Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  začátekpředchozí213 - 222další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klíčové kompetence jako předpoklad celoživotního učení
Müllerová, Gabriela ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Představa, že pro ekonomiku bude v budoucnu ministr školství důležitější než ministr obchodu se zdá na první pohled absurdní. Moderní hospodářství i sociální procesy jsou nicméně podmíněné globalizací, která klade nebývalé nároky na individuální schopnosti adaptace, komunikace a mobility. To s sebou nese i potřebu celoživotního učení, protože životní úspěch každého jednotlivce na celém světě dnes vyžaduje měnit profesi několikrát za život nebo se vyrovnat s rychlými proměnami kvalifikace, kterou získal během školního vzdělání. Evropská unie na tyto výzvy odpověděla v roce 2000 Lisabonskou strategií s jejími třemi pilíři - ekonomickým, sociálním a životního prostředí. Těmito třemi pilíři se potřeba celoživotního učení promítá v různých souvislostech. Pro pedagogiku je zásadní výzvou získávání klíčových kompetencí, které celoživotní učení v moderní době umožní. V České republice se v souvislosti s otevíráním země světové ekonomice a přistupováním do Evropské unie byla přijala celá řada školských dokumentů, jejichž implementací se má výrazným způsobem posunout schopnost jednotlivců uplatnit se na soudobém trhu práce. Tyto schopnosti jsou ve skutečnosti klíčové kompetence. Vztahem klíčových kompetencí ke školské politice v ČR a pedagogickým a psychologickým předpokladům jejich získávání v procesu výuky se...
Spolupráce učitelů při výuce jazyků
Křížová, Miriam ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Osm let pracuji jako lektorka anglického jazyka v soukromém vzdělávacím středisku. Moje původní profese však byla jiná, pracovala jsem jako samostatný odborný pracovník památkové péče, což byl zbytečně složitý název pro průvodce na památkovém objektu. Náplní naší práce bylo provádět návštěvníky, a pokud to byli cizinci, prováděli jsme je v příslušných jazycích. Protože v té době nebyly k dispozici cizojazyčné texty, spolupráce a pomoc mezi kolegy byla nezbytnou nutností, ale i samozřejmostí. Ke změně profese mne donutila rodinná situace, kdy po mateřské dovolené jsem nemohla pracovat hlavně o sobotách, nedělích a svátcích. Složila jsem základní státní jazykovou zkoušku z anglického jazyka a odpověděla na inzerát v tisku nabízející práci lektorky angličtiny. Podvědomě jsem očekávala pomoc a spolupráci. Naštěstí se mi obojího dostalo vrchovatě.Ne od vedení firmy,ale od kolegů. Ze všech nejvíce mi pomohla kolegyně Martina, sama aprobovaná učitelka angličtiny a hudební výchovy. Poradila mi, jaké doplňkové učebnice si koupit, kde hledat zajímavé články a vůbec mi dodávala odvahu k této nelehké práci.
Vysvědčení formou slovního hodnocení a jeho výpovědní hodnota
Müllerová, Šimona ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématem slovního hodnocení ve škole. Cílem této práce je analyzovat, jakou výpovědní hodnotu a má vysvědčení formou slovního hodnocení pro žáka, rodiče i učitele.V teoretické části pojednává o obecných teoriích školního hodnocení a jeho vlivu na žákovu úspěšnost a motivaci k dalšímu studiu, dále pak konkrétně o vysvědčení formou slovního hodnocení. Na základě dostupné literatury srovnává oba způsoby hodnocení ve školy, tedy známky i slovní hodnocení. V části empirické stanovuje několik hlavních kriterií pro analýzu konkrétních vysvědčení formou slovního hodnocení, na základě kterých je proveden rozbor 26 autentických dokumentů. Jedná se o dokumenty z let 1994-2008, kromě sledování vývoje jednotlivých žáků je tedy kladen důraz i na rozdíl mezi podmínkami, ve kterých vysvědčení vznikala vzhledem ke změnám, které v tomto časovém období nastaly. Práce dále obsahuje diskusi nad tématy, jež se v dané problematice objevují a to na základě dlouhodobého pozorování výzkumného vzorku, či rozhovorů s rodiči, dětmi a učiteli.
Transformace tradiční základní školy na školu komunitního typu
Šubrtová, Lenka ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá stavem komunitních škol a komunitního vzdělání v České republice. Jejím cílem je poukázat na významný prospolečenský potenciál komunitních škol a ukázat, že základní škola pracující podle principů komunitního vzdělávání odpovídá požadavkům soudobé i budoucí společnosti a,že je tak jednou z možných alternativ nutné proměny podoby tradiční základní školy.
Hodnocení v kooperativním učení
Kuchařová, Petra ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
T éma t em d i p l omo v é p r á c e j e v z t a h me z i h o d n o t í c ími a k t i v i t ami a k o n c e p c í k o o p e r a t i v n í h o v y u č o v á n í , c h a r a k t e - r i s t i k a s p e c i f i c k ý c h f o r em h o d n o c e n í , k t e r é j s o u ( n e b o j e l z e ) v p r a x i v r ámc i t é t o v y u č o v a c í k o n c e p c e v y u ž í v á n y . P r á c e j e k o n c i p o v á n a t e o r e t i c k o - emp i r i c k y . V p r v n í ( t e o r e t i c k é ) č á s t i j e c h a r a k t e r i z o v á n s y s t ém z á k l a d n í c h t e o - r e t i c k ý c h t e rmí n ů a o d k a z ů n a z á k l a d n í o d b o r n o u l i t e r a t u r u , k t e r é s e t ý k á t a t o p r o b l ema t i k a ( p o j em a p r i n c i p y k o o p e r a - t i v n í h o u č e n í a v y u č o v á n í , p r o c e s š k o l n í h o h o d n o c e n í a j e - h o s p e c i f i k a ) , s e k t e r ými v e d r u h é ( v ý z k umn é ) č á s t i n á s l e d - n ě p r a c u j i . 101 V l a s t n í v ý z k umn ý p r o j e k t j e j á d r em d r u h é emp i r i c k é č á s t i , t z n . p o p i s j e h o r e a l i z a c e a a n a l ý z a z í s k a n ý c h d a t . Z h l e d i s k a v z t a h u š k o l n í h o h o d n o c e n í a k o o p e r a t i v n í h o v y u - č o v á n í d o c h á z ím k z á v ě r u , ž e k o o p e r...
Význam pohybu v předškolním období
Rýdlová, Kateřina ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Diplomovou práci" Význam pohybu v předškolním období" tvoří celkem 9 kápitol k Cílem diplomové práce je nastínit možnost využití pohybových aktivit v předškolním věku a poukázat na význam a specifika pohybu řízeného i spontánního. První kapitola je zaměřena na specifika vývoje dítěte předškolního věku. Ve druhé kapitole je podán stručný historický nástin vývoje názorů na význam pohybu u dětí do 7 let. Třetí kapitola pak navazuje na historii pohledem vybraných současných odborníků. Ve čtvrté se pak věnuji konkrétním vybraným problémům souvisejících s nedostatkem pohybové činnosti. Pátá kapitola pak uzavírá teoretickou část nástinem a rozborem možností pohybových aktivit v dnešních mateřských školách. Šestou kapitolu tvoří rozbor s výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na postoje pedagogů k pohybovým aktivitám u předškolních dětí. Obsahem sedmé kapitoly jsou 3 případové studie dětí z MŠ na kterých byl ověřen stimulační pohybový program. V osmé kapitole je rozpracován projekt "Cvičíme s medvědem" pro ČT, jehož hlavní cílem, jakožto i cílem celé práce je zpřístupnit pohybové aktivity všem. 69
Projektové vyučování jako možnost integrace vzdělávacích obsahů
Dvořáková, Markéta ; Skalková Jarmila, (vedoucí práce) ; Spilková, Vladimíra (oponent) ; Kolář, Zdeněk (oponent)
Obecným cílem práce je zjistit, jaké jsou možnosti integrace vzdělávacích obsahů v projektovém vyučování z hlediska teoretického i z hlediska soudobé školní praxe. Práce je koncipována jako teoreticko-empirická. Zpracovává historické prameny i soudobou literaturu, analyzuje současnou pedagogickou praxi na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena do tří základních částí: historie projektového vyučování, současnost projektového vyučování a doporučení pro didaktickou transformaci učiva. Významný pohled na projektové vyučování poskytuje teorie i praxe reformní pedagogiky v Československé republice ve 20. a 30. letech 20. století. Různá pojetí projektového vyučování jsou vyjádřena v typologii projektů. Projektové vyučování v současné teorii je chápáno jako jeden z prostředků naplnění cílů současné školy. Projektové vyučování je vhodným didaktickým prostředkem pro smysluplnou integraci vzdělávacích obsahů. Primárním nositelem integrace vzdělávacích obsahů je řešený problém komplexní povahy, který vychází ze životní situace a vyžaduje přirozené využití poznatků z různých oborů. Prakticky je pro integraci vzdělávacích obsahů funkční především tvorba produktu a potřeba jeho kvalitní prezentace. Zároveň je důležité projektové vyučování dlouhodobě plánovat v rámci celé školy a vytvořit fungující systém...
Integrované vyučování v primární škole. Vlastivědný projekt s respektováním interdisciplinarity
Vaněček, Michal ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá problémem integrovaného vyučování v české primární škole, speciální důraz je položen na řešení možnosti další integrace vlastivědného učiva, na tuto teoretickou část navazuje zpracování návrhu projektu, který na základě respektování interdisciplinarity integruje učivo o domově, o rodném místě. Praktická část, tedy samotný vlastivědný projekt, se sestává z pracovních listů pro žáky 4. - S.ročníku zš a z teoreticko - metodických rádců pro učitele (včetně jednoho pedagogicko - filozofického okénka). Pracovní listy pro žáky jsou v práci barevně odlišeny.
Aktivizační metody jako prostředek výuky
Blažková, Věra ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce Je zaměřena na problematiku aktivizačních metod souvisejících s metodami práce s texty a informacemi. Stěžejním tématem je uplatnění zmíněných vyučovacích metod ve výuce na střední škole. Práce sestává ze dvou na sebe navazujících částí. První část se zabývá poznatky teoretické povahy a obsahuje obecné vymezení vyučovacích metod jakožto součásti systému základních didaktických kategorií a popis více či méně frekventovaných vyučovacích metod souvisejících s tématem. Vyučovací metody jsou kladeny do souvislosti s osobností středoškoláka. Volba vyučovacích metod vycházející z klasifikací či kriteriálního členění se v textu pojí se specifikou pedagogických interakcí na střední škole. Druhá část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je zmapování uplatnění metod práce s textem ve výuce na střední škole. Výzkumné šetření je koncipováno v širších souvislostech této problematiky za použití dvou výzkumných technik. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do tabulek, připojeny jsou pozorovací archy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   začátekpředchozí213 - 222další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.