Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Důsledky nevhodného způsobu přesunu u osob s paraplegií z pohledu ergoterapeuta se zaměřením na přetížení ramenního kloubu. Podtitul: Správný způsob přesunu u osob s paraplegií
Šťastná, Klára ; Hradilová, Iva (vedoucí práce) ; Rybářová, Kateřina (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Klára Šťastná Vedoucí práce: Bc. Iva Hradilová Oponent: Název bakalářské práce: Důsledky nevhodného způsobu přesunu u paraplegiků z pohledu ergoterapeuta se zaměřením na přetížení ramenního kloubu Abstrakt bakalářské práce: Tato práce se zabývá přesuny u paraplegiků z hlediska ergoterapie, zejména důsledky jejich nevhodného způsobu provedení. Práce je zaměřena na bolesti pletence ramenního, především z důvodu přetěžování při opakovaných každodenních samostatných přesunech paraplegiků. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o míšní lézi a spinálním programu, jsou zde také popsány jednotlivé strategie přesunů a jejich správné provedení, spolu s hodnocením a nevhodným způsobem provádění. Teoretická část se ve velké míře zabývá hodnotícími instrumenty na bolestivé horní končetiny a důsledky nevhodných způsobů přesunu, jako je bolest, impingement syndrom nebo ztráta soběstačnosti. Praktická část se opírá o prvky kvantitativního výzkumu a zabývá se výzkumnou otázkou: "Jaké jsou hlavní faktory ovlivňující bolestivost ramenního kloubu paraplegiků?" Cílem je zjistit, zda jsou přesuny jedním z hlavních faktorů příčin bolestí v ramenním kloubu. Dalším cílem je přeložit hodnotící instrument pro bolestivé ramenní klouby uživatelů mechanických vozíků a využít ho v ověření cíle...
Význam ergoterapeutické intervence při poruše sexuálních funkcí u mužů po poranění krční míchy. Podtitul: U osob s neurologickým obrazem NLI C4-C8 AIS A,B
Krahulcová, Adéla ; Liďáková, Veronika (vedoucí práce) ; Rybářová, Kateřina (oponent)
bakalářské práce ČJ Název bakalářské práce: Význam ergoterapeutické intervence při poruše sexuálních funkcí u mužů po poranění krční míchy: U osob s neurologickým obrazem NLI C4 - C8 AIS A, B Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá citlivou problematikou sexuality a sexuálních dysfunkcí u mužů po poranění krční míchy. Cílem práce je nejen prolomit tabu obklopující oblast sexuality osob s disabilitou, ale především nalézt možnosti ergoterapeutické intervence při poruše sexuálních funkcí využitelné v každodenní praxi. Teoretická část shrnuje všeobecnou incidenci, diagnostiku a důsledky míšního poranění, konkrétně pak poranění krční míchy. Jedním z vegetativních důsledků míšního poranění jsou sexuální dysfunkce. V práci je popsána sexualita, vnímání a specifika mužské sexuality, erektilní dysfunkce a anejakulace i s jejich možnostmi léčby a kompenzacemi. Kapitola ergoterapie shrnuje obecné ergoterapeutické intervence u osob s poraněním míchy v jednotlivých fázích a vymezuje roli ergoterapeuta v interprofesním týmu odborníků, kteří mají kompetence pro řešení sexuality u mužů s míšním poraněním. Na základě PLISSIT modelu a The Sexual Assessment Framework byly vytyčeny hranice ergoterapeutické intervence a byly definovány možné ergoterapeutické postupy aplikovatelné u osob s poraněním...
Využití Modifikované Frenchayské škály u pacientů v akutním, subakutním a chronickém stádiu po cévní mozkové příhodě
Valová, Kamila ; Čábelková, Alžběta (vedoucí práce) ; Rybářová, Kateřina (oponent)
bakalářské práce: Bakalářská práce je zaměřena na popis jednotlivých bodů škály 0-10 modifikované verze Frenchayského testu paže u pacientů po cévní mozkové příhodě. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je blíže popsaná problematika cévní mozkové příhody, jsou zde uvedeny statistiky, typy mozkových příhod a klinické příznaky. Dále jsou v teoretické části zmíněny testy pro vyšetření horních končetin. Podrobněji je popsána Modifikovaná Frenchayská škála a Frenchayský test paže, další dva testy jsou zmíněny pouze okrajově. Teoretická část se zmiňuje také o typech a fázích úchopů, které můžeme pozorovat u Modifikované Frenchayské škály a výčet běžných denních aktivit. Praktická část bakalářské práce obsahuje tři kazuistiky pacientů v akutní, subakutní a chronické fázi po prodělané cévní mozkové příhodě. Součástí kazuistik je popis jednotlivých úkolů Modifikované Frenchayské škály a jejich bodové ohodnocení škálou 0-10. V přílohách bakalářské práce je vytvořený manuál s návrhem popisu jednotlivých bodů škály 0-10 modifikované verze Frenchayského testu paže.
Komplexní rehabilitace u dítěte s lehkou formou nemoci Canavanové s důrazem na ergoterapeutickou intervenci
Geršlová, Zdeňka ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rybářová, Kateřina (oponent)
bakalářské práce: Bakalářská práce se zaobírá problematikou vzácného onemocnění, nemoci Canavanové. Cílem práce je na jedné straně popsat onemocnění z obecného hlediska, na straně druhé ukázat vývoj u konkrétního dítěte s onemocněním Canavanové se zaměřením na oblast rehabilitace, zejména ergoterapie, a dále provést komparaci nemocného se zdravým vrstevníkem a sestavit v závislosti na tom odpovídající ergoterapeutický plán. Teoretická část zahrnuje ucelený přehled informací a poznatků o nemoci Canavanové s důrazem na jednu z jejích forem - lehkou formu. Popsána je dále rehabilitace u metabolických onemocnění a konkrétně ergoterapie u leukodystrofií. V praktické části je zdokumentován psychomotorický vývoj nemocného jedince (probanda) spolu s komplexním přehledem rehabilitace včetně podrobné ergoterapeutické intervence. Na základě vyšetření a srovnání probanda se zdravým vrstevníkem prostřednictvím diagnostiky dítěte předškolního věku jsou stanoveny cíle a sestaven krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický plán s cílem maximalizovat jedincovu soběstačnost. Klíčová slova: ergoterapie, nemoc Canavanové, lehká forma, komplexní rehabilitace
Specifika výchovy a vzdělávání dětí s epilepsií
Rybářová, Kateřina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem Specifika výchovy a vzdělávání dětí s epilepsií si klade za cíl zjistit, jaká jsou výchovně - vzdělávací specifika dětí a žáků s epilepsií. Teoretická část práce vymezuje charakteristiku epilepsie, obsahuje informace o tom, co je to epilepsie a epileptický záchvat, zabývá se etiologií epilepsie, klasifikací epileptických i neepileptických záchvatů. Zabývá se i provokačními faktory epileptického záchvatu a informuje o možnostech léčby této nemoci. Diplomová práce dále nastiňuje aktuální téma dnešní doby, a tím je výchova a vzdělávání dětí s epilepsií v rodině a zejména ve škole. Práce zmiňuje problematiku rodinné výchovy a zdravých sourozenců dítěte s postižením i některých předsudků, se kterými se může jedinec s epilepsií i v dnešní době setkávat. Práce poukazuje na edukační specifika výchovy dětí s epilepsií a neopomíjí ani zmínit legislativní rámec a možnosti vzdělání. Vysvětluje podpůrná opatření a pojem inkluze. V praktické části pak obsahuje vytyčené otázky a cíle, které se pomocí kvalitativního výzkumu podařilo zodpovědět. K výzkumnému šetření budou použity čtyři kazuistiky dětí s epilepsií ve věku od pěti do šestnácti let, polostrukturované interview s rodinou dětí, jejich učiteli, lékaři a sourozenci, stejně tak systematické pozorování a analýza školní dokumentace.
Ergoterapeutická evaluace pracovního prostředí osob s fyzickou disabilitou: Vytvoření nástroje "ERGOHoP-P" (Ergoterapeutické Hodnocení Pracovního Prostředí)
Rybářová, Kateřina ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Kateřina Rybářová Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Název diplomové práce: Ergoterapeutická evaluace pracovního prostředí osob s fyzickou disabilitou: Vytvoření nástroje "ERGOHoP-P" (Ergoterapeutické Hodnocení Pracovního Prostředí) Abstrakt diplomové práce: Přístupnost pracovního prostředí je pro osoby s fyzickou disabilitou zcela zásadní pro výkon jejich povolání. Faktory fyzického prostředí se zabývají ergoterapeuti, členové interprofesního rehabilitačního týmu. Ti mohou provádět evaluaci pracovního prostředí i vytvářet konkrétní návrhy odstranění nalezených bariér. V dostupné literatuře však nebyl nalezen žádný nástroj, který by byl vhodný pro provádění podrobné ergoterapeutické evaluace pracovního prostředí osob s fyzickou disabilitou v České republice. Nalezené nástroje jsou popsány v teoretické části práce. Prvním cílem diplomové práce proto bylo vytvořit pilotní verzi nového českého nástroje sloužícího pro podrobnou ergoterapeutickou evaluaci pracovního prostředí s názvem "ERGOHoP-P" (Ergoterapeutické Hodnocení Pracovního Prostředí). Druhým cílem pak bylo vypracovat návrh vybraných kapitol technologického klinického doporučeného postupu ergoterapeutické evaluace fyzického pracovního prostředí a výběru vhodných facilitátorů pro osoby s fyzickou disabilitou....
Ergoterapie u dospělých pacientů s popáleninovým traumatem Srovnání přístupů v České republice a ve Švédsku
Rybářová, Kateřina ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Kateřina Rybářová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D. Název bakalářské práce: Ergoterapie u dospělých pacientů s popáleninovým traumatem. Srovnání přístupů v České republice a ve Švédsku Abstrakt bakalářské práce: Cílem této bakalářské práce je popsat ergoterapeutické intervence u dospělých osob s popáleninovým traumatem a zjistit, jak se liší ergoterapeutické přístupy u dospělých pacientů s popáleninovým traumatem v České republice a ve Švédsku. V teoretické části bakalářské práce je uveden přehled průběhu léčby osob s popáleninovým traumatem, popsaný z medicínského i ergoterapeutického hlediska. Dále jsou v práci vysvětleny jednotlivé ergoterapeutické intervence, které se provádějí u této cílové skupiny. V závěru této části jsou shrnuty základní informace o zdravotnictví v České republice a ve Švédsku a uvedeny statistiky o hospitalizovaných pacientech s popáleninovým traumatem v těchto dvou zemích. V praktické části bakalářské práce jsou popsány jednotlivé odlišnosti ergoterapie u dospělých pacientů s popáleninovým traumatem v České republice a ve Švédsku, které byly zjištěny využitím prvků metod kvalitativního sběru dat. Ergoterapie v českých popáleninových centrech dosud není běžnou součástí léčby osob s popáleninovým traumatem, přestože může velmi pozitivně...
Úzkost a strach ve škole
Rybářová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Úzkost a strach ve škole si klade za cíl zjistit, jak se cítí být samotní pedagogové připraveni a schopni řešit a odhalit situaci úzkostného dítěte ve škole, jehož úzkost je způsobována konkrétními školními situacemi. Zabývá se otázkou školy jako zdroje úzkosti a strachu, kdy popisuje konkrétní situace, které tento jev mohou způsobovat. Další aktuální problematikou, která je v textu nastíněna je pedagogicko-psychologická diagnostika a s ní související diagnostické kompetence učitele. Teoretické poznatky jsou podpořeny výzkumem, prováděným mezi pedagogy a obohaceným o dvě případové studie, jež ukazují kazuistiky lidí, kteří zažili strach a úzkost ve škole, způsobeným specifickými školními situacemi. Sledují, s jakým řešením se setkali a uvádějí i pozdější následky, které tato neblahá zkušenost na žácích zanechala. Příprava pedagogů na vysokých školách v oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky se ukazuje jako nedostačující a pro praxi obtížně aplikovatelná. Situace úzkostného dítěte ve škole tak učitelé řeší spíše intuitivně, než profesionálně. S rozvojem informačních technologií se neškoleným pedagogům dostávají do rukou metody na poznávání žáka a celého kolektivu, které když se ale nesprávně použijí a interpretují, mohou situaci úzkostného dítěte zhoršit, dokonce na...
Tzv. barevné revoluce a jejich vliv na posilování nedemokratických prvků v dalších postsovětských státech
Rybářová, Kateřina Josefína ; Cibulková, Petra (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Tématem této bakalářská práce je vliv tzv. barevných revolucí na další státy v postsovětském prostoru. První část práce se zaměřuje na charakteristiku postsovětského regionu. Dálší kapitoly zkoumají společné znaky barevných revolucí a jejich vliv na další státy bývalého Sovětského svazu se zaměřením na nedemokratické reakce okolních autoritářských vládců. Práce je doplněna o dvě případové studie -- Uzbekistánu a Ruska, které na příkladech ukazují přenesený nedemokratický vliv barevných revolucí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.