školou?"- obraz školy a školáka v literatuře pro děti u V. Steklače
Novák, Vojtěch ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(in English): This bachelor thesis focuses on Mr. Vojtěch Steklač and makes a pedagogic and psychological analysis of his works. The first section briefly introduces the author and his works. Next, I analyse the series of books about Bořík and his adventures. I comment on the linguistic aspects of the works and analyse the pedagogic environments that the main characters find themselves in. To finish off, I make several suggestions about how these books could be used in teaching. The goal of this work is to familiarise the reader with this author and hence to enable him to work with his books.
Výchova k lidství
Kolář, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
(česky) Hlavním cílem diplomové práce je interpretovat výchovné ideály ve vztahu k otázkám výchovy k lidství a poukázat na význam dnes opomíjené reflexe lidskosti ve výchově. Eugen Fink říká, že dnešní výchova k lidství se proměnila v pouhou výchovu k povolání. Jaký má jeho antinomie dějinný vývoj? V čem spočívá její ontologická podstata? Výchova k lidství stojí proti výchově, která představuje techniku či prostředek k formování člověka ve službách moci. Taková výchova je vyživována působením fenoménu, který souvisí s bytností moderní techniky, a který Heidegger nazval Gestell. Ten prostupuje lidské myšlení a konání prostřednictvím systémového plánování a působením organizačních a byrokratických struktur. Je charakterizován zpředmětňováním člověka, zapomenutostí bytí, kalkulujícím myšlením, nevnímáním souvislostí, ztrátou identity a svobody atd. V praktické části diplomové práce je prezentován průběh a výsledky šetření ohledně vnímání působení Gestellu pedagogickými pracovníky. Jak vůbec vnímají entity jako je svoboda, štěstí, důstojnost, manipulace, strach, podřízenost, naplněnost, smysl, technika?
Analýza pedagogického programu učitelek mateřských škol v letech 1918 - 1938
Hauerová, Veronika ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje vývoj pedagogického programu učitelek mateřských škol v letech 1918-1938. Vychází převážně z Časopisu učitelek škol mateřských, ve kterém učitelky definovaly své pedagogické reformní návrhy často vycházející ze zahraničních reformních hnutí, požadavky na uzákonění mateřských škol nebo na změnu vzdělávání učitelek mateřských škol.
Kritika současného kurikula z pohledu K.P. Liessmanna
Jandová, Marcela ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce na základě analýzy primární a sekundární literatury zachycuje a interpretuje stěžejní myšlenky K. P. Liessmanna, které se vztahují především k problémům teorie kurikula (cíle a obsah vzdělávání). Jeho texty se vztahují především k německy mluvícím zemím, ale určitou odezvu mají i v českém prostředí. První a druhá část diplomové práce se snaží objasnit základní pojmy a teze, se kterými Liessmann pracuje, jako je vzdělání, (ne)vzdělanost, organizace PISA, Boloňský proces a reformy. Další část práce je vztažena k českému kurikulu a jeho modelování. Na závěr se diplomová práce pokouší reflektovat ohlas a kritiku Liessmannových myšlenek, zejména u některých českých autorů.
Neverbální komunikace ve školním prostředí
Sedláčková, Alžběta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
V první kapitole Uvedení do problematiky neverbální komunikace je popsán význam a užívání mimoslovního jednání. Práce se věnuje základním pojmům spojeným s neverbální komunikací. Je nastíněna důležitost správného porozumění signálům druhých lidí a vysvětleno, co ovlivňuje naše jednání. Ve druhé kapitole Rozdělení řeči těla jsou uspořádány tělesné pohyby a posunky prohlubující vhled do významu řeči našeho těla, s názornými příklady popsány významy užívaných gest v pedagogickém procesu. Nejčastější omyly a zastaralá dogmata v jednání stojí naproti vysvětlení, co naším postojem sdělujeme okolí. Třetí kapitola Vymezení jednotlivých rolí se zabývá chováním učitele i žáků, podmiňujícími vlivy, které se podílí na utváření jejich vztahu. Je rozvedeno, co působí na jednotlivé aktéry při komunikaci ve školním prostředí a popsána role učitele v životech žáků. V praktické části je retrospektivně zaznamenáno pozorování vyučovací hodiny, kde žáci v pubescentním věku reagují na učitele, jednají v zátěžových situacích. Snahou je zjistit, jak žáci vnímají změny nálad a chování u učitele během zahájení hodiny a jak je to nadále ovlivní. Výsledky výzkumu, zaměřeného také na zjištění, jak jsou žáci pozorní a jaký podají výkon během hodiny, jsou znázorněné v tabulkách a grafech pro lepší orientaci. V závěru, kde...
Týrání a zneužívání dětí a mladistvých
Sutrová, Veronika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika týrání a zneužívání dětí a mladistvých. V úvodu teoretické části je práce zaměřena na definici pojmu týrání a jeho různé podoby, konkrétně na psychické a fyzické týrání, zanedbávání, šikanu a sexuální zneužívání. Dále je zde zmíněn také syndrom CAN, tedy syndrom týraného dítěte. V následující kapitole jsou hlavním tématem oběti a pachatelé týrání a zneužívání. Přesněji popis typických znaků a charakteristik osob, o které se ve většině případů jedná. Závěr teoretické části je věnován tématu prevence týrání a možnostem pomoci obětem týrání a podobných trestních činů. Praktická část bakalářské práce obsahuje tři kazuistiky, na nichž je konkrétně ukázáno, jak proces týrání probíhá a jaké zanechává následky. Klíčová slova děti, mladiství, týrání, zneužívání, tělesné týrání, psychické týrání, prevence týrání, syndrom CAN
Sexuální výchova z pohledu učitelů na ZŠ Jakutská
Rezková, Jana ; Kultová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá sexuální výchovou na vybrané základní škole a pohledem učitelů na dané téma. Práce je dělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bakalářské práce přináší pohled na historický vývoj sexuální výchovy v České republice a její současné pojetí. Vymezuje obecné definice a principy sexuální výchovy a věnuje se jejímu postavení v kurikulárních dokumentech. V neposlední řadě teoretická část představuje vybrané externí organizace, které se zabývají problematikou sexuální výchovy v České republice. Hlavním cílem praktické části je zjistit, jak výuka sexuální výchovy funguje v praxi a jak je realizována na vybrané základní škole. Dále je praktická část zaměřena na zjištění postojů učitelů k dané problematice a jejich zkušeností při výuce sexuální výchovy. Praktická část práce představuje kvalitativní výzkum, který je provedený pomocí rozhovorů s učiteli, kteří vyučují předměty, v nichž se vyskytuje téma sexuální výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
THE INFLUENCE OF FAMILY AND SOCIAL FACTORS ON EDUCATIONAL ATTAINMENT
Toráčová, Emma ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Predmetom bakalárskej práce je podrobná analýza rodinných a sociálnych faktorov, ktoré sa významnou mierou podieľajú na výške dosiahnutého vzdelania človeka. Primárna pozornost práce je venovaná rodine, socioekonomickému prostrediu rodiny či vzdelaniu rodičom, ktoré považujem za najpodstatnejšie v otázke vplyvu na vzdelanie. Medzi sekundárne, vedľajšie činitele sa v práci uvádzajú sociálne vplyvy ako súčasť života človeka v prostredí školy či širšej rodiny. Okrem najbližších členov rodiny, teda najmä rodičov, pôsobia na človeka v nemalej miere taktiež názory a postoje rovesníkov, kamarátov, príbuzných, ale aj školy. Teoretická časť práce sa zaoberá rodinou, ako základnou stavebnou jednotkou socializácie človeka, z rôznych uhľov pohľadu. Rozoberá odlišnosť socioekonomického prostredia každej rodiny a jej kapitál, ktorý predáva potomkom. Rodičia sú v rodinnom prostredí hlavnými aktérmi, ktorí sa podieľajú na úspešnosti vo vzdelaní svojich detí, čo potvrdzujú a ďalej analyzujú teórie obsiahnuté v tejto časti práce. V neposlednom rade sa záver teoretickej časti práce venuje roli vplyvu sociálneho okolia podloženú teóriami významných autorov. Uvedené prípadové štúdie v praktickej časti vo veľkej miere potvrdzujú tvrdenia a teórie autorov z predchádzajúcej časti práce. Pri výbere jedincov a následnej...
Autorita učitele z pohledu žáků středních škol
Lehotaiová, Daniela ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce "Autorita učitele z pohledu žáků středních škol" je zjistit, jak chápou žáci středních škol autoritu učitele, jaké vlastnosti učitele podle žáků autoritu učitele posilují a jaké ji naopak oslabují, zda má na autoritu učitele vliv jeho věk. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o autoritě učitele. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury. V úvodu se zabývá vymezením pojmu a typologií autority. Dále obsahuje typologii učitele z hlediska jeho osobnosti, zabývá se výchovnými a vyučovacími styly učitele. Předmětem poslední kapitoly teoretické části je vztah učitele a žáka, preferenční postoje učitelů k žákům. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na autoritu učitelů žáci středních odborných škol. Klíčová slova Autorita, učitel, žák, výchova, osobnost učitele

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 347 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.