Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 785 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytknutí vady a uplatnění práva z vadného plnění ve spotřebitelské kupní smlouvě
Dvořáková, Anna-Marie ; Flídr, Jan (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Vytknutí vady a uplatnění práva z vadného plnění ve spotřebitelské kupní smlouvě Abstrakt Tato práce se zabývá vytknutím vady a uplatněním práva z vadného plnění u kupních smluv uzavíraných se spotřebitelem. Cílem práce je analyzovat právní úpravu této problematiky v občanském zákoníku a v zákoně o ochraně spotřebitele, zejména zhodnotit přínos změn provedených zákonem č. 374/2022 Sb. s účinností od 6. 1. 2023, včetně reakce zákonodárce na některé problematické aspekty, a porovnat tuto právní úpravu se směrnicí 2019/771, kterou transponuje. První kapitola této práce je zaměřena na právní úpravu práv z vadného plnění podle občanského zákoníku. V jednotlivých podkapitolách jsou podrobněji popsány jakost při převzetí, výjimky z vadného plnění, následně jsou představena práva z vadného plnění, přičemž se práce zaměřuje zejména na jejich hierarchii. Dále je popsáno vytknutí vady, které je upraveno v obecném ustanovení § 1922 OZ a dále ve zvláštním ustanovení § 2165 OZ. Pozornost je věnována též změně provedené zákonem č. 374/2022 Sb., která upřesňuje odpovědnost prodávajícího za vadu při převzetí věci. Dále je popsána problematika "notifikační lhůty", tedy vytknutí vady v určité lhůtě po jejím zjištění. Závěr první kapitoly je věnován právní úpravě dle směrnice 1999/44 a navazující směrnice 2019/771 a...
Integrace humanitních předmětů v konkrétní školní praxi
Nováková, Lenka ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Práce se zabývá konkrétním případem propojení humanitně zaměřených předmětů (český jazyk, dějepis, zeměpis a občanská výchova) na Pražském humanitním gymnáziu. Za použití vybrané teoretické literatury a konkrétní (auto)etnografické sondy ve jmenované instituci analyzuje výuku z hlediska školního vzdělávacího programu a jeho návaznost na RVP, na podrobnější rovině také z hlediska tematického plánu a jeho realizace. Součástí práce je také popis hodnocení daného předmětu. Cílem práce je zjistit, jaká je funkčnost tohoto propojení na základě zkušeností pedagogů i studujících. KLÍČOVÁ SLOVA humanitní předměty; integrované kurikulum; český jazyk; dějepis; zeměpis; občanská výchova
Výuka o dezinformacích. K mediální výchově v Česku, Finsku a Velké Británii
Bílková, Petra ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem dezinformací a demonstruje, jak ve vybraných zemích školy ve výuce mediální výchovy přistupují k problematice dezinformací a následně tyto přístupy porovnává. Bakalářská práce se věnuje konceptu dezinformací a rozlišuje další pojmy s tímto tématem spojené (fake news, hoax, konspirace atd.) Práce dále analyzuje základní aspekty mediální výchovy, a to konkrétně v České republice, Finsku a Velké Británii. Tato část podává čtenáři jasnější obraz o tom, jak jednotlivé státy přistupují k výuce mediální výchovy. Srovnání je provedeno právě s důrazem na téma dezinformací. Práce se tak snaží přispět k řešení otázky, zda jsou čeští žáci dostatečně edukováni v tom, jak zacházet s dezinformacemi a médii celkově.
Didaktická analýza a návrh výuky vybraných témat kariérového vzdělávání v rámci průřezového tématu "Člověk a svět práce" a "Občan v demokratické společnosti" na středních odborných školách
Ticháčková, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tématem této diplomové práce je kariérové vzdělávání v rámci průřezového tématu Člověk a svět práce a jeho didaktické zpracování ve výuce na středních odborných školách. Tato práce předkládá analýzu pojetí výuky kariérového vzdělávání ve vybraných zahraničních zemí v rámci kurikulárních dokumentů a učebních materiálech dostupných na českém území. Kapitoly teoretické části se zabývají vztahem středního odborného vzdělávání a trhu práce, pojetí kariérního vzdělávání a poradenství, srovnání se zahraničím a srovnání učebních materiálů, v neposlední řadě obsahuje také seznámení s psychologickými a sociálními faktory ovlivňující výběr povolání. Celá práce ústí do didaktické analýzy, kde zpracovávám výuku kariérového vzdělávání podle uvedených poznatků. V první části didaktického návrhu pracuji především s rozvíjením kariérových kompetencí a objevováním směru profesní dráhy. Druhá část didaktického návrhu je zaměřena na sebeprezentaci žáků. Výstupem výuky žáků je seznámení s faktory ovlivňující profesní směr a principy jeho hledání. Za hlavní výstup práce považuji zpracování pracovního portfolia a životopisu v rámci mezinárodního nástroje Europass. V didaktickém návrhu se kromě popisu aktivit objevují i podklady pro učitele. V příloze předkládám sadu pracovních listů a metodik, které využívám ve výuce. Na...
Didaktické zpracování problémů současné demokracie pro výuku základů společenských věd
Záleský, František ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Fapšo, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problémům současné demokracie a jejich didaktickému zpracování pro výuku předmětu základy společenských věd na gymnáziích. Nejprve je rozebráno téma demokracie z několika různých úhlů pohledu a ty jsou vzájemně porovnávány, přičemž je částečně vycházeno i z učebnic, vzhledem k didaktickému zacílení práce. Následně je velký prostor věnován čtyřem vybraným problémům současné demokracie a několika různým pohledům na ně, přičemž vybranými problémy jsou nerovnosti, vzdělávání, populismus a epistemické znetvoření. Následuje analýza uchopení tématu v rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia a na ni poté navazuje analýza zpracování tématu ve vybraných školních vzdělávacích programech čtyřech gymnázií, které jsou poté také z tohoto hlediska porovnány. V další podkapitole je rozebíráno, v jaké míře dostávají problémy současné demokracie prostor v učebnicích základů společenských věd pro střední školy a učebnice jsou mezi sebou porovnány. Bylo zjištěno, že v rámcových i školních vzdělávacích programech chybí kritický přístup, pojmenování problémů a jejich vtažení k současnosti. Druhá část práce obsahuje popsané návrhy čtyř vyučovacích hodin, které jsou zacíleny na zmíněné čtyři vybrané problémy a měly by částečně nahrazovat vzdělávací obsahy, které byly vyhodnoceny jako...
Bájná zvířata v zrcadle raně novověké naučné literatury
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá dvěma bájnými zvířaty, konkrétně jednorožcem a fénixem od antiky až po raný novověk. Nejprve se v první kapitole věnuji metodologii a současnému stavu bádání o zvířatech celkově, včetně těch bájných. Druhá kapitola představuje jednorožce v antických a středověkých pramenech, kde se toto bájné zvíře zrodilo a vyvíjelo. Třetí kapitola tvoří polovinu hlavního zájmu práce, a to jednorožce v 16. a 17. století. V další kapitole následuje kodifikace fénixe v antice a středověku, kdy i tento bájný tvor měl zde svůj původ. Pátá kapitola tvoří druhou polovinu práce, jež se věnuje bájnému ptáku v 16. a 17. století v naučných a cestovatelských spisech, ale také jak byl fénix zobrazován v krásné literatuře. Následující kapitolou je představení fénixe v hmotných pramenech od antiky po raný novověk.
Zkušenosti učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány oblasti vývoje dítěte ve věku 3-6 let. Konkrétně jde o oblasti kognitivního vývoje, emocionálního vývoje, socializace a hry. Další části teorie se zabývají předškolním vzděláváním a vymezením termínu dítě s odlišným mateřským jazykem a jeho rozdílu oproti termínu dítě-cizince. Pozornost je věnována také specifikům těchto dětí a možnostem jejich podpory. Poslední pasáž teoretické části se zaměřuje na inkluzi ve vztahu ke vzdělávání. V praktické části se práce zabývá aktuálními zkušenostmi učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Jedná se o kvantitativní výzkum, který byl provedený pomocí dotazníků. Cílem výzkumu bylo shromáždit a popsat aktuální zkušenosti učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Tento výzkum je doplněn i o dva rozhovory, které přinášejí pohled z perspektivy rodiče dítěte s odlišným mateřským jazykem a pracovnice Národního pedagogického institutu, která pracuje na pozici adaptačního koordinátora podpory pro děti/žáky-cizince.
Zhodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Dvořáková, Markéta ; Mikulenka, Jan (oponent) ; Sághy Estélyi, Kristína (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na finanční analýzu společnosti Xy a.s. Na základě účetních výkazů za období 2017-2021. V teoretické části jsou popsány metody, ukazatele a soustavy ukazatelů pro finanční analýzu. Tyto ukazatele jsou následně využity v analytické části, kde jsou zhodnoceny výsledné hodnoty a porovnány s konkurenčními podniky. Na základě výsledků finanční analýzy jsou navržena doporučení a řešení, které by společnost měli vést ke zlepšení aktuálního stavu ve společnosti.
Genetické faktory v etiologii poruch spánku
Dvořáková, Markéta ; Šolc, Roman (vedoucí práce) ; Červená, Kateřina (oponent)
Spánkové poruchy jsou skupinou obtíží postihující nezanedbatelnou část lidské populace. Jejich etiologie je zpravidla velmi komplexní a zahrnuje enviromentální ale i genetické faktory. Většina spánkových poruch je multifaktoriální povahy. Spánková medicína a pole syntézy jejích poznatků s poznatky moderní či klasické genetiky nabízí stále ještě mnoho prostoru k bádání. Navzdory mnoha otazníkům je ale dnes možné shrnout poznatky o identifikovaných potvrzených anebo suspektních genech, jejichž mutace se na projevu těchto poruch podílí. Lze odhadovat heritabilitu konkrétních poruch na jejich vícečetném výskytu v rodinách, přítomnosti u dvojčat nebo rozšířenosti v populaci v závislosti na etnickém původu. Předložená bakalářská práce se věnuje genetickým aspektům v etiologii spánkových poruch, jejich dědičnosti, síle genetické komponenty a genetickým souvislostem mezi některými poruchami.
Vývojová psychologie ve výuce Výchovy k občanství
Tesnerová, Michaela ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou vývojové psychologie v rámci Výchovy k občanství. Teoretická část představuje problematiku vývojové psychologie a didaktiky společenských věd, zabývá se podmínkami smysluplné výuky vývojově psychologických témat na druhém stupni ZŠ, analýzou kurikula a vhodnými vyučovacími metodami. V praktické části je předložen návrh konkrétních vyučovacích hodin. Záměrem práce je vytvoření promyšlených návrhů výuky rozvíjející psychologickou funkční gramotnost a též podpoření rozvoje mezigenerační komunikace u žáků. KLÍČOVÁ SLOVA vývojová psychologie, didaktika společenských věd, didaktika psychologie, kurikulární dokumenty, mezigenerační komunikace, občanská výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 785 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.