Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostor a skutečnost v malířství
Martin, Ivan ; Šamšula, Pavel (oponent) ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce)
Práce pojednává o možnostech budování prostoru v uměleckých obrazech, představuje variace ustálených forem zobrazení skutečnosti, a to na příkladech reprezentujících různé umělecké epochy. První část "Prostředky budování prostoru v uměleckém obraze" obsahuje pojednání o hlavních principech obrazového prostoru doplněné v krátkých exkurzech o další souvislosti, které mají vztah k samotnému malířskému umění. Tato část práce je složena z pohledů na jednotlivá díla, která jsou především příklady použití různých prostředků k zachycení vícerozměrného prostoru. Druhá část nazvaná "Výtvarný jazyk" je shrnutím výsledků průzkumu týkajícího se čtení obrazů studenty a obsahuje též návrh didaktické aplikace. Třetí část s názvem "Prostor a skutečnost v malířství - teoretický a iluzivní prostor" obsahuje teoretický rozbor výtvarné části diplomové práce s podrobným popisem výstavby obrazového diptychu.
Objetí barev - oběti barev?
Hudečková, Astrid ; Hůla, Zdenek (oponent) ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zkoumání barvy ve vztahu vědám, umění i ve vztahu k jednotlivci. Součástí práce je výzkum preferování barevnosti. Cílem práce je ukázat barvu jako komplikovaný fenomén, který prostupuje snad všemi oblastmi našeho života. K práci je připojen také soubor 6 výtvarných prací - figurálních maleb. Práce akcentuje nutnost multioborového zkoumání barvy a přináší překvapující výsledky ve výzkumu - preferování barevosti u respondentů 15-18 let nezávisí na pohlaví.
Možnosti zpřístupňování výtvarného umění dětem předškolního věku v mateřských školách
Nováková, Ivana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Práce sleduje trendy zpřístupňování výtvarného umění dětem předškolního a mladšího školního věku ve školských dokumentech a osnovách. Jsou zde publikovány výsledky průzkumu preferencí ilustrátorů dětských knih a časopisů. Práce monitoruje připravenost uměleckých galerií a muzeí přijmout a zaujmout dětského návštěvníka. Je zde proveden rozbor možností dalšího využití a rozvíjení vybraných animačních programů NG pořádaných ve Veletržním paláci. Na základě provedených zjištění jsou navrhnuty další aktivizující činnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Roční období a jejich výtvarný výraz
Müllerová, Ivana ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Moje práce pojednává o důvodech a důsledcích střídání ročních dob. Dále o tom, jak se vyvíjel způsob zobrazování ročních dob ve výtvarném umění, seznamuje s nejznámějšími výtvarnými díly ztvárňujícími toto téma, jejich autory a malířskými styly. Obsahuje praktické ukázky zpracování tohoto tématu dětmi mladšího školního věku, při využití tradičních i méně obvyklých metod. Ukazuje, jak je možné toto téma využít v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem škol. 1.2 KLÍČOVÁ SLOVA Roční období. Slunovrat. Rovnodennost. Rámcový vzdělávací program. Environmentální výchova. Holandská krajinomalba. Renesance. Manýrismus. Barbizonská škola. Impresionismus. Expresionismus. Symbolismus. Secese. Kubismus. Surrealismus. Abstrakce. Interakce s uměleckým dílem. Experimentace s výtvarným prvky. Protisk. Koláž. Malba. Kresba. Objektová tvorba. Mozaika. Vitráž. Vosková rezerváž. Průsvit. Kašírování. Barevný kontrast. Světlostní kontrast. Teplotní kontrast.
Vliv uměleckých prostředků na rozvoj osobnosti lidí s mentálním postižením
Landischová, Erika ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Slavík, Petr (oponent) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá vlivem uměleckých prostředků (tanečních a výtvarných) na rozvoj osobnosti dospělých lidí s mentálním postižením. Daná problematika je zpracována na teoretické i praktické úrovni. V práci jsou popsána filosofická a společenskovědní východiska přístupu a uvedeny vyzkumné projekty zabývající se problematikou arteterapie a taneční terapie u lidí dentálním postižením. Práce zahrnuje teoretické a praktické aspekty arteterapie a taneční terapie v širším kontextu. Dále je zde metodicky popsána i zkušenost s jedenáctiletou tematickou aplikací arteterapeutického programu u dospělých lidí s mentálním postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Objekt, zvuk a hra ve výtvarném umění a ve výtvarné výchově
Kalíková, Michaela ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Tato práce je "obrazem" mého dosavadního zájmu o "setkávání" na poli umění. Zahrnuje setkávání a prolínání umění výtvarného a hudby, setkávání autora a díla, setkávání prostoru a díla, setkávání diváka a díla a zahrnuje i moje aktivity jako zprostředkovatele díla dětem a dospívajícím návštěvníkům výstavy umění. Každá stránka obsahuje nejméně jednu a více skutečností nebo souvislostí, po kterých by se mělo pátrat hlouběji, déle a detailněji. Tato zjištění jsou v současné době výzvou pro moje další "setkávací" aktivity. Zajímavé pro mě, v roli pedagoga, jsou aktivity a názory umělců, jež uvažují při své tvorbě o kontextech, ve kterých se jejich dílo ocitne. Z většiny výše uvedených, to jsou díla "oživující" tradiční výstavní prostory, vyzývají je často hravým "potyčkám", působí na diváka překvapivě, nově, chtějí vyvolat komplexnější smyslový zážitek i ve výtvarném umění a především navázat rozhovor věci-díla a člověka. Většina takových děl je schopna obstát i mimo zdí intelektualizovaného prostoru muzeí a galerií. A to je na nich osvěžující.
Mosty
Jehlíková, Lenka ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Studie se snaží představit fenomén mostu jako potencionální námět výtvarného zpracování a úvah nad mostem jako spojením a to nejen dvou břehů. Zkoumá psychologické a sociální aspekty mostu jako symbolu městské civilizace, výtvarné aspekty mostu jako artefaktu (konstrukce, tvar, materiál), a jeho pozdější výtvarné proměny - vstup do veřejného prostoru. Didaktická část si klade za cíl přivést žáky k tvůrčímu, aktivnímu vnímání světa, který nám zde připravili naši předkové.
Specifika užití digitálních technologií v procesu vizuálního zobrazování s ohledem na dětský školní věk
Zikmundová, Vladimíra ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent) ; Horáček, Radek (oponent)
K problematice, kterou rozpracovávám ve své disertační práci jsem se dostala již při ukončování magisterského stupně ve své práci diplomové. Tato oblast mě natolik zaujala, že jsem se rozhodla dále jí studovat, a protože jsem zjistila, jak široké téma, skýtající mnoho možných rovin pohledů, jsem si vybrala, ráda bych se mu věnovala i do budoucna. Multimediální tvorba jako prostředek pro vyjadřování ve výtvarné výchově u nás doposud nebyla analyzována. Tento fakt ovlivnil strukturu mojí práce. Na jedné straně jsem vyšla ze studia převážně zahraniční literatury a studia současných domácích kurikulárních dokumentů. Na straně druhé jsem se pustila do sběru dat, které se staly základem pro kvalitativní výzkum, ve kterém jsem se věnovala procedurám a kontextům vzniku vizuálně obrazného vyjádření za pomoci počítače. Při sběru dat byla použita metoda pozorování, rozhovoru a srovnávací srovnávací analýzy obrazu. Jako základ jsme použila Zakotvenou teorii Strasse - Corbinové a metodu otevřeného kódování textů.
Prázdnota
Zemanová, Marie ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Ale k vážné práci. Mým východiskem je téma, které mě již delší dobu zajímá a vzrušuje. Prázdnota. Lidé se často zabývají tím, co je, a to, co není, nechávají bez povšimnutí. A přece to, co není, má stejnou váhu a důležitost jako to, co je. Když padne mlha, když nám ušní bubínky rozvibruje pomlka v hudbě nebo když se dokážeme jak do jiného světa zanořit do prázdné plochy obrazu, najednou si prázdnoty všimneme a snad ji i dokážeme na chvíli prožít. Ale poté se na nás opět natlačí svět plný věcí, osob, jevů, dojmů, myšlenek a jiných produktů lidské mysli a prázdnota opět zmizí, zahalí se opět do své tajemnosti. Chtěla bych se proto tímto textem zastavit na chvíli nad tématem prázdnoty a alespoň z části probádat území, které je, alespoň pro mě, tajemným ostrovem. Jestli skrývá poklad, lidožrouty nebo právě to "NIC", ukáže až samotný text. Protože téma je to velmi abstraktní, rozhodla jsem se vycházet z bezpečí svých zážitků či prekonceptů. A tak se postupně vyprofilovalo pět tématických okruhů, které se staly tématy pěti kapitol. "Prázdnota jako neohraničenost", "Prázdnota jako absence", "Prázdnota obsahová", "Prázdnota jako možnost" a "Prázdnota jako neznámé".
Deník - cestopis
Štajerová, Gabriela ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Jméno autorky: Gabriela Štajerová Vedoucí diplomové práce: doc. akad. mal. Ivan Špirk Název práce: Škola: Školní rok: Rozsah práce: Příloha: Anotace: Putování Egyptem jako příklad projektového vyučování (diplomová práce) Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy 2006/2007 120 stran 28,5 x 18 cm , fotografické ilustrace a dokumentace tvorby Soubor fotografií dětských prací Práce se zabývá významem cest a deníků pro duchovní rozvoj člověka na příkladu cesty do Egypta Praktickou část práce tvoří "Deník - cestopis" - kombinované album vlastních a prababiččiných fotografií a soubor koláží Klíčová slova: cesta, cestováni, deník, cesta k sobě, každodennost, turismus, Egypt, duchovní růst, proces individuace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.