National Repository of Grey Literature 280 records found  beginprevious261 - 270next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Faculty cooperation for teaching languages
Křížová, Miriam ; Dvořáková, Markéta (referee) ; Kasíková, Hana (advisor)
Osm let pracuji jako lektorka anglického jazyka v soukromém vzdělávacím středisku. Moje původní profese však byla jiná, pracovala jsem jako samostatný odborný pracovník památkové péče, což byl zbytečně složitý název pro průvodce na památkovém objektu. Náplní naší práce bylo provádět návštěvníky, a pokud to byli cizinci, prováděli jsme je v příslušných jazycích. Protože v té době nebyly k dispozici cizojazyčné texty, spolupráce a pomoc mezi kolegy byla nezbytnou nutností, ale i samozřejmostí. Ke změně profese mne donutila rodinná situace, kdy po mateřské dovolené jsem nemohla pracovat hlavně o sobotách, nedělích a svátcích. Složila jsem základní státní jazykovou zkoušku z anglického jazyka a odpověděla na inzerát v tisku nabízející práci lektorky angličtiny. Podvědomě jsem očekávala pomoc a spolupráci. Naštěstí se mi obojího dostalo vrchovatě.Ne od vedení firmy,ale od kolegů. Ze všech nejvíce mi pomohla kolegyně Martina, sama aprobovaná učitelka angličtiny a hudební výchovy. Poradila mi, jaké doplňkové učebnice si koupit, kde hledat zajímavé články a vůbec mi dodávala odvahu k této nelehké práci.
Verbal evaluation as a form of school report and its value
Müllerová, Šimona ; Kasíková, Hana (referee) ; Dvořáková, Markéta (advisor)
Thesis deals with verbal evaluations in school. The aim of this work is to analyze the value of a notice of the school report in the form of verbal evaluation for the students, parents and teachers. In the theoretical part gives general theories of school assessment and its impact on pupil performance and motivation to further studies. Then, specifically it is concerned on the scoreboard in the form of verbal evaluations. Based on the available literature it compares the two methods of assessment in schools, the marks and verbal evaluation. In the empirical part it sets out a number of key criteria for the analysis of concrete school reports,on the basis of which is analyzed 26 authentic documents. These are the documents from the years 1994-2008, so in addition to monitoring the development and progress of individual pupils, therefore, emphasis on the difference between the conditions in which the certificate was created due to the changes in that time period. Work also includes a discussion of the issues and potential problems , which appear in the issue on the basis of long-term observations of the research sample, and interviews with parents, children and teachers.
Evaluation in cooperative learning
Kuchařová, Petra ; Dvořáková, Markéta (referee) ; Kasíková, Hana (advisor)
I n my d i p l oma t h e s i s , " E v a l u a t i o n i n C o o p e r a t i v e L e a r n i n g " , wh i c h i s a t h e o r e t i c a l - emp i r i c a l wo r k , a s we l l a s i n my o wn r e s e a r c h , I h a v e d e a l t wi t h t h e q u e s t i o n wh e t h e r t h e t e a c h e r s a t t h e Č e l á k o v i c e a n d L o v o s i c e p r ima r y s c h o o l s u t i l i z e s ome e l eme n t s o f c o o p e r a t i v e l e a r n i n g , a n d h o w t h i s t e a c h i n g s t r a t e g y i n f l u e n c e s t h e c h o i c e o f f o rms a n d t e c h n i q u e s o f s c h o o l e v a l u a t i o n . T h a n k s t o t h e a n a l y s i s o f t h e r e s u l t s I c ame t o t h e c o n c l u s i o n t h a t 8 o f 1 5 t e a c h e r s a t t h o s e s c h o o l s u t i l i z e c o o p e r a t i v e l e a r n i n g me t h o d s i n t h e i r t e a c h i n g , wh i l e 7 o t h e r t e a c h e r s r e p l a c e i t b y g r o u p l e a r n i n g . F r om t h e p o i n t o f v i e w o f t h e e v a l u a t i n g f o rms u s e d i n c o o p e r a t i v e a n d g r o u p l e a r n i n g t h e r e a r e n o c h a n g e s i n u t i l i z i n g t h e e v a l u a - 99 t i o n t e c h n i q u e s a n d f o rms c omp a r e d t o t h e t r a d i t i o n a l mo d e l , b e c a u s e ma r k i n g p r e v a i l s . F r...
The way of the communication between the stage and the auditorium for the education at primary school
Fojtíková, Jitka ; Kasíková, Hana (referee) ; Valenta, Josef (advisor)
The main topic of my major thesis is the education through the dramatic media. The theoretical part is intended on the history of the theater and education. It also includes staging proceses, which are impotent for reception of childs spectators and wich are teachers helpfull. It sheuld find the possibilithes et co-ordination are make the best of staging processes for childs spektators. The empirical part includes psychological, pedagogical and theatrical approaches to. The formation and taking advantoge of childs performance. This part includes my personál experiences.
To selected aspects of home schooling
Prokopius, Martin ; Kasíková, Hana (referee) ; Tvrzová, Ivana (advisor)
In Czech republic, home education has been legal since 1998, first as five year experiment for children of 1 st level of elementary school. After these five years this experiment was prolonged for another year. Since 1st January 2005, after acceptation ofnew education statute, this form of education could be available at every elementary school for children of 1 st level. In theoretical part of this diploma work there is introduced development and course of home education abroad and cleared up development, course and realization in Czech republic. Also methods ofhome education, motivation for home education and ways of classification are mentioned. In practical part there are structural inerviews and case study. The structural interviews are looking looking for differences aims and methods of school and home education. The case study should disclose the course ofhome education in one concrete family.
Law education in the general heigh school
Trunečková, Dana ; Poláčková, Věra (referee) ; Kasíková, Hana (advisor)
Práce se zaměřuje na zmapování podmínek a možností výuky právní výchovy na gymnáziích. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Toto téma není nikde příliš zpracované, proto je těžiště celé práce v empirické části. Tato část se věnuje analýze statických forem obsahu vzdělání (školské dokumenty a učebnice), dále je součástí sonda do reality českých škol, která se zaměřuje na zmapování podmínek realizace výuky práva na gymnáziích. Na závěr práce je uveden přehled a charakteristika nejrůznějších projektů, které se zabývají právní výchovou a vyučující je mohou využívat pro zlepšení a zatraktivnění výuky. V závěru práce jsou zhodnocena všechna získaná data a informace.
Education model of "Social justice" in service teacher education
Koudelková, Pavla ; Kasíková, Hana (referee) ; Kremličková, Marta (advisor)
Svou diplomovou práci jsem uvedla citátem Zdeňka Kratochvíla: "Výchova vede k dospělosti: vede ke svobodě a odpovědnosti, ke schopnosti orientovat se v bohatství různých možných pohledů na svět." Lidské společenství je více diversifikované, než si jedinec dovede představit. Je zřejmě velmi obtížné, aby člověk našel správnou cestu, která směřuje k vlastní svobodě spojené s odpovědností a zároveň stejnou míru svobody přiznává druhým - ale i od nich očekává dostatečnou míru odpovědnosti. Jsem přesvědčena, že svoboda i odpovědnost otevírají možnost k řešení otázek, jimiž jsem se zabývala a které vyúsťují v ústřední téma mé práce ve výchovu a vzdělávání pro sociální spravedlnost.
Learning Exercises in English Textbooks
Dřímal, Daniel ; Kasíková, Hana (advisor) ; Valenta, Josef (referee)
The thesis deals with the issues connected to learning exercises in educational English students' textbooks. The main focus is based on the occurrence of the educational exercises analysis in these textbooks. In general, learning exercises develop two main branches - the language itself (specifically grammar, vocabulary, pronunciation) and language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing). The attention is paid to what types of learning exercises usually appear and what exactly they develop in students' cognition and their language skills. The educational enrichment coming from these activities is very important for the students' cognitive development. At first, the theoretical part of each sub-branch is discussed. Afterwards, the emphasis is placed on the learning exercises themselves as these are essential components of the students' textbooks. The theoretical part is relatively extensive. It takes the fundamental proportion of the thesis and contains detailed descriptions. The explorative section is based on analysis of several English textbooks intended for students of the English language. It focuses on the proportion of language itself and the proportion of language skills. The thesis outcomes may contribute to the English learning exercises issues. In...
Strategies for teaching at technical colleges
Novotná, Michaela ; Kasíková, Hana (advisor) ; Strouhal, Martin (referee)
The thesis deals with teaching strategies used at technical universities. In general, teaching strategies used at universities are usually based on experience that teachers acquired during their own studies. University teachers are not qualified teachers in pedagogy, but they are experts in the profession. It follows that only few teachers explore new, more effective strategies that could help to understand complex technical subjects more easily. Considering the fact that this thesis can be classified as both theoretical and empirical, observation and questionnaires were used to get wider insight into teaching strategies. In the Czech republic, only few publications are aimed at the issue of university education, particularly at technical universities. For that reason, the aim of the thesis is to explore and analyse teaching strategies used at technical universities.
The education reform in the UK
Balíčková, Veronika ; Kasíková, Hana (referee) ; Dvořáková, Markéta (advisor)
Tématem diplomové práce je kurikulární reforma ve Velké Británii, jež se uskutečnila na konci 80. let 20. století. Cílem diplomové práce je popis společenských a historických skutečností, které tuto reformu předcházely a také následovaly. Hlavní důraz je kladen na skutečnosti, které tato reforma přinesla třem hlavním aktérům vzdělávacího procesu, tedy učitelům, rodičům a žákům. Jako způsob řešení byl zvolen teoreticko-historický a empirický přístup. Hlavní metodou použitou v empirické části, byla metoda dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru. Motivem k napsání této diplomové práce byly současné problémy v českém školství. Proces transformace českého školství se blíží téměř k vrcholu a proto způsob, jakým se Angličané vyrovnali se podobnými vzdělávacími problémy, může být pro nás v mnohém inspirativní.

National Repository of Grey Literature : 280 records found   beginprevious261 - 270next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.