Original title: Kurikulární reforma ve Velké Británii a její hodnocení (jako inspirace pro řešení současných problémů v českém školství)
Translated title: The education reform in the UK
Authors: Balíčková, Veronika ; Kasíková, Hana (referee) ; Dvořáková, Markéta (advisor)
Document type: Master’s theses
Year: 2006
Language: cze
Abstract: Tématem diplomové práce je kurikulární reforma ve Velké Británii, jež se uskutečnila na konci 80. let 20. století. Cílem diplomové práce je popis společenských a historických skutečností, které tuto reformu předcházely a také následovaly. Hlavní důraz je kladen na skutečnosti, které tato reforma přinesla třem hlavním aktérům vzdělávacího procesu, tedy učitelům, rodičům a žákům. Jako způsob řešení byl zvolen teoreticko-historický a empirický přístup. Hlavní metodou použitou v empirické části, byla metoda dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru. Motivem k napsání této diplomové práce byly současné problémy v českém školství. Proces transformace českého školství se blíží téměř k vrcholu a proto způsob, jakým se Angličané vyrovnali se podobnými vzdělávacími problémy, může být pro nás v mnohém inspirativní.

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/4596

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-267398


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-21, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share