Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika viru HIV a onemocnění AIDS
Hvězdová, Michaela ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Předmětem a cílem bakalářské práce je zmapování a shrnutí veřejně dostupných informací o viru HIV a o onemocnění AIDS. Velká část práce je zaměřená na historii, kde je popsána závratná rychlost rozšíření HIV/AIDS po celém světě. Ze statistik vyplývá, že informovanost lidí o problematice HIV/AIDS je poměrně nízká. Proto věřím, že zde nashromážděné informace budu moci v budoucnu využívat k prohlubování vědomostí studentů při výuce přírodopisu a biologie.
Projekt se zaměřením na zdravý životní styl předškolních dětí
Hrdá, Edita ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Podle posledních epidemiologických šetření má více než polovina české populace nadměrnou hmotnost. Nadváha a obezita jsou spojeny s řadou závažných zdravotních problémů, vyšší mortalitou a nezanedbatelné jsou i vysoké finanční náklady na její léčbu. Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu a dětské obezity. Je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretické kapitoly mapují problematiku zdraví, zdravé výživy, pitného režimu, tělesné aktivity, relaxace, příčiny a následky dětské obezity, potravinových alergií a nastiňují zásady zdravé mateřské školy. V praktické části je inspirujícím návodem týdenní projekt rozvíjející zásady zdravého životního stylu, který má za cíl děti zaujmout a nenásilně přitáhnout k dané tematice a vytvořit tak zdravé životní návyky a postoje. Díky realizaci projektu se mi podařilo zjistit, že většina předškolních dětí má osvojené poznatky ohledně zdravého životního stylu, nicméně jsou to zejména rodiče, kteří v důsledku ovlivňují stravu a volný čas jejich dítěte ne vždy tím správným způsobem.
Využití pokusů zaměřených na environmetální výchovu v mateřské škole
Borecká, Markéta ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
V teoretické části diplomové práce uvádím informace o environmentální výchově v mateřské škole, klasifikaci didaktických metod, vysvětlení pojmu pokus a základní informace o experimentech. V další části předkládám receptář pokusů využitelných při práci s dětmi předškolního věku. V praktické části uvádím několik vybraných experimentů z receptáře pokusů, jež jsem zrealizovala a zdokumentovala. Praktická část dále obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na frekvenci a okolnosti využívání pokusů v mateřských školách. V závěru práce prezentuji zjištění, že učitelé mateřských škol využívají metodu pokusu v hojné míře.
Léčivé rostliny z čeledi hluchavkovitých (Lamiaceae) a jejich využití v mezipředmětovém vztahu biologie - chemie
Musilová, Hana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá léčivými rostlinami z čeledi hluchavkovitých (Lamiaceae). Klade důraz na mezipředmětové vztahy s chemií a využití teorie v praktickém životě. V rámci teoretické části práce je sestaven přehled vybraných druhů čeledi s cílem upozornit především na jejich obsahové látky, specifické účinky a široké využití. Obsahem je dále využití významných charakteristických rysů čeledi ve vyučování a návrhy zařazení tématiky čeledi hluchvakovitých (Lamiaceae) do výuky na 2. stupni základních škol a gymnáziích. Praktická část vychází z dotazníkového průzkumu, který měl zjistit, jak učitelé středních škol ve výuce pracují s tématem čeleď hluchavkovitých (Lamiaceae). Výsledkem praktické části práce je 6 praktických činností, které učitelé mohou využít ve výuce, především na středních školách. Dále učební materiál - 4 prezentace v powerpointu a 6 pracovních listů, které navazují na laboratorní a praktická cvičení. Výsledkem diplomové práce jsou informace o čeledi hluchavkovitých (Lamiaceae) zkompletované do uceleného textu a náměty pro didaktické využití ve výuce.
Konopí a jeho využití ve výuce na ZŠ a gymnáziích
Kučerová, Barbora ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci jsou na základě prostudované literatury, obsahové analýzy učebnic a Rámcových vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání a dotazníkového šetření učitelů na základních školách a gymnáziích vytvořeny didaktické materiály s tematikou konopí. Jsou určeny především pro výuku na gymnáziích a jejich součástí je power pointová prezentace, návrh na skupinovou práci s využitím odborných textů, pracovní list a didaktický test. Doplněny jsou ještě dvěma dalšími rozšiřujícími aktivitami a seznamem doporučených zdrojů informací pro učitele. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly vytvořeny didaktické materiály pro gymnázia.
Využití zeleně v obci ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ
Míčková, Jana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Využití zeleně v obci ve výuce přírodovědy na 1. st. ZŠ" je zaměřena na místní krajinu a okolí. Zabývám se v ní otázkou praktického využití znalostí o regionu v učivu přírodovědy na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám rozdělením zeleně a postavením předmětu přírodověda v primární škole. Součástí diplomové práce je také výzkumná část, ve které zjišťuji dostatečnost námětů pro poznávání dřevin a informovanost žáků o dřevinách. V praktické části jsem teoretické poznatky zařadila do výuky s využitím vycházek jako metody práce v přírodovědě. Tato pedagogická metoda rozvíjí vztah žáků k jejich obci a jejímu blízkému i vzdálenému okolí.
Tvorba a ověření učebního textu pro laboratorní cvičení z mikrobiologie na střední odborné škole
Hamerský, Stanislav ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Dostál, Petr (oponent)
Tvorba a ověření učebního textu pro laboratorní cvičení z mikrobiologie na střední odborné škole The creation and verification of the textbook for the practice in foof microbiology at the secondary technical schools Rigorózní práce Ing. Mgr. Stanislav Hamerský ABSTRAKT Práce popisuje tvorbu učebního textu - návodů pro laboratorní cvičení z mikrobiologie, určených studentům středních odborných škol s potravinářským zaměřením. Ověření funkčnosti a didaktické vhodnosti jednotlivých úloh proběhlo v rámci výuky studentů Střední průmyslové školy chemické v Brně. ABSTRACT The thesis describes the creation of the studying material - textbook for the practice in food microbiology for the students of the secondary technical schools of chemistry and food science. Verification of practical utility and didactical advisability of submited excercises was realized at The Secondary Technical School of Chemistry in Brno. KLÍČOVÁ SLOVA potravinářská mikrobiologie, učební texty, laboratorní cvičení KEYWORDS food mikrobiology, studying materials, laboratory practice
Multimediální příručka endogenní geologie
Rameš, František ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá tvorbou multimediální hypertextové příručky endogenní geologie. První část obsahuje informace o množství a úrovni geologických pomůckách a učebnic, používaných ve výuce geologie na základních školách a gymnáziích. Mapuje také úroveň vzdělání a kompetence oslovených učitelů v oblasti geologických věd. Na základě zjištěných informací je provedena swot analýza vybraných učebnic. Druhá část práce stručně charakterizuje kapitoly multimediální příručky endogenní geologie, která vznikla na základě zjištěných informací o pomůckách, učebnicích, úrovní znalostí a připraveností učitelů vyučujících geologii na základních a středních školách (gymnáziích). Multimediální příručka by měla sloužit především učitelům geologie na vyšším stupni škol jako didaktická multimediální pomůcka, dále studentům pedagogických fakult, popř. fakult zabývajících se přípravou budoucích učitelů s aprobací biologie jako multimediální skriptum, ale i ostatním učitelům a zájemcům o geologii. Cílem této multimediální a hypertextové příručky je přispět ke zkvalitnění výuky geologie na základních a středních školách. Kompletní verze zmíněné multimediální příručky je dostupná pouze na přiloženém DVD.
Environmentální výchova v mateřských školách regionu Prahy 9
Králová, Hana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Systém školství je prostředkem, který může v určitém časovém období cíleně oslovit každého jedince české populace a ovlivnit jeho myšlení, jednání a chování. Škola poskytuje nejen základní soustavu znalostí a dovedností, ale ovlivňuje žáky svým vzdělávacím programem a svým celkovým působením. To platí také pro oblast environmentálního vzd lávání a výchovy. Rámcový program pro předškolní vzdělávání v oblasti s názvem "Dítě a svět" pomáhá vytvořit elementární základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte (člověka) k životnímu prostředí. Cílem této diplomové práce je zhodnocení úrovně environmentální výchovy v mateřských školách regionu Prahy 9. Pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, v jaké míře a v jaké podobě je environmentální výchova začleňována do školních vzdělávacích program . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.