Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evaluace minimálních preventivních programů na základních školách se zaměřením na Prahu 5
Francová, Magdaléna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá minimálními preventivními programy na pražských základních školách a výzkumem evaluace těchto programů. Teoretickým zázemím je evaluace ve veřejné politice, škola jako výchovná instituce, rizikové chování a primární prevence. Výzkum je kvalitativního charakteru a vychází z polostrukturovaných rozhovorů a analýzy minimálních preventivních programů základních škol na Praze 5. Práce obsahuje návrh jednotné struktury těchto programů a návrh evaluačního nástroje pro externí hodnotitele, na jehož základě jsou tyto programy zhodnoceny. Nejlepší z nich je následně coby případ dobré praxe podrobně rozebrán v případové studii.
Tuition fees in Chinese public higher education and their implications for equity of access
Zou, Daiwei ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Od znovuzavedení systému příjímacích zkoušek v roce 1977 bylo vyšší vzdělání bezplatné po dobu dvaceti let. Nicméně v roce 1997 Čína změnila svou dosavadní politiku a univerzitní vzdělání opět zpoplatnila, což postupem času vedlo k výraznému nárůstu jeho ceny. V roce 2013 tak bakalářský titul stál až 27 krát více než v roce 1997, a to začalo vyvolávat mezi veřejností obavy, že se vzdělání stává nedosažitelným pro lidi z chudých provincií a s nízkými příjmy. Tato práce zkoumá nerovnosti ve vzdělání způsobené právě nárůstem poplatků za studium a jeho dopad na sociální a ekonomický rozvoj Číny. Autorka využívá množství případových studií a široké škály materiálů z volně dostupných databází včetně výhledů počtu příjímaných studentů, studií o dostupnosti vysokoškolského vzdělání pro studenty z venkovských a městských oblastí a studií systému finanční podpory a vládních výdajů na vysoké školství v období 2011-2015. Autorka shledává, že nesoulad v plánech předpokládaného počtu příjímaných studentů mezi jednotlivými oblastmi a zvýšené školné se stává velkým problémem a ekonomickou zátěží pro nízkopříjmové domácnosti což vede k nespravedlnosti v přístupu ke vzdělání. Klíčová slova: Čínské vysoké školství, školné a poplatky, spravedlivost ve vzdělávání
Státní maturity: deklarované záměry z pohledu aktérů
Biolek, Jiří ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Šojdrová, Michaela (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zasazena do kontextu vzdělávací politiky jako jedné ze subdisciplín politiky veřejné. Rozkrývá problematiku maturitní zkoušky a zejména představí některé z aktuálních myšlenkových proudů v oblasti maturitní zkoušky, a sice z pohledu aktérů vzdělávací politiky. Perspektivou teorie advokačních koalic si klade ambice na odhalení ideových konsenzů v maturitním diskursu napříč segmentem zvolených odborných účastníků. Za tímto účelem je při výzkumu aplikovaná Q metoda, která je ve své podstatě schopna tyto myšlenkové shody rozkrýt a identifikovat tak hledané koalice. Významnou částí práce se následně stává kapitola s výstupy z Q faktorové analýzy, která jednoznačně odhaluje dva nezávislé myšlenkové proudy. Součástí provedeného terénního výzkumu byly i explorační rozhovory, jejichž výstup významně napomohl k popisu zjištěných faktorů respektive advokačních koalic.
Konstrukce prostorů participace: Zapojování občanů do procesu tvorby rozvojových plánů měst z pohledu jejich tvůrců
Beránková, Petra Alexandra ; Mička, Pavel (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Práce se zabývá konstrukcí prostorů participace v rámci strategického plánování rozvoje měst. Na zapojování veřejnosti do procesu plánování je pohlíženo z pozice tvůrců plánů a autorka si klade za cíl porozumět této perspektivě. Zvolená interpretativní optika je ukotvena v konstruktivistické epistemologii. Hlavní otázky práce tedy zní: Jak reflektují tvůrci strategických plánů rozvoje zapojování veřejnosti? Autorka nejprve dokládá důležitost tohoto tématu, a to jak v kontextu širších společenských změn souvisejících s krizí legitimity zastupitelské demokracie a vytváření subpolitiky, tak v kontextu sílících požadavků na tvorbu participačních příležitostí. Participace je pojímána ve smyslu podněcovaného zapojování a vytváření prostorů participace. Autorka vychází epistemologických pozic sociálního konstruktivismu a klade si otázku: Jak je konstruována role veřejnosti v procesu strategického plánování rozvoje měst? Na základě analytické indukce jedenácti polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci strategických plánů rozvoje měst (s úředníky, volenými zástupci a konzultanty) autorka vytváří vlastní typologii ideálně typických přístupů k vytváření participačních příležitostí. Identifikované typy vychází z rozlišení přístupů podle šíře a zacílení prostorů participace. Zapojování veřejnosti do tvorby...
Učitelé jako aktéři vzdělávací politiky: konceptualizace aktérů ve veřejné politice a aplikace vybraných přístupů na příklad učitelů
Mouralová, Magdalena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Malíková, Ludmila (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky.
Sociální služby v České republice a význam institucí veřejné správy při jejich poskytování
Bareš, Pavel ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kozlová, Lucie (oponent) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
BAREŠ, P. 2013. Sociální služby v České republice a význam institucí veřejné správy při jejich poskytování. Disertační práce. Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy, Institut sociologických studií: Praha. Klíčová slova: Česká republika, kraje, obce, nestátní neziskové organizace, poskytovatelé sociálních služeb, sociální služby, stát, veřejná politika, veřejná správa Abstrakt: Sociální služby jsou významným prvkem systému sociální ochrany obyvatel v ČR. Jednou z nejdůležitějších charakteristik tohoto systému na určitém území je míra zapojení různých skupin poskytovatelů sociálních služeb přímo do poskytování sociálních služeb na daném území. V této souvislosti je stěžejní především rozlišení mezi veřejnoprávními a soukromoprávními organizacemi (tj. v prvním případě organizační složky státu, obce, státem, kraji nebo obcemi zřizované organizace, ve druhém případě tržní subjekty, fyzické osoby - podnikatelé nebo organizace občanského sektoru). Současné uspořádání systému sociálních služeb předpokládá, že obě tyto skupiny organizací mají mít při poskytování sociálních služeb - přinejmenším teoreticky - stejné možnosti. Cílem této práce je především vyhodnotit míru zapojení institucí veřejné správy (stát, obce, kraje) do poskytování sociálních služeb, pozornost je přirozeně věnována i službám poskytovaným...
Další vzdělávání pracovníků státní správy
Štiková, Kristýna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí dalšího vzdělávání úředníků na úrovni centrální státní správy a jejím cílem je kriticky vyhodnotit další vzdělávání na vybraných ministerstvech v souvislosti se zavedením zákona o státní službě 234/2014 Sb., který nabyl účinnosti 1. 1. 2015. Práce popisuje jakým způsobem zákon o státní službě ovlivňuje další vzdělávání úředníků centrální státní správy, dále uvádí vytipovaná klíčová témata, která se vzděláváním úředníků centrální státní správy souvisí a ukazuje, jaké jsou problémy, se kterými se úředníci centrální státní správy v oblasti dalšího vzdělávání setkávají. V práci byl využit výzkumný design případové studie, do které byly zahrnuty veřejně politické dokumenty související s tématem dalšího vzdělávání a data sebraná prostřednictvím hloubkových rozhovorů provedenými s deseti úředníky a dvěma se zástupci personálního oddělení na dvou vybraných ministerstvech. Na základě tematické analýzy byla vytipovaná čtyři klíčová témata dalšího vzdělávání úředníků centrální státní správy: vzdělávací potřeby, uspokojování vzdělávacích potřeb, zdroje získávání informací a úřednická zkouška. Problémy, se kterými se úředníci centrální státní správy v oblasti dalšího vzdělávání setkávají, jsou součástí těchto témat.
Hlavní znaky efektivní školy a její přínos pro zkvalitnění vzdělávání a další uplatnění žáka
Novotná, Hana ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
8 RESUMÉ České školství prochází v posledních letech výraznými změnami. V platnost vešel zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon), který mimo jiné ukládá školám povinnost vlastního hodnocení a sestavování vlastních školských vzdělávacích programů. Tato práce představuje koncept efektivních škol, který je ve světové literatuře známý již od konce sedmdesátých a počátku osmdesátých let. Pro Českou republiku je tento koncept aktuální až od roku 1989. Cílem práce je přispět к diskusi o konceptu efektivních škol v České republice, přičemž na koncept se zde nahlíží z hlediska hodnocení a měření. Zároveň tato práce nabízí možnost aplikace teoretického konceptu do praxe českých škol: jejich činnosti a hodnocení. Dále se zde zkoumá oprávněnost jednoho ze základních poselství konceptu efektivních škol, tj. že konkrétní škola má na žáka vliv a to nejen z hlediska jeho akademických výsledků, ale také jeho budoucího uplatnění. Práce je rozdělena do dvou částí. První část zkoumá teoretická východiska konceptu a zabývá se jeho podstatnými součástmi: školou přidanou hodnotou, koreláty efektivních škol, zlepšováním školy, kvalitou a pro tuto práci klíčovým vztahem mezi vlastním a externím hodnocením škol. V závěru první části jsou uvedeny kritické otázky, kterým koncept čelí. Poukázáno je především na obtížnou měřitelnost...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.